Network
Céard is inniúlacht sa rannpháirtíocht ann?

Aidhmeanna

Ar chríochnú an aonaid seo:

  • beidh tú in ann sainmhíniú a thabhairt ar na heochairchoincheapa a bhaineann leis an inniúlacht sa rannpháirtíocht
  • tuigfidh tú cén chaoi ar féidir cultúr, meáin agus líonraí rannpháirtíochta a chur i bhfeidhm sa seomra ranga
  • beidh tú in ann acmhainní don seomra ranga a roghnú agus tascanna don inniúlacht sa rannpháirtíocht a dhearadh do do chuid mac léinn

Sainmhíniú

Sainmhíníonn Dudeney, Hockly agus Pegrum (2014: 31) inniúlacht sa rannpháirtíocht mar “the ability to contribute to the collective intelligence of digital networks, and to leverage the collective intelligence of those networks in the service of personal and/or collective goals”.

Mar sin, céard is inniúlacht sa rannpháirtíocht ann?

I dtimpeallacht líonraithe, an rud is tábhachtaí is ea ‘consuming to understand, producing to be relevant’ (Danah Boyd, 2010, Streams of content, limited attention: The flow of information through social media, EDUCAUSE Review). Is cuid lárnach í an rannpháirtíocht toisc go mbíonn úsáideoirí ina dtáirgeoirí agus ina dtomhaltóirí. Cruthaíonn na milliúin mac léinn ábhar don idirlíon cheana féin ach mar a luann Alan November (Empowering Students with Technology, 2nd edn, 2010, Thousand Oaks): ‘This is a major teachable moment’.

Siocair gur iomaí gné a bhaineann le hábhar a chruthú agus a roinnt, ba chóir dúinn tacaíocht a thabhairt do mhic léinn agus iad a dhíriú ar cheisteanna a bhaineann leis an bpobal agus leis an timpeallacht le go bhféadfaidís tionchar a bheith acu ag leibhéal áitiúil (fadhdanna sa cheantar a thuairisciú) agus ag leibhéal idirnáisiúnta (páirt a ghlacadh i ndíospóireachtaí polaitiúla domhanda) (P.G. Lange, Learning about civic engagement, in J.K. Parker, Teaching Tech-Savvy Kids: Bringing digital media into the classroom, grades 5-12, 2010, Thousand Oaks).

Mar theagascóirí, cuimhnímis go bhféadfadh sé go mbeadh contúirt ann go dtiocfadh‘slacktivism’ (gníomhaíochas éasca ar líne nach mbíonn ach cliceáil amháin i gceist leis, mar shampla, ‘is maith liom’ a chur le leathanach Facebook, athghiolcadh a dhéanamh ar phíosa nuachta, nó ríomhphost a chur) chun cinn i measc na mac léinn in ionad ghníomhaíochas éifeactach dúshlánach an tsaoil réadúil (e.g. E. Mozorov, The Net Delusion: The dark side of internet freedom, 2011, New York: Public Affairs).

In ainneoin gur féidir líonraí a úsáid d’fhonn díobháil a dhéanamh, in ainneoin an bhaoil atá ann go ndéanfar ‘slacktivism’ den ghníomhaíochas agus in ainneoin na srianta a chuireann cinsireacht agus faireachas rialtas agus cinsireacht agus faireachas corparáide i bhfeidhm, táthar ag súil gur féidir an-úsáid a bhaint ar líonrú ar líne chun teacht ar réitigh ar fhadhbanna coiteanna (D. Eagleman, Why the Net Matters: How the internet will save civilization, 2010, Edinburgh: Canongate; H. Rheingold, Net Smart: How to thrive online, 2012, Cambridge, MA: MIT Press; R. Wright, ‘Building one big brain’, 2010, The New York Times).

Naisc úsáideacha

Gníomhaíochtaí don seomra ranga

I rith na tréimhse athlonnaithe: Líonrú a dhéanamh ar an gclár Erasmus

Roimh an tréimhse athlonnaithe An saol laethúil i dtír na sprioctheanga

Céard é an chéad chéim eile?

Foinse:  Digilanguages.         Údar: Alexandre Jacquot

AidhmeannaAr chríochnú an aonaid seo:<li>beidh tú in ann sainmhíniú a thabhairt ar na heochairchoincheapa a bhaineann leis an inniúlacht sa rannpháirtíocht</li><li>tuigfidh tú cén chaoi ar féidir cultúr, meáin agus líonraí rannpháirtíochta a chur i bhfeidhm sa seomra ranga</li><li>beidh tú in ann acmhainní don seomra ranga a roghnú agus tascanna don inniúlacht sa rannpháirtíocht a dhearadh do do chuid mac léinn</li>
Sainmhíniú<a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=qu7s9q” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=qu7s9q”>Sainmhíníonn Dudeney, Hockly agus Pegrum (2014: 31)</a> inniúlacht sa rannpháirtíocht mar “the ability to contribute to the collective intelligence of digital networks, and to leverage the collective intelligence of those networks in the service of personal and/or collective goals”.Mar sin, céard is inniúlacht sa rannpháirtíocht ann?I dtimpeallacht líonraithe, an rud is tábhachtaí is ea ‘consuming to understand, producing to be relevant’ (Danah Boyd, 2010, <em>Streams of content, limited attention: The flow of information through social media</em>, EDUCAUSE Review). Is cuid lárnach í an rannpháirtíocht toisc go mbíonn úsáideoirí ina dtáirgeoirí agus ina dtomhaltóirí. Cruthaíonn na milliúin mac léinn ábhar don idirlíon cheana féin ach mar a luann Alan November (Empowering Students with Technology, 2nd edn, 2010, Thousand Oaks): ‘This is a major teachable moment’.Siocair gur iomaí gné a bhaineann le hábhar a chruthú agus a roinnt, ba chóir dúinn tacaíocht a thabhairt do mhic léinn agus iad a dhíriú ar cheisteanna a bhaineann leis an bpobal agus leis an timpeallacht le go bhféadfaidís tionchar a bheith acu ag leibhéal áitiúil (fadhdanna sa cheantar a thuairisciú) agus ag leibhéal idirnáisiúnta (páirt a ghlacadh i ndíospóireachtaí polaitiúla domhanda) (P.G. Lange, Learning about civic engagement, in J.K. Parker, <em>Teaching Tech-Savvy Kids: Bringing digital media into the classroom, grades 5-12</em>, 2010, Thousand Oaks).Mar theagascóirí, cuimhnímis go bhféadfadh sé go mbeadh contúirt ann go dtiocfadh‘slacktivism’ (gníomhaíochas éasca ar líne nach mbíonn ach cliceáil amháin i gceist leis, mar shampla, ‘is maith liom’ a chur le leathanach Facebook, athghiolcadh a dhéanamh ar phíosa nuachta, nó ríomhphost a chur) chun cinn i measc na mac léinn in ionad ghníomhaíochas éifeactach dúshlánach an tsaoil réadúil (e.g. E. Mozorov, <em>The Net Delusion: The dark side of internet freedom</em>, 2011, New York: Public Affairs).In ainneoin gur féidir líonraí a úsáid d’fhonn díobháil a dhéanamh, in ainneoin an bhaoil atá ann go ndéanfar ‘slacktivism’ den ghníomhaíochas agus in ainneoin na srianta a chuireann cinsireacht agus faireachas rialtas agus cinsireacht agus faireachas corparáide i bhfeidhm, táthar ag súil gur féidir an-úsáid a bhaint ar líonrú ar líne chun teacht ar réitigh ar fhadhbanna coiteanna (D. Eagleman, <em>Why the Net Matters: How the internet will save civilization</em>, 2010, Edinburgh: Canongate; H. Rheingold, <em>Net Smart: How to thrive online</em>, 2012, Cambridge, MA: MIT Press; <a href=”http://opinionator.blogs.nytimes.com/2010/07/06/the-web-we-weave/?_r=0″ target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://opinionator.blogs.nytimes.com/2010/07/06/the-web-we-weave/?_r=0″>R. Wright, ‘Building one big brain’, 2010, The New York Times</a>).<br /><br />.<br /><br />Naisc úsáideacha<li><a href=”https://mitpress.mit.edu/sites/default/files/titles/free_download/9780262513623_Confronting_the_Challenges.pdf” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”https://mitpress.mit.edu/sites/default/files/titles/free_download/9780262513623_Confronting_the_Challenges.pdf”>Confronting the Challenges of Participatory Culture</a>, Henry Jenkins</li><li><a href=”https://youtu.be/HYbSD_GdkjU” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”https://youtu.be/HYbSD_GdkjU”>Henry Jenkins: The influence of participatory culture on education</a>, Pull: How Technology is Changing the Conversation</li>
Gníomhaíochtaí don seomra rangaI rith na tréimhse athlonnaithe: <a href=”/networking-during-your-erasmus-programme/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/networking-during-your-erasmus-programme/”>Líonrú a dhéanamh ar an gclár Erasmus</a>Roimh an tréimhse athlonnaithe <a href=”/university-life-in-the-target-language-country-videos-and-activities/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/university-life-in-the-target-language-country-videos-and-activities/”>An saol laethúil i dtír na sprioctheanga</a>Céard é an chéad chéim eile?<li><a href=”/network-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/network-literacy-what-is-it/”>Inniúlacht i líonraí</a></li><li><a href=”/personal-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/personal-literacy-what-is-it/”>Inniúlacht phearsanta</a></li><li>Inniúlacht sa chultúrachas agus san idirchultúrachas</li>
<strong>Foinse:  </strong><strong>Digilanguages.         Údar: Alexandre Jacquot</strong>

AidhmeannaAr chríochnú an aonaid seo:<li>beidh tú in ann sainmhíniú a thabhairt ar na heochairchoincheapa a bhaineann leis an inniúlacht sa rannpháirtíocht</li><li>tuigfidh tú cén chaoi ar féidir cultúr, meáin agus líonraí rannpháirtíochta a chur i bhfeidhm sa seomra ranga</li><li>beidh tú in ann acmhainní don seomra ranga a roghnú agus tascanna don inniúlacht sa rannpháirtíocht a dhearadh do do chuid mac léinn</li>
Sainmhíniú<a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=qu7s9q” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=qu7s9q”>Sainmhíníonn Dudeney, Hockly agus Pegrum (2014: 31)</a> inniúlacht sa rannpháirtíocht mar “the ability to contribute to the collective intelligence of digital networks, and to leverage the collective intelligence of those networks in the service of personal and/or collective goals”.Mar sin, céard is inniúlacht sa rannpháirtíocht ann?I dtimpeallacht líonraithe, an rud is tábhachtaí is ea ‘consuming to understand, producing to be relevant’ (Danah Boyd, 2010, <em>Streams of content, limited attention: The flow of information through social media</em>, EDUCAUSE Review). Is cuid lárnach í an rannpháirtíocht toisc go mbíonn úsáideoirí ina dtáirgeoirí agus ina dtomhaltóirí. Cruthaíonn na milliúin mac léinn ábhar don idirlíon cheana féin ach mar a luann Alan November (Empowering Students with Technology, 2nd edn, 2010, Thousand Oaks): ‘This is a major teachable moment’.Siocair gur iomaí gné a bhaineann le hábhar a chruthú agus a roinnt, ba chóir dúinn tacaíocht a thabhairt do mhic léinn agus iad a dhíriú ar cheisteanna a bhaineann leis an bpobal agus leis an timpeallacht le go bhféadfaidís tionchar a bheith acu ag leibhéal áitiúil (fadhdanna sa cheantar a thuairisciú) agus ag leibhéal idirnáisiúnta (páirt a ghlacadh i ndíospóireachtaí polaitiúla domhanda) (P.G. Lange, Learning about civic engagement, in J.K. Parker, <em>Teaching Tech-Savvy Kids: Bringing digital media into the classroom, grades 5-12</em>, 2010, Thousand Oaks).Mar theagascóirí, cuimhnímis go bhféadfadh sé go mbeadh contúirt ann go dtiocfadh‘slacktivism’ (gníomhaíochas éasca ar líne nach mbíonn ach cliceáil amháin i gceist leis, mar shampla, ‘is maith liom’ a chur le leathanach Facebook, athghiolcadh a dhéanamh ar phíosa nuachta, nó ríomhphost a chur) chun cinn i measc na mac léinn in ionad ghníomhaíochas éifeactach dúshlánach an tsaoil réadúil (e.g. E. Mozorov, <em>The Net Delusion: The dark side of internet freedom</em>, 2011, New York: Public Affairs).In ainneoin gur féidir líonraí a úsáid d’fhonn díobháil a dhéanamh, in ainneoin an bhaoil atá ann go ndéanfar ‘slacktivism’ den ghníomhaíochas agus in ainneoin na srianta a chuireann cinsireacht agus faireachas rialtas agus cinsireacht agus faireachas corparáide i bhfeidhm, táthar ag súil gur féidir an-úsáid a bhaint ar líonrú ar líne chun teacht ar réitigh ar fhadhbanna coiteanna (D. Eagleman, <em>Why the Net Matters: How the internet will save civilization</em>, 2010, Edinburgh: Canongate; H. Rheingold, <em>Net Smart: How to thrive online</em>, 2012, Cambridge, MA: MIT Press; <a href=”http://opinionator.blogs.nytimes.com/2010/07/06/the-web-we-weave/?_r=0″ target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://opinionator.blogs.nytimes.com/2010/07/06/the-web-we-weave/?_r=0″>R. Wright, ‘Building one big brain’, 2010, The New York Times</a>).<br /><br />.<br /><br />Naisc úsáideacha<li><a href=”https://mitpress.mit.edu/sites/default/files/titles/free_download/9780262513623_Confronting_the_Challenges.pdf” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”https://mitpress.mit.edu/sites/default/files/titles/free_download/9780262513623_Confronting_the_Challenges.pdf”>Confronting the Challenges of Participatory Culture</a>, Henry Jenkins</li><li><a href=”https://youtu.be/HYbSD_GdkjU” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”https://youtu.be/HYbSD_GdkjU”>Henry Jenkins: The influence of participatory culture on education</a>, Pull: How Technology is Changing the Conversation</li>
Gníomhaíochtaí don seomra rangaI rith na tréimhse athlonnaithe: <a href=”/networking-during-your-erasmus-programme/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/networking-during-your-erasmus-programme/”>Líonrú a dhéanamh ar an gclár Erasmus</a>Roimh an tréimhse athlonnaithe <a href=”/university-life-in-the-target-language-country-videos-and-activities/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/university-life-in-the-target-language-country-videos-and-activities/”>An saol laethúil i dtír na sprioctheanga</a>Céard é an chéad chéim eile?<li><a href=”/network-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/network-literacy-what-is-it/”>Inniúlacht i líonraí</a></li><li><a href=”/personal-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/personal-literacy-what-is-it/”>Inniúlacht phearsanta</a></li><li>Inniúlacht sa chultúrachas agus san idirchultúrachas</li>
<strong>Foinse:  </strong><strong>Digilanguages.         Údar: Alexandre Jacquot</strong>

AidhmeannaAr chríochnú an aonaid seo:<li>beidh tú in ann sainmhíniú a thabhairt ar na heochairchoincheapa a bhaineann leis an inniúlacht sa rannpháirtíocht</li><li>tuigfidh tú cén chaoi ar féidir cultúr, meáin agus líonraí rannpháirtíochta a chur i bhfeidhm sa seomra ranga</li><li>beidh tú in ann acmhainní don seomra ranga a roghnú agus tascanna don inniúlacht sa rannpháirtíocht a dhearadh do do chuid mac léinn</li>
Sainmhíniú<a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=qu7s9q” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=qu7s9q”>Sainmhíníonn Dudeney, Hockly agus Pegrum (2014: 31)</a> inniúlacht sa rannpháirtíocht mar “the ability to contribute to the collective intelligence of digital networks, and to leverage the collective intelligence of those networks in the service of personal and/or collective goals”.Mar sin, céard is inniúlacht sa rannpháirtíocht ann?I dtimpeallacht líonraithe, an rud is tábhachtaí is ea ‘consuming to understand, producing to be relevant’ (Danah Boyd, 2010, <em>Streams of content, limited attention: The flow of information through social media</em>, EDUCAUSE Review). Is cuid lárnach í an rannpháirtíocht toisc go mbíonn úsáideoirí ina dtáirgeoirí agus ina dtomhaltóirí. Cruthaíonn na milliúin mac léinn ábhar don idirlíon cheana féin ach mar a luann Alan November (Empowering Students with Technology, 2nd edn, 2010, Thousand Oaks): ‘This is a major teachable moment’.Siocair gur iomaí gné a bhaineann le hábhar a chruthú agus a roinnt, ba chóir dúinn tacaíocht a thabhairt do mhic léinn agus iad a dhíriú ar cheisteanna a bhaineann leis an bpobal agus leis an timpeallacht le go bhféadfaidís tionchar a bheith acu ag leibhéal áitiúil (fadhdanna sa cheantar a thuairisciú) agus ag leibhéal idirnáisiúnta (páirt a ghlacadh i ndíospóireachtaí polaitiúla domhanda) (P.G. Lange, Learning about civic engagement, in J.K. Parker, <em>Teaching Tech-Savvy Kids: Bringing digital media into the classroom, grades 5-12</em>, 2010, Thousand Oaks).Mar theagascóirí, cuimhnímis go bhféadfadh sé go mbeadh contúirt ann go dtiocfadh‘slacktivism’ (gníomhaíochas éasca ar líne nach mbíonn ach cliceáil amháin i gceist leis, mar shampla, ‘is maith liom’ a chur le leathanach Facebook, athghiolcadh a dhéanamh ar phíosa nuachta, nó ríomhphost a chur) chun cinn i measc na mac léinn in ionad ghníomhaíochas éifeactach dúshlánach an tsaoil réadúil (e.g. E. Mozorov, <em>The Net Delusion: The dark side of internet freedom</em>, 2011, New York: Public Affairs).In ainneoin gur féidir líonraí a úsáid d’fhonn díobháil a dhéanamh, in ainneoin an bhaoil atá ann go ndéanfar ‘slacktivism’ den ghníomhaíochas agus in ainneoin na srianta a chuireann cinsireacht agus faireachas rialtas agus cinsireacht agus faireachas corparáide i bhfeidhm, táthar ag súil gur féidir an-úsáid a bhaint ar líonrú ar líne chun teacht ar réitigh ar fhadhbanna coiteanna (D. Eagleman, <em>Why the Net Matters: How the internet will save civilization</em>, 2010, Edinburgh: Canongate; H. Rheingold, <em>Net Smart: How to thrive online</em>, 2012, Cambridge, MA: MIT Press; <a href=”http://opinionator.blogs.nytimes.com/2010/07/06/the-web-we-weave/?_r=0″ target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://opinionator.blogs.nytimes.com/2010/07/06/the-web-we-weave/?_r=0″>R. Wright, ‘Building one big brain’, 2010, The New York Times</a>).<br /><br />.<br /><br />Naisc úsáideacha<li><a href=”https://mitpress.mit.edu/sites/default/files/titles/free_download/9780262513623_Confronting_the_Challenges.pdf” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”https://mitpress.mit.edu/sites/default/files/titles/free_download/9780262513623_Confronting_the_Challenges.pdf”>Confronting the Challenges of Participatory Culture</a>, Henry Jenkins</li><li><a href=”https://youtu.be/HYbSD_GdkjU” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”https://youtu.be/HYbSD_GdkjU”>Henry Jenkins: The influence of participatory culture on education</a>, Pull: How Technology is Changing the Conversation</li>
Gníomhaíochtaí don seomra rangaI rith na tréimhse athlonnaithe: <a href=”/networking-during-your-erasmus-programme/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/networking-during-your-erasmus-programme/”>Líonrú a dhéanamh ar an gclár Erasmus</a>Roimh an tréimhse athlonnaithe <a href=”/university-life-in-the-target-language-country-videos-and-activities/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/university-life-in-the-target-language-country-videos-and-activities/”>An saol laethúil i dtír na sprioctheanga</a>Céard é an chéad chéim eile?<li><a href=”/network-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/network-literacy-what-is-it/”>Inniúlacht i líonraí</a></li><li><a href=”/personal-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/personal-literacy-what-is-it/”>Inniúlacht phearsanta</a></li><li>Inniúlacht sa chultúrachas agus san idirchultúrachas</li>
<strong>Foinse:  </strong><strong>Digilanguages.         Údar: Alexandre Jacquot</strong>