ICC
Ag cabhrú le mic léinn socrúchán Erasmus a roghnú

Ba chóir an ghníomhaíocht seo a dhéanamh an seimeastar sula dtéann na mic léinn ar shocrúchán Erasmus nó sula roghnaíonn siad/roghnaítear an áit a mbeidh siad ag dul. Tabharfaidh sí deis do na mic léinn breathnú ar na roghanna éagsúla atá ar fáil dóibh le gur féidir leo áit a roghnú a fheileann do na riachtanais atá acu agus a thagann leis na hábhair spéise atá acu.

Comhthéacs foghlama:

Is féidir an tasc seo a thosú sa seomra ranga agus is féidir le daltaí a bheith ag oibriú le chéile chun tionscadal a chur i dtoll a chéile. Is féidir an tionscadal a chur i láthair agus a phlé sa rang nó ar líne. Nuair a chríochnaíonn na mic léinn an tasc, ba chóir go mbeadh eolas acu a chabróidh leo cinneadh eolasach a dhéanamh faoin áit a ndéanfaidh siad an socrúchán. Déanfaidh siad forbairt ar na scileanna atá acu maidir le taighde a dhéanamh ar líne, go háirithe maidir le taighde a bhaineann leis an socrúchán thar lear a dhéanamh.

Modh oibre

Ba chóir an tasc seo a chur roimh mhic léinn sula dtugtar socrúchán Erasmus dóibh. Ba chóir an obair seo a dhéanamh seimeastar nó dhó sula bhfágann na mic léinn. Tá sé d’aidhm ag an tasc seo comhoibriú ar líne a chur chun cinn agus mic léinn ag iarraidh eolas a bhailiú faoi áiteanna a bhféadfaidís an socrúchán Erasmus a dhéanamh iontu. Is iomaí bealach atá ann chun an comhoibriú seo a bhaint amach, mar shampla:

  1. D’fhéadfadh an múinteoir scarbhileog Google a thosú agus í a roinnt leis na mic léinn.  ba chóir go mbeadh
    • ainmneacha na gcathracha agus
    • cur síos ar an eolas ar chóir do na mic léinn díriú air ar an scarbhileog, mar shampla,
      • daonra,
      • méid na hollscoile,
      • cúrsaí ollscoile a chuirtear ar fáil,
      • costas maireachtála,
      • cúrsaí taistil.
    • Ba chóir do na mic léinn eolas a fháil ar na gnéithe éagsúla i dtaobh gach cathrach ionas gur féidir comparáid a dhéanamh eatarthu go héasca.
  2. D’fhéadfaí uirlis ar líne, mar shampla,  Padlet a úsáid chun comhoibriú ar liosta de na cathracha don socrúchán. Ba chóir na mic léinn a chlárú mar chomhoibrithe agus úsáid á baint as uirlis mar seo le gur féidir leo íomhánna, nótaí agus naisc a bhaineann leis an gcathair a phóstáil. Is mó saoirse a bhíonn ag mic léinn nuair a úsáidtear an cur chuige seo agus is féidir leo an t-eolas is tábhachtaí dar leo féin a chur ann. D’fhéadfaí toradh na hoibre a phlé mar rang chun a fháil amach cé na cathracha is mó a fheileann do na mic léinn éagsúla.
  3. D’fhéadfadh an múinteoir blag a thosú (féach: Straitéisí Scríbhneoireachta: Blaganna a úsáid nó Blagáil i do sprioctheanga). D’fhéadfadh cathair ar leith a thabhairt do gach mac léinn nó do ghrúpaí éagsúla mac léinn agus go mbeadh orthu blag a scríobh fúithi sa sprioctheanga. D’fhéadfadh mic léinn ceisteanna agus tráchtanna a phostáil san fhóram chun tuilleadh eolais a fháil faoi na cathracha.
  4. Cuireann an teagascóir in iúl go bhféadfaí eolas ábhartha a fháil ar an idirlíon. Chun cabhrú le mic léinn an litearthacht cuardaigh a fhorbairt, féach  an tasc seo.
  5. Tá eolas faoi shuíomhanna úsáideacha is féidir a úsáid chun tús a chur leis an obair ar fáil sna míreanna sainiúla teanga.
  6. Ba chóir do na mic léinn tionscadal a scríobh a dhéanann an t-eolas a bhailíonn siad a mheas. Ba chóir dóibh an ceann scríbe is fearr leo a roghnú agus argóint a dhéanamh bunaithe ar an eolas atá acu a léiríonn gurb é an áit is fearr a fheileann dóibh. D’fhéadfadh an t-eolas seo a bheith úsáideach don té atá ag iarraidh socrúcháin Erasmus a thabhairt do na mic léinn.

Moltaí don mheasúnú

Ba chóir grád a thabhairt do mhic léinn bunaithe ar an tionscadal. D’fhéadfaí measúnú a dhéanamh ar na gnéithe seo a leanas:

  1. rannpháirtíocht sa tasc agus eolas cruinn úsáideach a chur ar fáil (féach: An Litearthacht Faisnéise);
  2. Caighdeán na sprioctheanga sa tionscadal;
  3. Caighdeán na hargóna bunaithe ar an eolas ar fáil.

Céard é an chéad chéim eile

Nuair a chuirtear in iúl do na mic léinn an áit a mbeidh siad ag dul ar an socrúchán Erasmus, ba chóir dóibh tuilleadh taighde a dhéanamh fúithi. Féach an tasc: Ag cabhrú le mic léinn eolas a fháil ar an gcathair agus iad ar Erasmus.

Foinse: DigiLanguages        Údar: Emma Riordan


Ba chóir an ghníomhaíocht seo a dhéanamh an seimeastar sula dtéann na mic léinn ar shocrúchán Erasmus nó sula roghnaíonn siad/roghnaítear an áit a mbeidh siad ag dul. Tabharfaidh sí deis do na mic léinn breathnú ar na roghanna éagsúla atá ar fáil dóibh le gur féidir leo áit a roghnú a fheileann do na riachtanais atá acu agus a thagann leis na hábhair spéise atá acu.<br /><strong>Comhthéacs foghlama:</strong>Is féidir an tasc seo a thosú sa seomra ranga agus is féidir le daltaí a bheith ag oibriú le chéile chun tionscadal a chur i dtoll a chéile. Is féidir an tionscadal a chur i láthair agus a phlé sa rang nó ar líne. Nuair a chríochnaíonn na mic léinn an tasc, ba chóir go mbeadh eolas acu a chabróidh leo cinneadh eolasach a dhéanamh faoin áit a ndéanfaidh siad an socrúchán. Déanfaidh siad forbairt ar na scileanna atá acu maidir le taighde a dhéanamh ar líne, go háirithe maidir le taighde a bhaineann leis an socrúchán thar lear a dhéanamh.<br /><strong>Modh oibre</strong>Ba chóir an tasc seo a chur roimh mhic léinn sula dtugtar socrúchán Erasmus dóibh. Ba chóir an obair seo a dhéanamh seimeastar nó dhó sula bhfágann na mic léinn. Tá sé d’aidhm ag an tasc seo comhoibriú ar líne a chur chun cinn agus mic léinn ag iarraidh eolas a bhailiú faoi áiteanna a bhféadfaidís an socrúchán Erasmus a dhéanamh iontu. Is iomaí bealach atá ann chun an comhoibriú seo a bhaint amach, mar shampla:<li>D’fhéadfadh an múinteoir scarbhileog Google a thosú agus í a roinnt leis na mic léinn.  ba chóir go mbeadh<ul><li>ainmneacha na gcathracha agus</li><li>cur síos ar an eolas ar chóir do na mic léinn díriú air ar an scarbhileog, mar shampla,<ul><li>daonra,</li><li>méid na hollscoile,</li><li>cúrsaí ollscoile a chuirtear ar fáil,</li><li>costas maireachtála,</li><li>cúrsaí taistil.</li>
</ul>
</li><li>Ba chóir do na mic léinn eolas a fháil ar na gnéithe éagsúla i dtaobh gach cathrach ionas gur féidir comparáid a dhéanamh eatarthu go héasca.</li>
</ul>
</li><li>D’fhéadfaí uirlis ar líne, mar shampla,  <a href=”http://www.padlet.com/” data-mce-href=”http://www.padlet.com/”>Padlet</a> a úsáid chun comhoibriú ar liosta de na cathracha don socrúchán. Ba chóir na mic léinn a chlárú mar chomhoibrithe agus úsáid á baint as uirlis mar seo le gur féidir leo íomhánna, nótaí agus naisc a bhaineann leis an gcathair a phóstáil. Is mó saoirse a bhíonn ag mic léinn nuair a úsáidtear an cur chuige seo agus is féidir leo an t-eolas is tábhachtaí dar leo féin a chur ann. D’fhéadfaí toradh na hoibre a phlé mar rang chun a fháil amach cé na cathracha is mó a fheileann do na mic léinn éagsúla.</li><li>D’fhéadfadh an múinteoir blag a thosú (féach: <a href=”https://www.digilanguages.ie/writing-strategies-using-blogs/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/writing-strategies-using-blogs/”>Straitéisí Scríbhneoireachta: Blaganna a úsáid</a> nó <a href=”https://www.digilanguages.ie/blogging-in-your-target-language/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/blogging-in-your-target-language/”>Blagáil i do sprioctheanga</a>). D’fhéadfadh cathair ar leith a thabhairt do gach mac léinn nó do ghrúpaí éagsúla mac léinn agus go mbeadh orthu blag a scríobh fúithi sa sprioctheanga. D’fhéadfadh mic léinn ceisteanna agus tráchtanna a phostáil san fhóram chun tuilleadh eolais a fháil faoi na cathracha.</li><li>Cuireann an teagascóir in iúl go bhféadfaí eolas ábhartha a fháil ar an idirlíon. Chun cabhrú le mic léinn an litearthacht cuardaigh a fhorbairt, féach  <a href=”https://www.digilanguages.ie/search-engines/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/search-engines/”>an tasc</a> seo.</li><li>Tá eolas faoi shuíomhanna úsáideacha is féidir a úsáid chun tús a chur leis an obair ar fáil sna míreanna sainiúla teanga.</li><li>Ba chóir do na mic léinn tionscadal a scríobh a dhéanann an t-eolas a bhailíonn siad a mheas. Ba chóir dóibh an ceann scríbe is fearr leo a roghnú agus argóint a dhéanamh bunaithe ar an eolas atá acu a léiríonn gurb é an áit is fearr a fheileann dóibh. D’fhéadfadh an t-eolas seo a bheith úsáideach don té atá ag iarraidh socrúcháin Erasmus a thabhairt do na mic léinn.</li>
<br /><strong>Moltaí don mheasúnú</strong>Ba chóir grád a thabhairt do mhic léinn bunaithe ar an tionscadal. D’fhéadfaí measúnú a dhéanamh ar na gnéithe seo a leanas:<li>rannpháirtíocht sa tasc agus eolas cruinn úsáideach a chur ar fáil (féach: <a href=”https://www.digilanguages.ie/information-literacy-what-is-it/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/information-literacy-what-is-it/”>An Litearthacht Faisnéise</a>);</li><li>Caighdeán na sprioctheanga sa tionscadal;</li><li>Caighdeán na hargóna bunaithe ar an eolas ar fáil.</li>
<br /><strong>Céard é an chéad chéim eile</strong>Nuair a chuirtear in iúl do na mic léinn an áit a mbeidh siad ag dul ar an socrúchán Erasmus, ba chóir dóibh tuilleadh taighde a dhéanamh fúithi. Féach an tasc: <a href=”https://www.digilanguages.ie/help-students-discover-their-erasmus-city/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/help-students-discover-their-erasmus-city/”>Ag cabhrú le mic léinn eolas a fháil ar an gcathair agus iad ar Erasmus</a>.<br /><strong>Foinse:</strong> DigiLanguages        <strong>Údar: </strong>Emma Riordan 

Ba chóir an ghníomhaíocht seo a dhéanamh an seimeastar sula dtéann na mic léinn ar shocrúchán Erasmus nó sula roghnaíonn siad/roghnaítear an áit a mbeidh siad ag dul. Tabharfaidh sí deis do na mic léinn breathnú ar na roghanna éagsúla atá ar fáil dóibh le gur féidir leo áit a roghnú a fheileann do na riachtanais atá acu agus a thagann leis na hábhair spéise atá acu.<br /><strong>Comhthéacs foghlama:</strong>Is féidir an tasc seo a thosú sa seomra ranga agus is féidir le daltaí a bheith ag oibriú le chéile chun tionscadal a chur i dtoll a chéile. Is féidir an tionscadal a chur i láthair agus a phlé sa rang nó ar líne. Nuair a chríochnaíonn na mic léinn an tasc, ba chóir go mbeadh eolas acu a chabróidh leo cinneadh eolasach a dhéanamh faoin áit a ndéanfaidh siad an socrúchán. Déanfaidh siad forbairt ar na scileanna atá acu maidir le taighde a dhéanamh ar líne, go háirithe maidir le taighde a bhaineann leis an socrúchán thar lear a dhéanamh.<br /><strong>Modh oibre</strong>Ba chóir an tasc seo a chur roimh mhic léinn sula dtugtar socrúchán Erasmus dóibh. Ba chóir an obair seo a dhéanamh seimeastar nó dhó sula bhfágann na mic léinn. Tá sé d’aidhm ag an tasc seo comhoibriú ar líne a chur chun cinn agus mic léinn ag iarraidh eolas a bhailiú faoi áiteanna a bhféadfaidís an socrúchán Erasmus a dhéanamh iontu. Is iomaí bealach atá ann chun an comhoibriú seo a bhaint amach, mar shampla:<li>D’fhéadfadh an múinteoir scarbhileog Google a thosú agus í a roinnt leis na mic léinn.  ba chóir go mbeadh<ul><li>ainmneacha na gcathracha agus</li><li>cur síos ar an eolas ar chóir do na mic léinn díriú air ar an scarbhileog, mar shampla,<ul><li>daonra,</li><li>méid na hollscoile,</li><li>cúrsaí ollscoile a chuirtear ar fáil,</li><li>costas maireachtála,</li><li>cúrsaí taistil.</li>
</ul>
</li><li>Ba chóir do na mic léinn eolas a fháil ar na gnéithe éagsúla i dtaobh gach cathrach ionas gur féidir comparáid a dhéanamh eatarthu go héasca.</li>
</ul>
</li><li>D’fhéadfaí uirlis ar líne, mar shampla,  <a href=”http://www.padlet.com/” data-mce-href=”http://www.padlet.com/”>Padlet</a> a úsáid chun comhoibriú ar liosta de na cathracha don socrúchán. Ba chóir na mic léinn a chlárú mar chomhoibrithe agus úsáid á baint as uirlis mar seo le gur féidir leo íomhánna, nótaí agus naisc a bhaineann leis an gcathair a phóstáil. Is mó saoirse a bhíonn ag mic léinn nuair a úsáidtear an cur chuige seo agus is féidir leo an t-eolas is tábhachtaí dar leo féin a chur ann. D’fhéadfaí toradh na hoibre a phlé mar rang chun a fháil amach cé na cathracha is mó a fheileann do na mic léinn éagsúla.</li><li>D’fhéadfadh an múinteoir blag a thosú (féach: <a href=”https://www.digilanguages.ie/writing-strategies-using-blogs/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/writing-strategies-using-blogs/”>Straitéisí Scríbhneoireachta: Blaganna a úsáid</a> nó <a href=”https://www.digilanguages.ie/blogging-in-your-target-language/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/blogging-in-your-target-language/”>Blagáil i do sprioctheanga</a>). D’fhéadfadh cathair ar leith a thabhairt do gach mac léinn nó do ghrúpaí éagsúla mac léinn agus go mbeadh orthu blag a scríobh fúithi sa sprioctheanga. D’fhéadfadh mic léinn ceisteanna agus tráchtanna a phostáil san fhóram chun tuilleadh eolais a fháil faoi na cathracha.</li><li>Cuireann an teagascóir in iúl go bhféadfaí eolas ábhartha a fháil ar an idirlíon. Chun cabhrú le mic léinn an litearthacht cuardaigh a fhorbairt, féach  <a href=”https://www.digilanguages.ie/search-engines/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/search-engines/”>an tasc</a> seo.</li><li>Tá eolas faoi shuíomhanna úsáideacha is féidir a úsáid chun tús a chur leis an obair ar fáil sna míreanna sainiúla teanga.</li><li>Ba chóir do na mic léinn tionscadal a scríobh a dhéanann an t-eolas a bhailíonn siad a mheas. Ba chóir dóibh an ceann scríbe is fearr leo a roghnú agus argóint a dhéanamh bunaithe ar an eolas atá acu a léiríonn gurb é an áit is fearr a fheileann dóibh. D’fhéadfadh an t-eolas seo a bheith úsáideach don té atá ag iarraidh socrúcháin Erasmus a thabhairt do na mic léinn.</li>
<br /><strong>Moltaí don mheasúnú</strong>Ba chóir grád a thabhairt do mhic léinn bunaithe ar an tionscadal. D’fhéadfaí measúnú a dhéanamh ar na gnéithe seo a leanas:<li>rannpháirtíocht sa tasc agus eolas cruinn úsáideach a chur ar fáil (féach: <a href=”https://www.digilanguages.ie/information-literacy-what-is-it/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/information-literacy-what-is-it/”>An Litearthacht Faisnéise</a>);</li><li>Caighdeán na sprioctheanga sa tionscadal;</li><li>Caighdeán na hargóna bunaithe ar an eolas ar fáil.</li>
<br /><strong>Céard é an chéad chéim eile</strong>Nuair a chuirtear in iúl do na mic léinn an áit a mbeidh siad ag dul ar an socrúchán Erasmus, ba chóir dóibh tuilleadh taighde a dhéanamh fúithi. Féach an tasc: <a href=”https://www.digilanguages.ie/help-students-discover-their-erasmus-city/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/help-students-discover-their-erasmus-city/”>Ag cabhrú le mic léinn eolas a fháil ar an gcathair agus iad ar Erasmus</a>.<br /><strong>Foinse:</strong> DigiLanguages        <strong>Údar: </strong>Emma Riordan 

Ba chóir an ghníomhaíocht seo a dhéanamh an seimeastar sula dtéann na mic léinn ar shocrúchán Erasmus nó sula roghnaíonn siad/roghnaítear an áit a mbeidh siad ag dul. Tabharfaidh sí deis do na mic léinn breathnú ar na roghanna éagsúla atá ar fáil dóibh le gur féidir leo áit a roghnú a fheileann do na riachtanais atá acu agus a thagann leis na hábhair spéise atá acu.<br /><strong>Comhthéacs foghlama:</strong>Is féidir an tasc seo a thosú sa seomra ranga agus is féidir le daltaí a bheith ag oibriú le chéile chun tionscadal a chur i dtoll a chéile. Is féidir an tionscadal a chur i láthair agus a phlé sa rang nó ar líne. Nuair a chríochnaíonn na mic léinn an tasc, ba chóir go mbeadh eolas acu a chabróidh leo cinneadh eolasach a dhéanamh faoin áit a ndéanfaidh siad an socrúchán. Déanfaidh siad forbairt ar na scileanna atá acu maidir le taighde a dhéanamh ar líne, go háirithe maidir le taighde a bhaineann leis an socrúchán thar lear a dhéanamh.<br /><strong>Modh oibre</strong>Ba chóir an tasc seo a chur roimh mhic léinn sula dtugtar socrúchán Erasmus dóibh. Ba chóir an obair seo a dhéanamh seimeastar nó dhó sula bhfágann na mic léinn. Tá sé d’aidhm ag an tasc seo comhoibriú ar líne a chur chun cinn agus mic léinn ag iarraidh eolas a bhailiú faoi áiteanna a bhféadfaidís an socrúchán Erasmus a dhéanamh iontu. Is iomaí bealach atá ann chun an comhoibriú seo a bhaint amach, mar shampla:<li>D’fhéadfadh an múinteoir scarbhileog Google a thosú agus í a roinnt leis na mic léinn.  ba chóir go mbeadh<ul><li>ainmneacha na gcathracha agus</li><li>cur síos ar an eolas ar chóir do na mic léinn díriú air ar an scarbhileog, mar shampla,<ul><li>daonra,</li><li>méid na hollscoile,</li><li>cúrsaí ollscoile a chuirtear ar fáil,</li><li>costas maireachtála,</li><li>cúrsaí taistil.</li>
</ul>
</li><li>Ba chóir do na mic léinn eolas a fháil ar na gnéithe éagsúla i dtaobh gach cathrach ionas gur féidir comparáid a dhéanamh eatarthu go héasca.</li>
</ul>
</li><li>D’fhéadfaí uirlis ar líne, mar shampla,  <a href=”http://www.padlet.com/” data-mce-href=”http://www.padlet.com/”>Padlet</a> a úsáid chun comhoibriú ar liosta de na cathracha don socrúchán. Ba chóir na mic léinn a chlárú mar chomhoibrithe agus úsáid á baint as uirlis mar seo le gur féidir leo íomhánna, nótaí agus naisc a bhaineann leis an gcathair a phóstáil. Is mó saoirse a bhíonn ag mic léinn nuair a úsáidtear an cur chuige seo agus is féidir leo an t-eolas is tábhachtaí dar leo féin a chur ann. D’fhéadfaí toradh na hoibre a phlé mar rang chun a fháil amach cé na cathracha is mó a fheileann do na mic léinn éagsúla.</li><li>D’fhéadfadh an múinteoir blag a thosú (féach: <a href=”https://www.digilanguages.ie/writing-strategies-using-blogs/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/writing-strategies-using-blogs/”>Straitéisí Scríbhneoireachta: Blaganna a úsáid</a> nó <a href=”https://www.digilanguages.ie/blogging-in-your-target-language/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/blogging-in-your-target-language/”>Blagáil i do sprioctheanga</a>). D’fhéadfadh cathair ar leith a thabhairt do gach mac léinn nó do ghrúpaí éagsúla mac léinn agus go mbeadh orthu blag a scríobh fúithi sa sprioctheanga. D’fhéadfadh mic léinn ceisteanna agus tráchtanna a phostáil san fhóram chun tuilleadh eolais a fháil faoi na cathracha.</li><li>Cuireann an teagascóir in iúl go bhféadfaí eolas ábhartha a fháil ar an idirlíon. Chun cabhrú le mic léinn an litearthacht cuardaigh a fhorbairt, féach  <a href=”https://www.digilanguages.ie/search-engines/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/search-engines/”>an tasc</a> seo.</li><li>Tá eolas faoi shuíomhanna úsáideacha is féidir a úsáid chun tús a chur leis an obair ar fáil sna míreanna sainiúla teanga.</li><li>Ba chóir do na mic léinn tionscadal a scríobh a dhéanann an t-eolas a bhailíonn siad a mheas. Ba chóir dóibh an ceann scríbe is fearr leo a roghnú agus argóint a dhéanamh bunaithe ar an eolas atá acu a léiríonn gurb é an áit is fearr a fheileann dóibh. D’fhéadfadh an t-eolas seo a bheith úsáideach don té atá ag iarraidh socrúcháin Erasmus a thabhairt do na mic léinn.</li>
<br /><strong>Moltaí don mheasúnú</strong>Ba chóir grád a thabhairt do mhic léinn bunaithe ar an tionscadal. D’fhéadfaí measúnú a dhéanamh ar na gnéithe seo a leanas:<li>rannpháirtíocht sa tasc agus eolas cruinn úsáideach a chur ar fáil (féach: <a href=”https://www.digilanguages.ie/information-literacy-what-is-it/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/information-literacy-what-is-it/”>An Litearthacht Faisnéise</a>);</li><li>Caighdeán na sprioctheanga sa tionscadal;</li><li>Caighdeán na hargóna bunaithe ar an eolas ar fáil.</li>
<br /><strong>Céard é an chéad chéim eile</strong>Nuair a chuirtear in iúl do na mic léinn an áit a mbeidh siad ag dul ar an socrúchán Erasmus, ba chóir dóibh tuilleadh taighde a dhéanamh fúithi. Féach an tasc: <a href=”https://www.digilanguages.ie/help-students-discover-their-erasmus-city/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/help-students-discover-their-erasmus-city/”>Ag cabhrú le mic léinn eolas a fháil ar an gcathair agus iad ar Erasmus</a>.<br /><strong>Foinse:</strong> DigiLanguages        <strong>Údar: </strong>Emma Riordan 

Ba chóir an ghníomhaíocht seo a dhéanamh an seimeastar sula dtéann na mic léinn ar shocrúchán Erasmus nó sula roghnaíonn siad/roghnaítear an áit a mbeidh siad ag dul. Tabharfaidh sí deis do na mic léinn breathnú ar na roghanna éagsúla atá ar fáil dóibh le gur féidir leo áit a roghnú a fheileann do na riachtanais atá acu agus a thagann leis na hábhair spéise atá acu.<br /><strong>Comhthéacs foghlama:</strong>Is féidir an tasc seo a thosú sa seomra ranga agus is féidir le daltaí a bheith ag oibriú le chéile chun tionscadal a chur i dtoll a chéile. Is féidir an tionscadal a chur i láthair agus a phlé sa rang nó ar líne. Nuair a chríochnaíonn na mic léinn an tasc, ba chóir go mbeadh eolas acu a chabróidh leo cinneadh eolasach a dhéanamh faoin áit a ndéanfaidh siad an socrúchán. Déanfaidh siad forbairt ar na scileanna atá acu maidir le taighde a dhéanamh ar líne, go háirithe maidir le taighde a bhaineann leis an socrúchán thar lear a dhéanamh.<br /><strong>Modh oibre</strong>Ba chóir an tasc seo a chur roimh mhic léinn sula dtugtar socrúchán Erasmus dóibh. Ba chóir an obair seo a dhéanamh seimeastar nó dhó sula bhfágann na mic léinn. Tá sé d’aidhm ag an tasc seo comhoibriú ar líne a chur chun cinn agus mic léinn ag iarraidh eolas a bhailiú faoi áiteanna a bhféadfaidís an socrúchán Erasmus a dhéanamh iontu. Is iomaí bealach atá ann chun an comhoibriú seo a bhaint amach, mar shampla:<li>D’fhéadfadh an múinteoir scarbhileog Google a thosú agus í a roinnt leis na mic léinn.  ba chóir go mbeadh<ul><li>ainmneacha na gcathracha agus</li><li>cur síos ar an eolas ar chóir do na mic léinn díriú air ar an scarbhileog, mar shampla,<ul><li>daonra,</li><li>méid na hollscoile,</li><li>cúrsaí ollscoile a chuirtear ar fáil,</li><li>costas maireachtála,</li><li>cúrsaí taistil.</li>
</ul>
</li><li>Ba chóir do na mic léinn eolas a fháil ar na gnéithe éagsúla i dtaobh gach cathrach ionas gur féidir comparáid a dhéanamh eatarthu go héasca.</li>
</ul>
</li><li>D’fhéadfaí uirlis ar líne, mar shampla,  <a href=”http://www.padlet.com/” data-mce-href=”http://www.padlet.com/”>Padlet</a> a úsáid chun comhoibriú ar liosta de na cathracha don socrúchán. Ba chóir na mic léinn a chlárú mar chomhoibrithe agus úsáid á baint as uirlis mar seo le gur féidir leo íomhánna, nótaí agus naisc a bhaineann leis an gcathair a phóstáil. Is mó saoirse a bhíonn ag mic léinn nuair a úsáidtear an cur chuige seo agus is féidir leo an t-eolas is tábhachtaí dar leo féin a chur ann. D’fhéadfaí toradh na hoibre a phlé mar rang chun a fháil amach cé na cathracha is mó a fheileann do na mic léinn éagsúla.</li><li>D’fhéadfadh an múinteoir blag a thosú (féach: <a href=”https://www.digilanguages.ie/writing-strategies-using-blogs/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/writing-strategies-using-blogs/”>Straitéisí Scríbhneoireachta: Blaganna a úsáid</a> nó <a href=”https://www.digilanguages.ie/blogging-in-your-target-language/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/blogging-in-your-target-language/”>Blagáil i do sprioctheanga</a>). D’fhéadfadh cathair ar leith a thabhairt do gach mac léinn nó do ghrúpaí éagsúla mac léinn agus go mbeadh orthu blag a scríobh fúithi sa sprioctheanga. D’fhéadfadh mic léinn ceisteanna agus tráchtanna a phostáil san fhóram chun tuilleadh eolais a fháil faoi na cathracha.</li><li>Cuireann an teagascóir in iúl go bhféadfaí eolas ábhartha a fháil ar an idirlíon. Chun cabhrú le mic léinn an litearthacht cuardaigh a fhorbairt, féach  <a href=”https://www.digilanguages.ie/search-engines/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/search-engines/”>an tasc</a> seo.</li><li>Tá eolas faoi shuíomhanna úsáideacha is féidir a úsáid chun tús a chur leis an obair ar fáil sna míreanna sainiúla teanga.</li><li>Ba chóir do na mic léinn tionscadal a scríobh a dhéanann an t-eolas a bhailíonn siad a mheas. Ba chóir dóibh an ceann scríbe is fearr leo a roghnú agus argóint a dhéanamh bunaithe ar an eolas atá acu a léiríonn gurb é an áit is fearr a fheileann dóibh. D’fhéadfadh an t-eolas seo a bheith úsáideach don té atá ag iarraidh socrúcháin Erasmus a thabhairt do na mic léinn.</li>
<br /><strong>Moltaí don mheasúnú</strong>Ba chóir grád a thabhairt do mhic léinn bunaithe ar an tionscadal. D’fhéadfaí measúnú a dhéanamh ar na gnéithe seo a leanas:<li>rannpháirtíocht sa tasc agus eolas cruinn úsáideach a chur ar fáil (féach: <a href=”https://www.digilanguages.ie/information-literacy-what-is-it/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/information-literacy-what-is-it/”>An Litearthacht Faisnéise</a>);</li><li>Caighdeán na sprioctheanga sa tionscadal;</li><li>Caighdeán na hargóna bunaithe ar an eolas ar fáil.</li>
<br /><strong>Céard é an chéad chéim eile</strong>Nuair a chuirtear in iúl do na mic léinn an áit a mbeidh siad ag dul ar an socrúchán Erasmus, ba chóir dóibh tuilleadh taighde a dhéanamh fúithi. Féach an tasc: <a href=”https://www.digilanguages.ie/help-students-discover-their-erasmus-city/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/help-students-discover-their-erasmus-city/”>Ag cabhrú le mic léinn eolas a fháil ar an gcathair agus iad ar Erasmus</a>.<br /><strong>Foinse:</strong> DigiLanguages        <strong>Údar: </strong>Emma Riordan 

Ba chóir an ghníomhaíocht seo a dhéanamh an seimeastar sula dtéann na mic léinn ar shocrúchán Erasmus nó sula roghnaíonn siad/roghnaítear an áit a mbeidh siad ag dul. Tabharfaidh sí deis do na mic léinn breathnú ar na roghanna éagsúla atá ar fáil dóibh le gur féidir leo áit a roghnú a fheileann do na riachtanais atá acu agus a thagann leis na hábhair spéise atá acu.<br /><strong>Comhthéacs foghlama:</strong>Is féidir an tasc seo a thosú sa seomra ranga agus is féidir le daltaí a bheith ag oibriú le chéile chun tionscadal a chur i dtoll a chéile. Is féidir an tionscadal a chur i láthair agus a phlé sa rang nó ar líne. Nuair a chríochnaíonn na mic léinn an tasc, ba chóir go mbeadh eolas acu a chabróidh leo cinneadh eolasach a dhéanamh faoin áit a ndéanfaidh siad an socrúchán. Déanfaidh siad forbairt ar na scileanna atá acu maidir le taighde a dhéanamh ar líne, go háirithe maidir le taighde a bhaineann leis an socrúchán thar lear a dhéanamh.<br /><strong>Modh oibre</strong>Ba chóir an tasc seo a chur roimh mhic léinn sula dtugtar socrúchán Erasmus dóibh. Ba chóir an obair seo a dhéanamh seimeastar nó dhó sula bhfágann na mic léinn. Tá sé d’aidhm ag an tasc seo comhoibriú ar líne a chur chun cinn agus mic léinn ag iarraidh eolas a bhailiú faoi áiteanna a bhféadfaidís an socrúchán Erasmus a dhéanamh iontu. Is iomaí bealach atá ann chun an comhoibriú seo a bhaint amach, mar shampla:<li>D’fhéadfadh an múinteoir scarbhileog Google a thosú agus í a roinnt leis na mic léinn.  ba chóir go mbeadh<ul><li>ainmneacha na gcathracha agus</li><li>cur síos ar an eolas ar chóir do na mic léinn díriú air ar an scarbhileog, mar shampla,<ul><li>daonra,</li><li>méid na hollscoile,</li><li>cúrsaí ollscoile a chuirtear ar fáil,</li><li>costas maireachtála,</li><li>cúrsaí taistil.</li>
</ul>
</li><li>Ba chóir do na mic léinn eolas a fháil ar na gnéithe éagsúla i dtaobh gach cathrach ionas gur féidir comparáid a dhéanamh eatarthu go héasca.</li>
</ul>
</li><li>D’fhéadfaí uirlis ar líne, mar shampla,  <a href=”http://www.padlet.com/” data-mce-href=”http://www.padlet.com/”>Padlet</a> a úsáid chun comhoibriú ar liosta de na cathracha don socrúchán. Ba chóir na mic léinn a chlárú mar chomhoibrithe agus úsáid á baint as uirlis mar seo le gur féidir leo íomhánna, nótaí agus naisc a bhaineann leis an gcathair a phóstáil. Is mó saoirse a bhíonn ag mic léinn nuair a úsáidtear an cur chuige seo agus is féidir leo an t-eolas is tábhachtaí dar leo féin a chur ann. D’fhéadfaí toradh na hoibre a phlé mar rang chun a fháil amach cé na cathracha is mó a fheileann do na mic léinn éagsúla.</li><li>D’fhéadfadh an múinteoir blag a thosú (féach: <a href=”https://www.digilanguages.ie/writing-strategies-using-blogs/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/writing-strategies-using-blogs/”>Straitéisí Scríbhneoireachta: Blaganna a úsáid</a> nó <a href=”https://www.digilanguages.ie/blogging-in-your-target-language/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/blogging-in-your-target-language/”>Blagáil i do sprioctheanga</a>). D’fhéadfadh cathair ar leith a thabhairt do gach mac léinn nó do ghrúpaí éagsúla mac léinn agus go mbeadh orthu blag a scríobh fúithi sa sprioctheanga. D’fhéadfadh mic léinn ceisteanna agus tráchtanna a phostáil san fhóram chun tuilleadh eolais a fháil faoi na cathracha.</li><li>Cuireann an teagascóir in iúl go bhféadfaí eolas ábhartha a fháil ar an idirlíon. Chun cabhrú le mic léinn an litearthacht cuardaigh a fhorbairt, féach  <a href=”https://www.digilanguages.ie/search-engines/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/search-engines/”>an tasc</a> seo.</li><li>Tá eolas faoi shuíomhanna úsáideacha is féidir a úsáid chun tús a chur leis an obair ar fáil sna míreanna sainiúla teanga.</li><li>Ba chóir do na mic léinn tionscadal a scríobh a dhéanann an t-eolas a bhailíonn siad a mheas. Ba chóir dóibh an ceann scríbe is fearr leo a roghnú agus argóint a dhéanamh bunaithe ar an eolas atá acu a léiríonn gurb é an áit is fearr a fheileann dóibh. D’fhéadfadh an t-eolas seo a bheith úsáideach don té atá ag iarraidh socrúcháin Erasmus a thabhairt do na mic léinn.</li>
<br /><strong>Moltaí don mheasúnú</strong>Ba chóir grád a thabhairt do mhic léinn bunaithe ar an tionscadal. D’fhéadfaí measúnú a dhéanamh ar na gnéithe seo a leanas:<li>rannpháirtíocht sa tasc agus eolas cruinn úsáideach a chur ar fáil (féach: <a href=”https://www.digilanguages.ie/information-literacy-what-is-it/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/information-literacy-what-is-it/”>An Litearthacht Faisnéise</a>);</li><li>Caighdeán na sprioctheanga sa tionscadal;</li><li>Caighdeán na hargóna bunaithe ar an eolas ar fáil.</li>
<br /><strong>Céard é an chéad chéim eile</strong>Nuair a chuirtear in iúl do na mic léinn an áit a mbeidh siad ag dul ar an socrúchán Erasmus, ba chóir dóibh tuilleadh taighde a dhéanamh fúithi. Féach an tasc: <a href=”https://www.digilanguages.ie/help-students-discover-their-erasmus-city/” data-mce-href=”https://www.digilanguages.ie/help-students-discover-their-erasmus-city/”>Ag cabhrú le mic léinn eolas a fháil ar an gcathair agus iad ar Erasmus</a>.<br /><strong>Foinse:</strong> DigiLanguages        <strong>Údar: </strong>Emma Riordan