Díríonn an ghníomhaíocht seo ar fheasacht a chothú sna mic léinn ar an gcaoi a dtéann hipearnaisc i bhfeidhm ar théacs ar líne. Cén tionchar a bhíonn acu ar chreidiúnacht agus ar inléiteacht an téacs? (féach Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?).
Bunaíodh an ghníomhaíocht seo ar Activity 8: Building links in Dudeney, Hockly & Pegrum (2013: 102-104).
Torthaí Foghlama
Ar chríochnú na gníomhaíochta seo, beidh mic léinn in ann:
- fianaise a thacaíonn leis an dearcadh atá acu a aimsiú agus dul i bhfeidhm ar léitheoirí
- naisc ábhartha a chur le hipirtéacs a scríobhann siad féin
- machnamh a dhéanamh ar an gcaoi a dtéann ábhar ina bhfuil hipearnaisc i bhfeidhm ar an bhfoghlaim
An Teicneolaíocht a bheas de dhíth
- Trealamh: Ríomhaire a bhfuil ceangal idirlín aige agus teilgeoir sonraí; ba chóir go mbeadh ríomhaire/gléas soghluaiste le ceangal idirlín ag gach duine/in aghaidh gach beirte.
- Uirlisí: uirlisí scríbhneoireachta ar féidir hipearnaisc a úsáid leo, m.sh., wiki nó blag, bogearraí láithreoireachta (m.sh, Google Slides, PowerPoint, Keynote, Prezi, srl.), nó bogearraí próiseáilte focal (Google Docs, Word, Pages, srl.)
Modh oibre
Roimh an rang
- Roghnaigh ábhar conspóideach chun go mbeidh díospóireacht sa rang (m.sh., ábhar a mbíonn dhá dhearcadh éagsúla air, ar son an rúin agus ina aghaidh). D’fhéadfá topaic a roghnú ón liosta 33 controversial topics and how to teach them (Busy Teacher)
- Ullmhaigh ábhar chun spléachadh a thabhairt ar an topaic: ráitis ghearra, íomhánna, srl.
- Aimsigh naisc úsáideacha do na dearcthaí éagsúla agus leabharmharc iad.
- Ullmhaigh dhá dhoiciméad ar líne (m.sh., Google Docs), ceann don dá dhearcadh ina bhfuil cúpla nasc chun cabhrú leis na daltaí ag an tús. Roinn leis an rang iad.
- Ullmhaigh dhá fhoirm Google chun go mbeidh mic léinn in ann freagairtí a thabhairt ar na ráitis éagsúla sula ndéantar an ghníomhaíocht agus ina diaidh (easaontaím go laidir= -5, aontaím go laidir= +5).
Sa rang
- Tabhair spléachadh ar an ábhar (úsáid na ráitis ghearra agus na hacmhainní físeacha) agus iarr ar na mic léinn a léiriú ar an bhfoirm Google cibé acu a aontaíonn siad nó a easaontaíonn siad leis an ráiteas.
- Déan tobsmaointeoireacht ar na hargóintí is mó i bhfábhar agus in aghaidh an ráitis; cuir ar an gclár iad (PowerPoint, Google Docs, etc.) nó scríobh ar an gclár iad.
- Roinn an rang ina dhá leath ag brath ar an bhfreagairt a thug na mic léinn ar dtús (céim 1 thuas).
- Tabhair 20 nóiméad do na mic léinn a oiread eolais agus is féidir leo a aimsiú a thacaíonn leis an dearcadh atá acu ag baint úsáide as inneall cuardaigh. Is féidir le mic léinn oibriú astu féin nó i mbeirteanna.
- Bí ag breathnú ar na mic léinn agus iad i mbun oibre agus cabhraigh leo nuair is gá.
- Ba chóir do na mic léinn na hacmhainní a aimsíonn siad a chur sna doiciméid ar líne a d’ullmhaigh tú (m.sh., wiki/blog, Google Docs, Google Slides, etc.), cinntigh go bhfuil na naisc beo (féach Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?).
- Iarr ar na mic léinn breathnú ar na naisc a d’aimsigh na grúpaí lena mhalairt de dhearcadh. Is féidir leis na mic léinn oibriú i mbeirteanna.
- Iarr ar na mic léinn an Google form a líonadh arís agus a léiriú cén dearcadh atá acu anois i leith an ráitis.
- Breathnaígí ar na suímh idirlín le chéile agus pléigí iontaofacht na suíomh (féach an ghníomhaíocht: Teacht ar shuíomh idirlín).
- Plé ranga (tuairim is. 10 nóiméad). Pléigí na ceisteanna seo a leanas:
- Cén chaoi a dtéann an t-údar/an eagraíocht a chruthaigh an suíomh i bhfeidhm ar an ábhar atá air agus ar an dearcadh atá le sonrú ann?
- Ar athraigh tuairimí na mac léinn nuair a léigh siad na suímh ghréasáin a bhain leis an taobh eile den argóint.
- Cé na himpleachtaí atá aige seo don staidéar ar líne?
Tar éis an ranga
- Iarr ar na mic léinn postáil bhlag/fóraim a scríobh faoin dearcadh atá acu ar an ábhar a pléadh sa rang, ba chóir dóibh naisc a thacaíonn leis na tuairimí atá acu a chur leis.
- Ba chóir do mhic léinn nótaí tráchta a scríobh ar ábhar na mac léinn eile tar éis dóibh an píosa scríbhneoireachta a phostáil.
Díríonn an ghníomhaíocht seo ar fheasacht a chothú sna mic léinn ar an gcaoi a dtéann hipearnaisc i bhfeidhm ar théacs ar líne. Cén tionchar a bhíonn acu ar chreidiúnacht agus ar inléiteacht an téacs? (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).Bunaíodh an ghníomhaíocht seo ar <em>Activity 8: Building links</em> in <a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz”>Dudeney, Hockly & Pegrum</a> (2013: 102-104).<br />Torthaí FoghlamaAr chríochnú na gníomhaíochta seo, beidh mic léinn in ann:<li>fianaise a thacaíonn leis an dearcadh atá acu a aimsiú agus dul i bhfeidhm ar léitheoirí</li><li>naisc ábhartha a chur le hipirtéacs a scríobhann siad féin</li><li>machnamh a dhéanamh ar an gcaoi a dtéann ábhar ina bhfuil hipearnaisc i bhfeidhm ar an bhfoghlaim</li>
<br />An Teicneolaíocht a bheas de dhíth<li><strong>Trealamh: </strong>Ríomhaire a bhfuil ceangal idirlín aige agus teilgeoir sonraí; ba chóir go mbeadh ríomhaire/gléas soghluaiste le ceangal idirlín ag gach duine/in aghaidh gach beirte.</li><li><strong>Uirlisí:</strong> uirlisí scríbhneoireachta ar féidir hipearnaisc a úsáid leo, m.sh., wiki nó blag, bogearraí láithreoireachta (m.sh, Google Slides, PowerPoint, Keynote, Prezi, srl.), nó bogearraí próiseáilte focal (Google Docs, Word, Pages, srl.)</li>
<br />Modh oibre<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Roimh an rang</span><li>Roghnaigh ábhar conspóideach chun go mbeidh díospóireacht sa rang (m.sh., ábhar a mbíonn dhá dhearcadh éagsúla air, <em>ar son an rúin</em> agus <em>ina aghaidh</em>). D’fhéadfá topaic a roghnú ón liosta <a href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html”>33 controversial topics and how to teach them</a> (<a href=”http://busyteacher.org/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/”>Busy Teacher</a>)</li><li>Ullmhaigh ábhar chun spléachadh a thabhairt ar an topaic: ráitis ghearra, íomhánna, srl.</li><li>Aimsigh naisc úsáideacha do na dearcthaí éagsúla agus leabharmharc iad.</li><li>Ullmhaigh dhá dhoiciméad ar líne (m.sh., Google Docs), ceann don dá dhearcadh ina bhfuil cúpla nasc chun cabhrú leis na daltaí ag an tús. Roinn leis an rang iad.</li><li>Ullmhaigh dhá fhoirm Google chun go mbeidh mic léinn in ann freagairtí a thabhairt ar na ráitis éagsúla sula ndéantar an ghníomhaíocht agus ina diaidh (easaontaím go laidir= -5, aontaím go laidir= +5).</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Sa rang</span><li>Tabhair spléachadh ar an ábhar (úsáid na ráitis ghearra agus na hacmhainní físeacha) agus iarr ar na mic léinn a léiriú ar an bhfoirm Google cibé acu a aontaíonn siad nó a easaontaíonn siad leis an ráiteas.</li><li>Déan tobsmaointeoireacht ar na hargóintí is mó i bhfábhar agus in aghaidh an ráitis; cuir ar an gclár iad (PowerPoint, Google Docs, etc.) nó scríobh ar an gclár iad.</li><li>Roinn an rang ina dhá leath ag brath ar an bhfreagairt a thug na mic léinn ar dtús (céim 1 thuas).</li><li>Tabhair 20 nóiméad do na mic léinn a oiread eolais agus is féidir leo a aimsiú a thacaíonn leis an dearcadh atá acu ag baint úsáide as <strong><u>inneall cuardaigh</u>.</strong> Is féidir le mic léinn oibriú astu féin nó i mbeirteanna.</li><li>Bí ag breathnú ar na mic léinn agus iad i mbun oibre agus cabhraigh leo nuair is gá.</li><li>Ba chóir do na mic léinn na hacmhainní a aimsíonn siad a chur sna doiciméid ar líne a d’ullmhaigh tú (m.sh., wiki/blog, Google Docs, Google Slides, etc.), cinntigh go bhfuil na naisc beo (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).</li><li>Iarr ar na mic léinn breathnú ar na naisc a d’aimsigh na grúpaí lena mhalairt de dhearcadh. Is féidir leis na mic léinn oibriú i mbeirteanna.</li><li>Iarr ar na mic léinn an Google form a líonadh arís agus a léiriú cén dearcadh atá acu anois i leith an ráitis.</li><li>Breathnaígí ar na suímh idirlín le chéile agus pléigí iontaofacht na suíomh (féach an <u>ghníomhaíocht: Teacht ar shuíomh idirlín</u>).</li><li><strong>Plé ranga</strong> (<em>tuairim is. 10 nóiméad</em>). Pléigí na ceisteanna seo a leanas:<ol><li>Cén chaoi a dtéann an t-údar/an eagraíocht a chruthaigh an suíomh i bhfeidhm ar an ábhar atá air agus ar an dearcadh atá le sonrú ann?</li><li>Ar athraigh tuairimí na mac léinn nuair a léigh siad na suímh ghréasáin a bhain leis an taobh eile den argóint.</li><li>Cé na himpleachtaí atá aige seo don staidéar ar líne?</li>
</ol>
</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Tar éis an ranga</span><li>Iarr ar na mic léinn postáil bhlag/fóraim a scríobh faoin dearcadh atá acu ar an ábhar a pléadh sa rang, ba chóir dóibh naisc a thacaíonn leis na tuairimí atá acu a chur leis.</li><li>Ba chóir do mhic léinn nótaí tráchta a scríobh ar ábhar na mac léinn eile tar éis dóibh an píosa scríbhneoireachta a phostáil.</li>
Díríonn an ghníomhaíocht seo ar fheasacht a chothú sna mic léinn ar an gcaoi a dtéann hipearnaisc i bhfeidhm ar théacs ar líne. Cén tionchar a bhíonn acu ar chreidiúnacht agus ar inléiteacht an téacs? (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).Bunaíodh an ghníomhaíocht seo ar <em>Activity 8: Building links</em> in <a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz”>Dudeney, Hockly & Pegrum</a> (2013: 102-104).<br />Torthaí FoghlamaAr chríochnú na gníomhaíochta seo, beidh mic léinn in ann:<li>fianaise a thacaíonn leis an dearcadh atá acu a aimsiú agus dul i bhfeidhm ar léitheoirí</li><li>naisc ábhartha a chur le hipirtéacs a scríobhann siad féin</li><li>machnamh a dhéanamh ar an gcaoi a dtéann ábhar ina bhfuil hipearnaisc i bhfeidhm ar an bhfoghlaim</li>
<br />An Teicneolaíocht a bheas de dhíth<li><strong>Trealamh: </strong>Ríomhaire a bhfuil ceangal idirlín aige agus teilgeoir sonraí; ba chóir go mbeadh ríomhaire/gléas soghluaiste le ceangal idirlín ag gach duine/in aghaidh gach beirte.</li><li><strong>Uirlisí:</strong> uirlisí scríbhneoireachta ar féidir hipearnaisc a úsáid leo, m.sh., wiki nó blag, bogearraí láithreoireachta (m.sh, Google Slides, PowerPoint, Keynote, Prezi, srl.), nó bogearraí próiseáilte focal (Google Docs, Word, Pages, srl.)</li>
<br />Modh oibre<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Roimh an rang</span><li>Roghnaigh ábhar conspóideach chun go mbeidh díospóireacht sa rang (m.sh., ábhar a mbíonn dhá dhearcadh éagsúla air, <em>ar son an rúin</em> agus <em>ina aghaidh</em>). D’fhéadfá topaic a roghnú ón liosta <a href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html”>33 controversial topics and how to teach them</a> (<a href=”http://busyteacher.org/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/”>Busy Teacher</a>)</li><li>Ullmhaigh ábhar chun spléachadh a thabhairt ar an topaic: ráitis ghearra, íomhánna, srl.</li><li>Aimsigh naisc úsáideacha do na dearcthaí éagsúla agus leabharmharc iad.</li><li>Ullmhaigh dhá dhoiciméad ar líne (m.sh., Google Docs), ceann don dá dhearcadh ina bhfuil cúpla nasc chun cabhrú leis na daltaí ag an tús. Roinn leis an rang iad.</li><li>Ullmhaigh dhá fhoirm Google chun go mbeidh mic léinn in ann freagairtí a thabhairt ar na ráitis éagsúla sula ndéantar an ghníomhaíocht agus ina diaidh (easaontaím go laidir= -5, aontaím go laidir= +5).</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Sa rang</span><li>Tabhair spléachadh ar an ábhar (úsáid na ráitis ghearra agus na hacmhainní físeacha) agus iarr ar na mic léinn a léiriú ar an bhfoirm Google cibé acu a aontaíonn siad nó a easaontaíonn siad leis an ráiteas.</li><li>Déan tobsmaointeoireacht ar na hargóintí is mó i bhfábhar agus in aghaidh an ráitis; cuir ar an gclár iad (PowerPoint, Google Docs, etc.) nó scríobh ar an gclár iad.</li><li>Roinn an rang ina dhá leath ag brath ar an bhfreagairt a thug na mic léinn ar dtús (céim 1 thuas).</li><li>Tabhair 20 nóiméad do na mic léinn a oiread eolais agus is féidir leo a aimsiú a thacaíonn leis an dearcadh atá acu ag baint úsáide as <strong><u>inneall cuardaigh</u>.</strong> Is féidir le mic léinn oibriú astu féin nó i mbeirteanna.</li><li>Bí ag breathnú ar na mic léinn agus iad i mbun oibre agus cabhraigh leo nuair is gá.</li><li>Ba chóir do na mic léinn na hacmhainní a aimsíonn siad a chur sna doiciméid ar líne a d’ullmhaigh tú (m.sh., wiki/blog, Google Docs, Google Slides, etc.), cinntigh go bhfuil na naisc beo (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).</li><li>Iarr ar na mic léinn breathnú ar na naisc a d’aimsigh na grúpaí lena mhalairt de dhearcadh. Is féidir leis na mic léinn oibriú i mbeirteanna.</li><li>Iarr ar na mic léinn an Google form a líonadh arís agus a léiriú cén dearcadh atá acu anois i leith an ráitis.</li><li>Breathnaígí ar na suímh idirlín le chéile agus pléigí iontaofacht na suíomh (féach an <u>ghníomhaíocht: Teacht ar shuíomh idirlín</u>).</li><li><strong>Plé ranga</strong> (<em>tuairim is. 10 nóiméad</em>). Pléigí na ceisteanna seo a leanas:<ol><li>Cén chaoi a dtéann an t-údar/an eagraíocht a chruthaigh an suíomh i bhfeidhm ar an ábhar atá air agus ar an dearcadh atá le sonrú ann?</li><li>Ar athraigh tuairimí na mac léinn nuair a léigh siad na suímh ghréasáin a bhain leis an taobh eile den argóint.</li><li>Cé na himpleachtaí atá aige seo don staidéar ar líne?</li>
</ol>
</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Tar éis an ranga</span><li>Iarr ar na mic léinn postáil bhlag/fóraim a scríobh faoin dearcadh atá acu ar an ábhar a pléadh sa rang, ba chóir dóibh naisc a thacaíonn leis na tuairimí atá acu a chur leis.</li><li>Ba chóir do mhic léinn nótaí tráchta a scríobh ar ábhar na mac léinn eile tar éis dóibh an píosa scríbhneoireachta a phostáil.</li>
Díríonn an ghníomhaíocht seo ar fheasacht a chothú sna mic léinn ar an gcaoi a dtéann hipearnaisc i bhfeidhm ar théacs ar líne. Cén tionchar a bhíonn acu ar chreidiúnacht agus ar inléiteacht an téacs? (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).Bunaíodh an ghníomhaíocht seo ar <em>Activity 8: Building links</em> in <a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz”>Dudeney, Hockly & Pegrum</a> (2013: 102-104).<br />Torthaí FoghlamaAr chríochnú na gníomhaíochta seo, beidh mic léinn in ann:<li>fianaise a thacaíonn leis an dearcadh atá acu a aimsiú agus dul i bhfeidhm ar léitheoirí</li><li>naisc ábhartha a chur le hipirtéacs a scríobhann siad féin</li><li>machnamh a dhéanamh ar an gcaoi a dtéann ábhar ina bhfuil hipearnaisc i bhfeidhm ar an bhfoghlaim</li>
<br />An Teicneolaíocht a bheas de dhíth<li><strong>Trealamh: </strong>Ríomhaire a bhfuil ceangal idirlín aige agus teilgeoir sonraí; ba chóir go mbeadh ríomhaire/gléas soghluaiste le ceangal idirlín ag gach duine/in aghaidh gach beirte.</li><li><strong>Uirlisí:</strong> uirlisí scríbhneoireachta ar féidir hipearnaisc a úsáid leo, m.sh., wiki nó blag, bogearraí láithreoireachta (m.sh, Google Slides, PowerPoint, Keynote, Prezi, srl.), nó bogearraí próiseáilte focal (Google Docs, Word, Pages, srl.)</li>
<br />Modh oibre<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Roimh an rang</span><li>Roghnaigh ábhar conspóideach chun go mbeidh díospóireacht sa rang (m.sh., ábhar a mbíonn dhá dhearcadh éagsúla air, <em>ar son an rúin</em> agus <em>ina aghaidh</em>). D’fhéadfá topaic a roghnú ón liosta <a href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html”>33 controversial topics and how to teach them</a> (<a href=”http://busyteacher.org/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/”>Busy Teacher</a>)</li><li>Ullmhaigh ábhar chun spléachadh a thabhairt ar an topaic: ráitis ghearra, íomhánna, srl.</li><li>Aimsigh naisc úsáideacha do na dearcthaí éagsúla agus leabharmharc iad.</li><li>Ullmhaigh dhá dhoiciméad ar líne (m.sh., Google Docs), ceann don dá dhearcadh ina bhfuil cúpla nasc chun cabhrú leis na daltaí ag an tús. Roinn leis an rang iad.</li><li>Ullmhaigh dhá fhoirm Google chun go mbeidh mic léinn in ann freagairtí a thabhairt ar na ráitis éagsúla sula ndéantar an ghníomhaíocht agus ina diaidh (easaontaím go laidir= -5, aontaím go laidir= +5).</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Sa rang</span><li>Tabhair spléachadh ar an ábhar (úsáid na ráitis ghearra agus na hacmhainní físeacha) agus iarr ar na mic léinn a léiriú ar an bhfoirm Google cibé acu a aontaíonn siad nó a easaontaíonn siad leis an ráiteas.</li><li>Déan tobsmaointeoireacht ar na hargóintí is mó i bhfábhar agus in aghaidh an ráitis; cuir ar an gclár iad (PowerPoint, Google Docs, etc.) nó scríobh ar an gclár iad.</li><li>Roinn an rang ina dhá leath ag brath ar an bhfreagairt a thug na mic léinn ar dtús (céim 1 thuas).</li><li>Tabhair 20 nóiméad do na mic léinn a oiread eolais agus is féidir leo a aimsiú a thacaíonn leis an dearcadh atá acu ag baint úsáide as <strong><u>inneall cuardaigh</u>.</strong> Is féidir le mic léinn oibriú astu féin nó i mbeirteanna.</li><li>Bí ag breathnú ar na mic léinn agus iad i mbun oibre agus cabhraigh leo nuair is gá.</li><li>Ba chóir do na mic léinn na hacmhainní a aimsíonn siad a chur sna doiciméid ar líne a d’ullmhaigh tú (m.sh., wiki/blog, Google Docs, Google Slides, etc.), cinntigh go bhfuil na naisc beo (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).</li><li>Iarr ar na mic léinn breathnú ar na naisc a d’aimsigh na grúpaí lena mhalairt de dhearcadh. Is féidir leis na mic léinn oibriú i mbeirteanna.</li><li>Iarr ar na mic léinn an Google form a líonadh arís agus a léiriú cén dearcadh atá acu anois i leith an ráitis.</li><li>Breathnaígí ar na suímh idirlín le chéile agus pléigí iontaofacht na suíomh (féach an <u>ghníomhaíocht: Teacht ar shuíomh idirlín</u>).</li><li><strong>Plé ranga</strong> (<em>tuairim is. 10 nóiméad</em>). Pléigí na ceisteanna seo a leanas:<ol><li>Cén chaoi a dtéann an t-údar/an eagraíocht a chruthaigh an suíomh i bhfeidhm ar an ábhar atá air agus ar an dearcadh atá le sonrú ann?</li><li>Ar athraigh tuairimí na mac léinn nuair a léigh siad na suímh ghréasáin a bhain leis an taobh eile den argóint.</li><li>Cé na himpleachtaí atá aige seo don staidéar ar líne?</li>
</ol>
</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Tar éis an ranga</span><li>Iarr ar na mic léinn postáil bhlag/fóraim a scríobh faoin dearcadh atá acu ar an ábhar a pléadh sa rang, ba chóir dóibh naisc a thacaíonn leis na tuairimí atá acu a chur leis.</li><li>Ba chóir do mhic léinn nótaí tráchta a scríobh ar ábhar na mac léinn eile tar éis dóibh an píosa scríbhneoireachta a phostáil.</li>
Díríonn an ghníomhaíocht seo ar fheasacht a chothú sna mic léinn ar an gcaoi a dtéann hipearnaisc i bhfeidhm ar théacs ar líne. Cén tionchar a bhíonn acu ar chreidiúnacht agus ar inléiteacht an téacs? (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).Bunaíodh an ghníomhaíocht seo ar <em>Activity 8: Building links</em> in <a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz”>Dudeney, Hockly & Pegrum</a> (2013: 102-104).<br />Torthaí FoghlamaAr chríochnú na gníomhaíochta seo, beidh mic léinn in ann:<li>fianaise a thacaíonn leis an dearcadh atá acu a aimsiú agus dul i bhfeidhm ar léitheoirí</li><li>naisc ábhartha a chur le hipirtéacs a scríobhann siad féin</li><li>machnamh a dhéanamh ar an gcaoi a dtéann ábhar ina bhfuil hipearnaisc i bhfeidhm ar an bhfoghlaim</li>
<br />An Teicneolaíocht a bheas de dhíth<li><strong>Trealamh: </strong>Ríomhaire a bhfuil ceangal idirlín aige agus teilgeoir sonraí; ba chóir go mbeadh ríomhaire/gléas soghluaiste le ceangal idirlín ag gach duine/in aghaidh gach beirte.</li><li><strong>Uirlisí:</strong> uirlisí scríbhneoireachta ar féidir hipearnaisc a úsáid leo, m.sh., wiki nó blag, bogearraí láithreoireachta (m.sh, Google Slides, PowerPoint, Keynote, Prezi, srl.), nó bogearraí próiseáilte focal (Google Docs, Word, Pages, srl.)</li>
<br />Modh oibre<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Roimh an rang</span><li>Roghnaigh ábhar conspóideach chun go mbeidh díospóireacht sa rang (m.sh., ábhar a mbíonn dhá dhearcadh éagsúla air, <em>ar son an rúin</em> agus <em>ina aghaidh</em>). D’fhéadfá topaic a roghnú ón liosta <a href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html”>33 controversial topics and how to teach them</a> (<a href=”http://busyteacher.org/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/”>Busy Teacher</a>)</li><li>Ullmhaigh ábhar chun spléachadh a thabhairt ar an topaic: ráitis ghearra, íomhánna, srl.</li><li>Aimsigh naisc úsáideacha do na dearcthaí éagsúla agus leabharmharc iad.</li><li>Ullmhaigh dhá dhoiciméad ar líne (m.sh., Google Docs), ceann don dá dhearcadh ina bhfuil cúpla nasc chun cabhrú leis na daltaí ag an tús. Roinn leis an rang iad.</li><li>Ullmhaigh dhá fhoirm Google chun go mbeidh mic léinn in ann freagairtí a thabhairt ar na ráitis éagsúla sula ndéantar an ghníomhaíocht agus ina diaidh (easaontaím go laidir= -5, aontaím go laidir= +5).</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Sa rang</span><li>Tabhair spléachadh ar an ábhar (úsáid na ráitis ghearra agus na hacmhainní físeacha) agus iarr ar na mic léinn a léiriú ar an bhfoirm Google cibé acu a aontaíonn siad nó a easaontaíonn siad leis an ráiteas.</li><li>Déan tobsmaointeoireacht ar na hargóintí is mó i bhfábhar agus in aghaidh an ráitis; cuir ar an gclár iad (PowerPoint, Google Docs, etc.) nó scríobh ar an gclár iad.</li><li>Roinn an rang ina dhá leath ag brath ar an bhfreagairt a thug na mic léinn ar dtús (céim 1 thuas).</li><li>Tabhair 20 nóiméad do na mic léinn a oiread eolais agus is féidir leo a aimsiú a thacaíonn leis an dearcadh atá acu ag baint úsáide as <strong><u>inneall cuardaigh</u>.</strong> Is féidir le mic léinn oibriú astu féin nó i mbeirteanna.</li><li>Bí ag breathnú ar na mic léinn agus iad i mbun oibre agus cabhraigh leo nuair is gá.</li><li>Ba chóir do na mic léinn na hacmhainní a aimsíonn siad a chur sna doiciméid ar líne a d’ullmhaigh tú (m.sh., wiki/blog, Google Docs, Google Slides, etc.), cinntigh go bhfuil na naisc beo (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).</li><li>Iarr ar na mic léinn breathnú ar na naisc a d’aimsigh na grúpaí lena mhalairt de dhearcadh. Is féidir leis na mic léinn oibriú i mbeirteanna.</li><li>Iarr ar na mic léinn an Google form a líonadh arís agus a léiriú cén dearcadh atá acu anois i leith an ráitis.</li><li>Breathnaígí ar na suímh idirlín le chéile agus pléigí iontaofacht na suíomh (féach an <u>ghníomhaíocht: Teacht ar shuíomh idirlín</u>).</li><li><strong>Plé ranga</strong> (<em>tuairim is. 10 nóiméad</em>). Pléigí na ceisteanna seo a leanas:<ol><li>Cén chaoi a dtéann an t-údar/an eagraíocht a chruthaigh an suíomh i bhfeidhm ar an ábhar atá air agus ar an dearcadh atá le sonrú ann?</li><li>Ar athraigh tuairimí na mac léinn nuair a léigh siad na suímh ghréasáin a bhain leis an taobh eile den argóint.</li><li>Cé na himpleachtaí atá aige seo don staidéar ar líne?</li>
</ol>
</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Tar éis an ranga</span><li>Iarr ar na mic léinn postáil bhlag/fóraim a scríobh faoin dearcadh atá acu ar an ábhar a pléadh sa rang, ba chóir dóibh naisc a thacaíonn leis na tuairimí atá acu a chur leis.</li><li>Ba chóir do mhic léinn nótaí tráchta a scríobh ar ábhar na mac léinn eile tar éis dóibh an píosa scríbhneoireachta a phostáil.</li>
Díríonn an ghníomhaíocht seo ar fheasacht a chothú sna mic léinn ar an gcaoi a dtéann hipearnaisc i bhfeidhm ar théacs ar líne. Cén tionchar a bhíonn acu ar chreidiúnacht agus ar inléiteacht an téacs? (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).Bunaíodh an ghníomhaíocht seo ar <em>Activity 8: Building links</em> in <a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz”>Dudeney, Hockly & Pegrum</a> (2013: 102-104).<br />Torthaí FoghlamaAr chríochnú na gníomhaíochta seo, beidh mic léinn in ann:<li>fianaise a thacaíonn leis an dearcadh atá acu a aimsiú agus dul i bhfeidhm ar léitheoirí</li><li>naisc ábhartha a chur le hipirtéacs a scríobhann siad féin</li><li>machnamh a dhéanamh ar an gcaoi a dtéann ábhar ina bhfuil hipearnaisc i bhfeidhm ar an bhfoghlaim</li>
<br />An Teicneolaíocht a bheas de dhíth<li><strong>Trealamh: </strong>Ríomhaire a bhfuil ceangal idirlín aige agus teilgeoir sonraí; ba chóir go mbeadh ríomhaire/gléas soghluaiste le ceangal idirlín ag gach duine/in aghaidh gach beirte.</li><li><strong>Uirlisí:</strong> uirlisí scríbhneoireachta ar féidir hipearnaisc a úsáid leo, m.sh., wiki nó blag, bogearraí láithreoireachta (m.sh, Google Slides, PowerPoint, Keynote, Prezi, srl.), nó bogearraí próiseáilte focal (Google Docs, Word, Pages, srl.)</li>
<br />Modh oibre<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Roimh an rang</span><li>Roghnaigh ábhar conspóideach chun go mbeidh díospóireacht sa rang (m.sh., ábhar a mbíonn dhá dhearcadh éagsúla air, <em>ar son an rúin</em> agus <em>ina aghaidh</em>). D’fhéadfá topaic a roghnú ón liosta <a href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html”>33 controversial topics and how to teach them</a> (<a href=”http://busyteacher.org/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/”>Busy Teacher</a>)</li><li>Ullmhaigh ábhar chun spléachadh a thabhairt ar an topaic: ráitis ghearra, íomhánna, srl.</li><li>Aimsigh naisc úsáideacha do na dearcthaí éagsúla agus leabharmharc iad.</li><li>Ullmhaigh dhá dhoiciméad ar líne (m.sh., Google Docs), ceann don dá dhearcadh ina bhfuil cúpla nasc chun cabhrú leis na daltaí ag an tús. Roinn leis an rang iad.</li><li>Ullmhaigh dhá fhoirm Google chun go mbeidh mic léinn in ann freagairtí a thabhairt ar na ráitis éagsúla sula ndéantar an ghníomhaíocht agus ina diaidh (easaontaím go laidir= -5, aontaím go laidir= +5).</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Sa rang</span><li>Tabhair spléachadh ar an ábhar (úsáid na ráitis ghearra agus na hacmhainní físeacha) agus iarr ar na mic léinn a léiriú ar an bhfoirm Google cibé acu a aontaíonn siad nó a easaontaíonn siad leis an ráiteas.</li><li>Déan tobsmaointeoireacht ar na hargóintí is mó i bhfábhar agus in aghaidh an ráitis; cuir ar an gclár iad (PowerPoint, Google Docs, etc.) nó scríobh ar an gclár iad.</li><li>Roinn an rang ina dhá leath ag brath ar an bhfreagairt a thug na mic léinn ar dtús (céim 1 thuas).</li><li>Tabhair 20 nóiméad do na mic léinn a oiread eolais agus is féidir leo a aimsiú a thacaíonn leis an dearcadh atá acu ag baint úsáide as <strong><u>inneall cuardaigh</u>.</strong> Is féidir le mic léinn oibriú astu féin nó i mbeirteanna.</li><li>Bí ag breathnú ar na mic léinn agus iad i mbun oibre agus cabhraigh leo nuair is gá.</li><li>Ba chóir do na mic léinn na hacmhainní a aimsíonn siad a chur sna doiciméid ar líne a d’ullmhaigh tú (m.sh., wiki/blog, Google Docs, Google Slides, etc.), cinntigh go bhfuil na naisc beo (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).</li><li>Iarr ar na mic léinn breathnú ar na naisc a d’aimsigh na grúpaí lena mhalairt de dhearcadh. Is féidir leis na mic léinn oibriú i mbeirteanna.</li><li>Iarr ar na mic léinn an Google form a líonadh arís agus a léiriú cén dearcadh atá acu anois i leith an ráitis.</li><li>Breathnaígí ar na suímh idirlín le chéile agus pléigí iontaofacht na suíomh (féach an <u>ghníomhaíocht: Teacht ar shuíomh idirlín</u>).</li><li><strong>Plé ranga</strong> (<em>tuairim is. 10 nóiméad</em>). Pléigí na ceisteanna seo a leanas:<ol><li>Cén chaoi a dtéann an t-údar/an eagraíocht a chruthaigh an suíomh i bhfeidhm ar an ábhar atá air agus ar an dearcadh atá le sonrú ann?</li><li>Ar athraigh tuairimí na mac léinn nuair a léigh siad na suímh ghréasáin a bhain leis an taobh eile den argóint.</li><li>Cé na himpleachtaí atá aige seo don staidéar ar líne?</li>
</ol>
</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Tar éis an ranga</span><li>Iarr ar na mic léinn postáil bhlag/fóraim a scríobh faoin dearcadh atá acu ar an ábhar a pléadh sa rang, ba chóir dóibh naisc a thacaíonn leis na tuairimí atá acu a chur leis.</li><li>Ba chóir do mhic léinn nótaí tráchta a scríobh ar ábhar na mac léinn eile tar éis dóibh an píosa scríbhneoireachta a phostáil.</li>
Díríonn an ghníomhaíocht seo ar fheasacht a chothú sna mic léinn ar an gcaoi a dtéann hipearnaisc i bhfeidhm ar théacs ar líne. Cén tionchar a bhíonn acu ar chreidiúnacht agus ar inléiteacht an téacs? (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).Bunaíodh an ghníomhaíocht seo ar <em>Activity 8: Building links</em> in <a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz”>Dudeney, Hockly & Pegrum</a> (2013: 102-104).<br />Torthaí FoghlamaAr chríochnú na gníomhaíochta seo, beidh mic léinn in ann:<li>fianaise a thacaíonn leis an dearcadh atá acu a aimsiú agus dul i bhfeidhm ar léitheoirí</li><li>naisc ábhartha a chur le hipirtéacs a scríobhann siad féin</li><li>machnamh a dhéanamh ar an gcaoi a dtéann ábhar ina bhfuil hipearnaisc i bhfeidhm ar an bhfoghlaim</li>
<br />An Teicneolaíocht a bheas de dhíth<li><strong>Trealamh: </strong>Ríomhaire a bhfuil ceangal idirlín aige agus teilgeoir sonraí; ba chóir go mbeadh ríomhaire/gléas soghluaiste le ceangal idirlín ag gach duine/in aghaidh gach beirte.</li><li><strong>Uirlisí:</strong> uirlisí scríbhneoireachta ar féidir hipearnaisc a úsáid leo, m.sh., wiki nó blag, bogearraí láithreoireachta (m.sh, Google Slides, PowerPoint, Keynote, Prezi, srl.), nó bogearraí próiseáilte focal (Google Docs, Word, Pages, srl.)</li>
<br />Modh oibre<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Roimh an rang</span><li>Roghnaigh ábhar conspóideach chun go mbeidh díospóireacht sa rang (m.sh., ábhar a mbíonn dhá dhearcadh éagsúla air, <em>ar son an rúin</em> agus <em>ina aghaidh</em>). D’fhéadfá topaic a roghnú ón liosta <a href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html”>33 controversial topics and how to teach them</a> (<a href=”http://busyteacher.org/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/”>Busy Teacher</a>)</li><li>Ullmhaigh ábhar chun spléachadh a thabhairt ar an topaic: ráitis ghearra, íomhánna, srl.</li><li>Aimsigh naisc úsáideacha do na dearcthaí éagsúla agus leabharmharc iad.</li><li>Ullmhaigh dhá dhoiciméad ar líne (m.sh., Google Docs), ceann don dá dhearcadh ina bhfuil cúpla nasc chun cabhrú leis na daltaí ag an tús. Roinn leis an rang iad.</li><li>Ullmhaigh dhá fhoirm Google chun go mbeidh mic léinn in ann freagairtí a thabhairt ar na ráitis éagsúla sula ndéantar an ghníomhaíocht agus ina diaidh (easaontaím go laidir= -5, aontaím go laidir= +5).</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Sa rang</span><li>Tabhair spléachadh ar an ábhar (úsáid na ráitis ghearra agus na hacmhainní físeacha) agus iarr ar na mic léinn a léiriú ar an bhfoirm Google cibé acu a aontaíonn siad nó a easaontaíonn siad leis an ráiteas.</li><li>Déan tobsmaointeoireacht ar na hargóintí is mó i bhfábhar agus in aghaidh an ráitis; cuir ar an gclár iad (PowerPoint, Google Docs, etc.) nó scríobh ar an gclár iad.</li><li>Roinn an rang ina dhá leath ag brath ar an bhfreagairt a thug na mic léinn ar dtús (céim 1 thuas).</li><li>Tabhair 20 nóiméad do na mic léinn a oiread eolais agus is féidir leo a aimsiú a thacaíonn leis an dearcadh atá acu ag baint úsáide as <strong><u>inneall cuardaigh</u>.</strong> Is féidir le mic léinn oibriú astu féin nó i mbeirteanna.</li><li>Bí ag breathnú ar na mic léinn agus iad i mbun oibre agus cabhraigh leo nuair is gá.</li><li>Ba chóir do na mic léinn na hacmhainní a aimsíonn siad a chur sna doiciméid ar líne a d’ullmhaigh tú (m.sh., wiki/blog, Google Docs, Google Slides, etc.), cinntigh go bhfuil na naisc beo (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).</li><li>Iarr ar na mic léinn breathnú ar na naisc a d’aimsigh na grúpaí lena mhalairt de dhearcadh. Is féidir leis na mic léinn oibriú i mbeirteanna.</li><li>Iarr ar na mic léinn an Google form a líonadh arís agus a léiriú cén dearcadh atá acu anois i leith an ráitis.</li><li>Breathnaígí ar na suímh idirlín le chéile agus pléigí iontaofacht na suíomh (féach an <u>ghníomhaíocht: Teacht ar shuíomh idirlín</u>).</li><li><strong>Plé ranga</strong> (<em>tuairim is. 10 nóiméad</em>). Pléigí na ceisteanna seo a leanas:<ol><li>Cén chaoi a dtéann an t-údar/an eagraíocht a chruthaigh an suíomh i bhfeidhm ar an ábhar atá air agus ar an dearcadh atá le sonrú ann?</li><li>Ar athraigh tuairimí na mac léinn nuair a léigh siad na suímh ghréasáin a bhain leis an taobh eile den argóint.</li><li>Cé na himpleachtaí atá aige seo don staidéar ar líne?</li>
</ol>
</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Tar éis an ranga</span><li>Iarr ar na mic léinn postáil bhlag/fóraim a scríobh faoin dearcadh atá acu ar an ábhar a pléadh sa rang, ba chóir dóibh naisc a thacaíonn leis na tuairimí atá acu a chur leis.</li><li>Ba chóir do mhic léinn nótaí tráchta a scríobh ar ábhar na mac léinn eile tar éis dóibh an píosa scríbhneoireachta a phostáil.</li>