Reading
Hipirtéacsanna a scríobh

Díríonn an ghníomhaíocht seo ar fheasacht a chothú sna mic léinn ar an gcaoi a dtéann hipearnaisc i bhfeidhm ar théacs ar líne. Cén tionchar a bhíonn acu ar chreidiúnacht agus ar inléiteacht an téacs? (féach Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?).

Bunaíodh an ghníomhaíocht seo ar Activity 8: Building links in Dudeney, Hockly & Pegrum (2013: 102-104).

Torthaí Foghlama

Ar chríochnú na gníomhaíochta seo, beidh mic léinn in ann:

  1. fianaise a thacaíonn leis an dearcadh atá acu a aimsiú agus dul i bhfeidhm ar léitheoirí
  2. naisc ábhartha a chur le hipirtéacs a scríobhann siad féin
  3. machnamh a dhéanamh ar an gcaoi a dtéann ábhar ina bhfuil hipearnaisc i bhfeidhm ar an bhfoghlaim

An Teicneolaíocht a bheas de dhíth

  • Trealamh: Ríomhaire a bhfuil ceangal idirlín aige agus teilgeoir sonraí; ba chóir go mbeadh ríomhaire/gléas soghluaiste le ceangal idirlín ag gach duine/in aghaidh gach beirte.
  • Uirlisí: uirlisí scríbhneoireachta ar féidir hipearnaisc a úsáid leo, m.sh., wiki nó blag, bogearraí láithreoireachta (m.sh, Google Slides, PowerPoint, Keynote, Prezi, srl.), nó bogearraí próiseáilte focal (Google Docs, Word, Pages, srl.)

Modh oibre

Roimh an rang

  1. Roghnaigh ábhar conspóideach chun go mbeidh díospóireacht sa rang  (m.sh., ábhar a mbíonn dhá dhearcadh éagsúla air, ar son an rúin agus ina aghaidh). D’fhéadfá topaic a roghnú ón liosta 33 controversial topics and how to teach them (Busy Teacher)
  2. Ullmhaigh ábhar chun spléachadh a thabhairt ar an topaic: ráitis ghearra, íomhánna, srl.
  3. Aimsigh naisc úsáideacha do na dearcthaí éagsúla agus leabharmharc iad.
  4. Ullmhaigh dhá dhoiciméad ar líne (m.sh., Google Docs), ceann don dá dhearcadh ina bhfuil cúpla nasc chun cabhrú leis na daltaí ag an tús. Roinn leis an rang iad.
  5. Ullmhaigh dhá fhoirm Google chun go mbeidh mic léinn in ann freagairtí a thabhairt ar na ráitis éagsúla sula ndéantar an ghníomhaíocht agus ina diaidh  (easaontaím go laidir= -5, aontaím go laidir= +5).

Sa rang

  1. Tabhair spléachadh ar an ábhar (úsáid na ráitis ghearra agus na hacmhainní físeacha) agus iarr ar na mic léinn a léiriú ar an bhfoirm Google cibé acu a aontaíonn siad nó a easaontaíonn siad leis an ráiteas.
  2. Déan tobsmaointeoireacht ar na hargóintí is mó i bhfábhar agus in aghaidh an ráitis; cuir ar an gclár iad (PowerPoint, Google Docs, etc.) nó scríobh ar an gclár iad.
  3. Roinn an rang ina dhá leath ag brath ar an bhfreagairt a thug na mic léinn ar dtús (céim 1 thuas).
  4. Tabhair 20 nóiméad do na mic léinn a oiread eolais agus is féidir leo a aimsiú a thacaíonn leis an dearcadh atá acu ag baint úsáide as inneall cuardaigh. Is féidir le mic léinn oibriú astu féin nó i mbeirteanna.
  5. Bí ag breathnú ar na mic léinn agus iad i mbun oibre agus cabhraigh leo nuair is gá.
  6. Ba chóir do na mic léinn na hacmhainní a aimsíonn siad a chur sna doiciméid ar líne a d’ullmhaigh tú (m.sh., wiki/blog, Google Docs, Google Slides, etc.), cinntigh go bhfuil na naisc beo (féach Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?).
  7. Iarr ar na mic léinn breathnú ar na naisc a d’aimsigh na grúpaí lena mhalairt de dhearcadh. Is féidir leis na mic léinn oibriú i mbeirteanna.
  8. Iarr ar na mic léinn an Google form a líonadh arís agus a léiriú cén dearcadh atá acu anois i leith an ráitis.
  9. Breathnaígí ar na suímh idirlín le chéile agus pléigí iontaofacht na suíomh (féach an ghníomhaíocht: Teacht ar shuíomh idirlín).
  10. Plé ranga (tuairim is. 10 nóiméad). Pléigí na ceisteanna seo a leanas:
    1. Cén chaoi a dtéann an t-údar/an eagraíocht a chruthaigh an suíomh i bhfeidhm ar an ábhar atá air agus ar an dearcadh atá le sonrú ann?
    2. Ar athraigh tuairimí na mac léinn nuair a léigh siad na suímh ghréasáin a bhain leis an taobh eile den argóint.
    3. Cé na himpleachtaí atá aige seo don staidéar ar líne?

Tar éis an ranga

  1. Iarr ar na mic léinn postáil bhlag/fóraim a scríobh faoin dearcadh atá acu ar an ábhar a pléadh sa rang, ba chóir dóibh naisc a thacaíonn leis na tuairimí atá acu a chur leis.
  2. Ba chóir do mhic léinn nótaí tráchta a scríobh ar ábhar na mac léinn eile tar éis dóibh an píosa scríbhneoireachta a phostáil.

Díríonn an ghníomhaíocht seo ar fheasacht a chothú sna mic léinn ar an gcaoi a dtéann hipearnaisc i bhfeidhm ar théacs ar líne. Cén tionchar a bhíonn acu ar chreidiúnacht agus ar inléiteacht an téacs? (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).Bunaíodh an ghníomhaíocht seo ar <em>Activity 8: Building links</em> in <a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz”>Dudeney, Hockly & Pegrum</a> (2013: 102-104).<br />Torthaí FoghlamaAr chríochnú na gníomhaíochta seo, beidh mic léinn in ann:<li>fianaise a thacaíonn leis an dearcadh atá acu a aimsiú agus dul i bhfeidhm ar léitheoirí</li><li>naisc ábhartha a chur le hipirtéacs a scríobhann siad féin</li><li>machnamh a dhéanamh ar an gcaoi a dtéann ábhar ina bhfuil hipearnaisc i bhfeidhm ar an bhfoghlaim</li>
<br />An Teicneolaíocht a bheas de dhíth<li><strong>Trealamh: </strong>Ríomhaire a bhfuil ceangal idirlín aige agus teilgeoir sonraí; ba chóir go mbeadh ríomhaire/gléas soghluaiste le ceangal idirlín ag gach duine/in aghaidh gach beirte.</li><li><strong>Uirlisí:</strong> uirlisí scríbhneoireachta ar féidir hipearnaisc a úsáid leo, m.sh., wiki nó blag, bogearraí láithreoireachta (m.sh, Google Slides, PowerPoint, Keynote, Prezi, srl.), nó bogearraí próiseáilte focal (Google Docs, Word, Pages, srl.)</li>
<br />Modh oibre<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Roimh an rang</span><li>Roghnaigh ábhar conspóideach chun go mbeidh díospóireacht sa rang  (m.sh., ábhar a mbíonn dhá dhearcadh éagsúla air, <em>ar son an rúin</em> agus <em>ina aghaidh</em>). D’fhéadfá topaic a roghnú ón liosta <a href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html”>33 controversial topics and how to teach them</a> (<a href=”http://busyteacher.org/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/”>Busy Teacher</a>)</li><li>Ullmhaigh ábhar chun spléachadh a thabhairt ar an topaic: ráitis ghearra, íomhánna, srl.</li><li>Aimsigh naisc úsáideacha do na dearcthaí éagsúla agus leabharmharc iad.</li><li>Ullmhaigh dhá dhoiciméad ar líne (m.sh., Google Docs), ceann don dá dhearcadh ina bhfuil cúpla nasc chun cabhrú leis na daltaí ag an tús. Roinn leis an rang iad.</li><li>Ullmhaigh dhá fhoirm Google chun go mbeidh mic léinn in ann freagairtí a thabhairt ar na ráitis éagsúla sula ndéantar an ghníomhaíocht agus ina diaidh  (easaontaím go laidir= -5, aontaím go laidir= +5).</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Sa rang</span><li>Tabhair spléachadh ar an ábhar (úsáid na ráitis ghearra agus na hacmhainní físeacha) agus iarr ar na mic léinn a léiriú ar an bhfoirm Google cibé acu a aontaíonn siad nó a easaontaíonn siad leis an ráiteas.</li><li>Déan tobsmaointeoireacht ar na hargóintí is mó i bhfábhar agus in aghaidh an ráitis; cuir ar an gclár iad (PowerPoint, Google Docs, etc.) nó scríobh ar an gclár iad.</li><li>Roinn an rang ina dhá leath ag brath ar an bhfreagairt a thug na mic léinn ar dtús (céim 1 thuas).</li><li>Tabhair 20 nóiméad do na mic léinn a oiread eolais agus is féidir leo a aimsiú a thacaíonn leis an dearcadh atá acu ag baint úsáide as <strong><u>inneall cuardaigh</u>.</strong> Is féidir le mic léinn oibriú astu féin nó i mbeirteanna.</li><li>Bí ag breathnú ar na mic léinn agus iad i mbun oibre agus cabhraigh leo nuair is gá.</li><li>Ba chóir do na mic léinn na hacmhainní a aimsíonn siad a chur sna doiciméid ar líne a d’ullmhaigh tú (m.sh., wiki/blog, Google Docs, Google Slides, etc.), cinntigh go bhfuil na naisc beo (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).</li><li>Iarr ar na mic léinn breathnú ar na naisc a d’aimsigh na grúpaí lena mhalairt de dhearcadh. Is féidir leis na mic léinn oibriú i mbeirteanna.</li><li>Iarr ar na mic léinn an Google form a líonadh arís agus a léiriú cén dearcadh atá acu anois i leith an ráitis.</li><li>Breathnaígí ar na suímh idirlín le chéile agus pléigí iontaofacht na suíomh (féach an <u>ghníomhaíocht: Teacht ar shuíomh idirlín</u>).</li><li><strong>Plé ranga</strong> (<em>tuairim is. 10 nóiméad</em>). Pléigí na ceisteanna seo a leanas:<ol><li>Cén chaoi a dtéann an t-údar/an eagraíocht a chruthaigh an suíomh i bhfeidhm ar an ábhar atá air agus ar an dearcadh atá le sonrú ann?</li><li>Ar athraigh tuairimí na mac léinn nuair a léigh siad na suímh ghréasáin a bhain leis an taobh eile den argóint.</li><li>Cé na himpleachtaí atá aige seo don staidéar ar líne?</li>
</ol>
</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Tar éis an ranga</span><li>Iarr ar na mic léinn postáil bhlag/fóraim a scríobh faoin dearcadh atá acu ar an ábhar a pléadh sa rang, ba chóir dóibh naisc a thacaíonn leis na tuairimí atá acu a chur leis.</li><li>Ba chóir do mhic léinn nótaí tráchta a scríobh ar ábhar na mac léinn eile tar éis dóibh an píosa scríbhneoireachta a phostáil.</li>

Díríonn an ghníomhaíocht seo ar fheasacht a chothú sna mic léinn ar an gcaoi a dtéann hipearnaisc i bhfeidhm ar théacs ar líne. Cén tionchar a bhíonn acu ar chreidiúnacht agus ar inléiteacht an téacs? (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).Bunaíodh an ghníomhaíocht seo ar <em>Activity 8: Building links</em> in <a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz”>Dudeney, Hockly & Pegrum</a> (2013: 102-104).<br />Torthaí FoghlamaAr chríochnú na gníomhaíochta seo, beidh mic léinn in ann:<li>fianaise a thacaíonn leis an dearcadh atá acu a aimsiú agus dul i bhfeidhm ar léitheoirí</li><li>naisc ábhartha a chur le hipirtéacs a scríobhann siad féin</li><li>machnamh a dhéanamh ar an gcaoi a dtéann ábhar ina bhfuil hipearnaisc i bhfeidhm ar an bhfoghlaim</li>
<br />An Teicneolaíocht a bheas de dhíth<li><strong>Trealamh: </strong>Ríomhaire a bhfuil ceangal idirlín aige agus teilgeoir sonraí; ba chóir go mbeadh ríomhaire/gléas soghluaiste le ceangal idirlín ag gach duine/in aghaidh gach beirte.</li><li><strong>Uirlisí:</strong> uirlisí scríbhneoireachta ar féidir hipearnaisc a úsáid leo, m.sh., wiki nó blag, bogearraí láithreoireachta (m.sh, Google Slides, PowerPoint, Keynote, Prezi, srl.), nó bogearraí próiseáilte focal (Google Docs, Word, Pages, srl.)</li>
<br />Modh oibre<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Roimh an rang</span><li>Roghnaigh ábhar conspóideach chun go mbeidh díospóireacht sa rang  (m.sh., ábhar a mbíonn dhá dhearcadh éagsúla air, <em>ar son an rúin</em> agus <em>ina aghaidh</em>). D’fhéadfá topaic a roghnú ón liosta <a href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html”>33 controversial topics and how to teach them</a> (<a href=”http://busyteacher.org/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/”>Busy Teacher</a>)</li><li>Ullmhaigh ábhar chun spléachadh a thabhairt ar an topaic: ráitis ghearra, íomhánna, srl.</li><li>Aimsigh naisc úsáideacha do na dearcthaí éagsúla agus leabharmharc iad.</li><li>Ullmhaigh dhá dhoiciméad ar líne (m.sh., Google Docs), ceann don dá dhearcadh ina bhfuil cúpla nasc chun cabhrú leis na daltaí ag an tús. Roinn leis an rang iad.</li><li>Ullmhaigh dhá fhoirm Google chun go mbeidh mic léinn in ann freagairtí a thabhairt ar na ráitis éagsúla sula ndéantar an ghníomhaíocht agus ina diaidh  (easaontaím go laidir= -5, aontaím go laidir= +5).</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Sa rang</span><li>Tabhair spléachadh ar an ábhar (úsáid na ráitis ghearra agus na hacmhainní físeacha) agus iarr ar na mic léinn a léiriú ar an bhfoirm Google cibé acu a aontaíonn siad nó a easaontaíonn siad leis an ráiteas.</li><li>Déan tobsmaointeoireacht ar na hargóintí is mó i bhfábhar agus in aghaidh an ráitis; cuir ar an gclár iad (PowerPoint, Google Docs, etc.) nó scríobh ar an gclár iad.</li><li>Roinn an rang ina dhá leath ag brath ar an bhfreagairt a thug na mic léinn ar dtús (céim 1 thuas).</li><li>Tabhair 20 nóiméad do na mic léinn a oiread eolais agus is féidir leo a aimsiú a thacaíonn leis an dearcadh atá acu ag baint úsáide as <strong><u>inneall cuardaigh</u>.</strong> Is féidir le mic léinn oibriú astu féin nó i mbeirteanna.</li><li>Bí ag breathnú ar na mic léinn agus iad i mbun oibre agus cabhraigh leo nuair is gá.</li><li>Ba chóir do na mic léinn na hacmhainní a aimsíonn siad a chur sna doiciméid ar líne a d’ullmhaigh tú (m.sh., wiki/blog, Google Docs, Google Slides, etc.), cinntigh go bhfuil na naisc beo (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).</li><li>Iarr ar na mic léinn breathnú ar na naisc a d’aimsigh na grúpaí lena mhalairt de dhearcadh. Is féidir leis na mic léinn oibriú i mbeirteanna.</li><li>Iarr ar na mic léinn an Google form a líonadh arís agus a léiriú cén dearcadh atá acu anois i leith an ráitis.</li><li>Breathnaígí ar na suímh idirlín le chéile agus pléigí iontaofacht na suíomh (féach an <u>ghníomhaíocht: Teacht ar shuíomh idirlín</u>).</li><li><strong>Plé ranga</strong> (<em>tuairim is. 10 nóiméad</em>). Pléigí na ceisteanna seo a leanas:<ol><li>Cén chaoi a dtéann an t-údar/an eagraíocht a chruthaigh an suíomh i bhfeidhm ar an ábhar atá air agus ar an dearcadh atá le sonrú ann?</li><li>Ar athraigh tuairimí na mac léinn nuair a léigh siad na suímh ghréasáin a bhain leis an taobh eile den argóint.</li><li>Cé na himpleachtaí atá aige seo don staidéar ar líne?</li>
</ol>
</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Tar éis an ranga</span><li>Iarr ar na mic léinn postáil bhlag/fóraim a scríobh faoin dearcadh atá acu ar an ábhar a pléadh sa rang, ba chóir dóibh naisc a thacaíonn leis na tuairimí atá acu a chur leis.</li><li>Ba chóir do mhic léinn nótaí tráchta a scríobh ar ábhar na mac léinn eile tar éis dóibh an píosa scríbhneoireachta a phostáil.</li>

Díríonn an ghníomhaíocht seo ar fheasacht a chothú sna mic léinn ar an gcaoi a dtéann hipearnaisc i bhfeidhm ar théacs ar líne. Cén tionchar a bhíonn acu ar chreidiúnacht agus ar inléiteacht an téacs? (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).Bunaíodh an ghníomhaíocht seo ar <em>Activity 8: Building links</em> in <a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz”>Dudeney, Hockly & Pegrum</a> (2013: 102-104).<br />Torthaí FoghlamaAr chríochnú na gníomhaíochta seo, beidh mic léinn in ann:<li>fianaise a thacaíonn leis an dearcadh atá acu a aimsiú agus dul i bhfeidhm ar léitheoirí</li><li>naisc ábhartha a chur le hipirtéacs a scríobhann siad féin</li><li>machnamh a dhéanamh ar an gcaoi a dtéann ábhar ina bhfuil hipearnaisc i bhfeidhm ar an bhfoghlaim</li>
<br />An Teicneolaíocht a bheas de dhíth<li><strong>Trealamh: </strong>Ríomhaire a bhfuil ceangal idirlín aige agus teilgeoir sonraí; ba chóir go mbeadh ríomhaire/gléas soghluaiste le ceangal idirlín ag gach duine/in aghaidh gach beirte.</li><li><strong>Uirlisí:</strong> uirlisí scríbhneoireachta ar féidir hipearnaisc a úsáid leo, m.sh., wiki nó blag, bogearraí láithreoireachta (m.sh, Google Slides, PowerPoint, Keynote, Prezi, srl.), nó bogearraí próiseáilte focal (Google Docs, Word, Pages, srl.)</li>
<br />Modh oibre<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Roimh an rang</span><li>Roghnaigh ábhar conspóideach chun go mbeidh díospóireacht sa rang  (m.sh., ábhar a mbíonn dhá dhearcadh éagsúla air, <em>ar son an rúin</em> agus <em>ina aghaidh</em>). D’fhéadfá topaic a roghnú ón liosta <a href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html”>33 controversial topics and how to teach them</a> (<a href=”http://busyteacher.org/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/”>Busy Teacher</a>)</li><li>Ullmhaigh ábhar chun spléachadh a thabhairt ar an topaic: ráitis ghearra, íomhánna, srl.</li><li>Aimsigh naisc úsáideacha do na dearcthaí éagsúla agus leabharmharc iad.</li><li>Ullmhaigh dhá dhoiciméad ar líne (m.sh., Google Docs), ceann don dá dhearcadh ina bhfuil cúpla nasc chun cabhrú leis na daltaí ag an tús. Roinn leis an rang iad.</li><li>Ullmhaigh dhá fhoirm Google chun go mbeidh mic léinn in ann freagairtí a thabhairt ar na ráitis éagsúla sula ndéantar an ghníomhaíocht agus ina diaidh  (easaontaím go laidir= -5, aontaím go laidir= +5).</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Sa rang</span><li>Tabhair spléachadh ar an ábhar (úsáid na ráitis ghearra agus na hacmhainní físeacha) agus iarr ar na mic léinn a léiriú ar an bhfoirm Google cibé acu a aontaíonn siad nó a easaontaíonn siad leis an ráiteas.</li><li>Déan tobsmaointeoireacht ar na hargóintí is mó i bhfábhar agus in aghaidh an ráitis; cuir ar an gclár iad (PowerPoint, Google Docs, etc.) nó scríobh ar an gclár iad.</li><li>Roinn an rang ina dhá leath ag brath ar an bhfreagairt a thug na mic léinn ar dtús (céim 1 thuas).</li><li>Tabhair 20 nóiméad do na mic léinn a oiread eolais agus is féidir leo a aimsiú a thacaíonn leis an dearcadh atá acu ag baint úsáide as <strong><u>inneall cuardaigh</u>.</strong> Is féidir le mic léinn oibriú astu féin nó i mbeirteanna.</li><li>Bí ag breathnú ar na mic léinn agus iad i mbun oibre agus cabhraigh leo nuair is gá.</li><li>Ba chóir do na mic léinn na hacmhainní a aimsíonn siad a chur sna doiciméid ar líne a d’ullmhaigh tú (m.sh., wiki/blog, Google Docs, Google Slides, etc.), cinntigh go bhfuil na naisc beo (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).</li><li>Iarr ar na mic léinn breathnú ar na naisc a d’aimsigh na grúpaí lena mhalairt de dhearcadh. Is féidir leis na mic léinn oibriú i mbeirteanna.</li><li>Iarr ar na mic léinn an Google form a líonadh arís agus a léiriú cén dearcadh atá acu anois i leith an ráitis.</li><li>Breathnaígí ar na suímh idirlín le chéile agus pléigí iontaofacht na suíomh (féach an <u>ghníomhaíocht: Teacht ar shuíomh idirlín</u>).</li><li><strong>Plé ranga</strong> (<em>tuairim is. 10 nóiméad</em>). Pléigí na ceisteanna seo a leanas:<ol><li>Cén chaoi a dtéann an t-údar/an eagraíocht a chruthaigh an suíomh i bhfeidhm ar an ábhar atá air agus ar an dearcadh atá le sonrú ann?</li><li>Ar athraigh tuairimí na mac léinn nuair a léigh siad na suímh ghréasáin a bhain leis an taobh eile den argóint.</li><li>Cé na himpleachtaí atá aige seo don staidéar ar líne?</li>
</ol>
</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Tar éis an ranga</span><li>Iarr ar na mic léinn postáil bhlag/fóraim a scríobh faoin dearcadh atá acu ar an ábhar a pléadh sa rang, ba chóir dóibh naisc a thacaíonn leis na tuairimí atá acu a chur leis.</li><li>Ba chóir do mhic léinn nótaí tráchta a scríobh ar ábhar na mac léinn eile tar éis dóibh an píosa scríbhneoireachta a phostáil.</li>

Díríonn an ghníomhaíocht seo ar fheasacht a chothú sna mic léinn ar an gcaoi a dtéann hipearnaisc i bhfeidhm ar théacs ar líne. Cén tionchar a bhíonn acu ar chreidiúnacht agus ar inléiteacht an téacs? (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).Bunaíodh an ghníomhaíocht seo ar <em>Activity 8: Building links</em> in <a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz”>Dudeney, Hockly & Pegrum</a> (2013: 102-104).<br />Torthaí FoghlamaAr chríochnú na gníomhaíochta seo, beidh mic léinn in ann:<li>fianaise a thacaíonn leis an dearcadh atá acu a aimsiú agus dul i bhfeidhm ar léitheoirí</li><li>naisc ábhartha a chur le hipirtéacs a scríobhann siad féin</li><li>machnamh a dhéanamh ar an gcaoi a dtéann ábhar ina bhfuil hipearnaisc i bhfeidhm ar an bhfoghlaim</li>
<br />An Teicneolaíocht a bheas de dhíth<li><strong>Trealamh: </strong>Ríomhaire a bhfuil ceangal idirlín aige agus teilgeoir sonraí; ba chóir go mbeadh ríomhaire/gléas soghluaiste le ceangal idirlín ag gach duine/in aghaidh gach beirte.</li><li><strong>Uirlisí:</strong> uirlisí scríbhneoireachta ar féidir hipearnaisc a úsáid leo, m.sh., wiki nó blag, bogearraí láithreoireachta (m.sh, Google Slides, PowerPoint, Keynote, Prezi, srl.), nó bogearraí próiseáilte focal (Google Docs, Word, Pages, srl.)</li>
<br />Modh oibre<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Roimh an rang</span><li>Roghnaigh ábhar conspóideach chun go mbeidh díospóireacht sa rang  (m.sh., ábhar a mbíonn dhá dhearcadh éagsúla air, <em>ar son an rúin</em> agus <em>ina aghaidh</em>). D’fhéadfá topaic a roghnú ón liosta <a href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html”>33 controversial topics and how to teach them</a> (<a href=”http://busyteacher.org/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/”>Busy Teacher</a>)</li><li>Ullmhaigh ábhar chun spléachadh a thabhairt ar an topaic: ráitis ghearra, íomhánna, srl.</li><li>Aimsigh naisc úsáideacha do na dearcthaí éagsúla agus leabharmharc iad.</li><li>Ullmhaigh dhá dhoiciméad ar líne (m.sh., Google Docs), ceann don dá dhearcadh ina bhfuil cúpla nasc chun cabhrú leis na daltaí ag an tús. Roinn leis an rang iad.</li><li>Ullmhaigh dhá fhoirm Google chun go mbeidh mic léinn in ann freagairtí a thabhairt ar na ráitis éagsúla sula ndéantar an ghníomhaíocht agus ina diaidh  (easaontaím go laidir= -5, aontaím go laidir= +5).</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Sa rang</span><li>Tabhair spléachadh ar an ábhar (úsáid na ráitis ghearra agus na hacmhainní físeacha) agus iarr ar na mic léinn a léiriú ar an bhfoirm Google cibé acu a aontaíonn siad nó a easaontaíonn siad leis an ráiteas.</li><li>Déan tobsmaointeoireacht ar na hargóintí is mó i bhfábhar agus in aghaidh an ráitis; cuir ar an gclár iad (PowerPoint, Google Docs, etc.) nó scríobh ar an gclár iad.</li><li>Roinn an rang ina dhá leath ag brath ar an bhfreagairt a thug na mic léinn ar dtús (céim 1 thuas).</li><li>Tabhair 20 nóiméad do na mic léinn a oiread eolais agus is féidir leo a aimsiú a thacaíonn leis an dearcadh atá acu ag baint úsáide as <strong><u>inneall cuardaigh</u>.</strong> Is féidir le mic léinn oibriú astu féin nó i mbeirteanna.</li><li>Bí ag breathnú ar na mic léinn agus iad i mbun oibre agus cabhraigh leo nuair is gá.</li><li>Ba chóir do na mic léinn na hacmhainní a aimsíonn siad a chur sna doiciméid ar líne a d’ullmhaigh tú (m.sh., wiki/blog, Google Docs, Google Slides, etc.), cinntigh go bhfuil na naisc beo (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).</li><li>Iarr ar na mic léinn breathnú ar na naisc a d’aimsigh na grúpaí lena mhalairt de dhearcadh. Is féidir leis na mic léinn oibriú i mbeirteanna.</li><li>Iarr ar na mic léinn an Google form a líonadh arís agus a léiriú cén dearcadh atá acu anois i leith an ráitis.</li><li>Breathnaígí ar na suímh idirlín le chéile agus pléigí iontaofacht na suíomh (féach an <u>ghníomhaíocht: Teacht ar shuíomh idirlín</u>).</li><li><strong>Plé ranga</strong> (<em>tuairim is. 10 nóiméad</em>). Pléigí na ceisteanna seo a leanas:<ol><li>Cén chaoi a dtéann an t-údar/an eagraíocht a chruthaigh an suíomh i bhfeidhm ar an ábhar atá air agus ar an dearcadh atá le sonrú ann?</li><li>Ar athraigh tuairimí na mac léinn nuair a léigh siad na suímh ghréasáin a bhain leis an taobh eile den argóint.</li><li>Cé na himpleachtaí atá aige seo don staidéar ar líne?</li>
</ol>
</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Tar éis an ranga</span><li>Iarr ar na mic léinn postáil bhlag/fóraim a scríobh faoin dearcadh atá acu ar an ábhar a pléadh sa rang, ba chóir dóibh naisc a thacaíonn leis na tuairimí atá acu a chur leis.</li><li>Ba chóir do mhic léinn nótaí tráchta a scríobh ar ábhar na mac léinn eile tar éis dóibh an píosa scríbhneoireachta a phostáil.</li>

Díríonn an ghníomhaíocht seo ar fheasacht a chothú sna mic léinn ar an gcaoi a dtéann hipearnaisc i bhfeidhm ar théacs ar líne. Cén tionchar a bhíonn acu ar chreidiúnacht agus ar inléiteacht an téacs? (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).Bunaíodh an ghníomhaíocht seo ar <em>Activity 8: Building links</em> in <a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz”>Dudeney, Hockly & Pegrum</a> (2013: 102-104).<br />Torthaí FoghlamaAr chríochnú na gníomhaíochta seo, beidh mic léinn in ann:<li>fianaise a thacaíonn leis an dearcadh atá acu a aimsiú agus dul i bhfeidhm ar léitheoirí</li><li>naisc ábhartha a chur le hipirtéacs a scríobhann siad féin</li><li>machnamh a dhéanamh ar an gcaoi a dtéann ábhar ina bhfuil hipearnaisc i bhfeidhm ar an bhfoghlaim</li>
<br />An Teicneolaíocht a bheas de dhíth<li><strong>Trealamh: </strong>Ríomhaire a bhfuil ceangal idirlín aige agus teilgeoir sonraí; ba chóir go mbeadh ríomhaire/gléas soghluaiste le ceangal idirlín ag gach duine/in aghaidh gach beirte.</li><li><strong>Uirlisí:</strong> uirlisí scríbhneoireachta ar féidir hipearnaisc a úsáid leo, m.sh., wiki nó blag, bogearraí láithreoireachta (m.sh, Google Slides, PowerPoint, Keynote, Prezi, srl.), nó bogearraí próiseáilte focal (Google Docs, Word, Pages, srl.)</li>
<br />Modh oibre<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Roimh an rang</span><li>Roghnaigh ábhar conspóideach chun go mbeidh díospóireacht sa rang  (m.sh., ábhar a mbíonn dhá dhearcadh éagsúla air, <em>ar son an rúin</em> agus <em>ina aghaidh</em>). D’fhéadfá topaic a roghnú ón liosta <a href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html”>33 controversial topics and how to teach them</a> (<a href=”http://busyteacher.org/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/”>Busy Teacher</a>)</li><li>Ullmhaigh ábhar chun spléachadh a thabhairt ar an topaic: ráitis ghearra, íomhánna, srl.</li><li>Aimsigh naisc úsáideacha do na dearcthaí éagsúla agus leabharmharc iad.</li><li>Ullmhaigh dhá dhoiciméad ar líne (m.sh., Google Docs), ceann don dá dhearcadh ina bhfuil cúpla nasc chun cabhrú leis na daltaí ag an tús. Roinn leis an rang iad.</li><li>Ullmhaigh dhá fhoirm Google chun go mbeidh mic léinn in ann freagairtí a thabhairt ar na ráitis éagsúla sula ndéantar an ghníomhaíocht agus ina diaidh  (easaontaím go laidir= -5, aontaím go laidir= +5).</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Sa rang</span><li>Tabhair spléachadh ar an ábhar (úsáid na ráitis ghearra agus na hacmhainní físeacha) agus iarr ar na mic léinn a léiriú ar an bhfoirm Google cibé acu a aontaíonn siad nó a easaontaíonn siad leis an ráiteas.</li><li>Déan tobsmaointeoireacht ar na hargóintí is mó i bhfábhar agus in aghaidh an ráitis; cuir ar an gclár iad (PowerPoint, Google Docs, etc.) nó scríobh ar an gclár iad.</li><li>Roinn an rang ina dhá leath ag brath ar an bhfreagairt a thug na mic léinn ar dtús (céim 1 thuas).</li><li>Tabhair 20 nóiméad do na mic léinn a oiread eolais agus is féidir leo a aimsiú a thacaíonn leis an dearcadh atá acu ag baint úsáide as <strong><u>inneall cuardaigh</u>.</strong> Is féidir le mic léinn oibriú astu féin nó i mbeirteanna.</li><li>Bí ag breathnú ar na mic léinn agus iad i mbun oibre agus cabhraigh leo nuair is gá.</li><li>Ba chóir do na mic léinn na hacmhainní a aimsíonn siad a chur sna doiciméid ar líne a d’ullmhaigh tú (m.sh., wiki/blog, Google Docs, Google Slides, etc.), cinntigh go bhfuil na naisc beo (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).</li><li>Iarr ar na mic léinn breathnú ar na naisc a d’aimsigh na grúpaí lena mhalairt de dhearcadh. Is féidir leis na mic léinn oibriú i mbeirteanna.</li><li>Iarr ar na mic léinn an Google form a líonadh arís agus a léiriú cén dearcadh atá acu anois i leith an ráitis.</li><li>Breathnaígí ar na suímh idirlín le chéile agus pléigí iontaofacht na suíomh (féach an <u>ghníomhaíocht: Teacht ar shuíomh idirlín</u>).</li><li><strong>Plé ranga</strong> (<em>tuairim is. 10 nóiméad</em>). Pléigí na ceisteanna seo a leanas:<ol><li>Cén chaoi a dtéann an t-údar/an eagraíocht a chruthaigh an suíomh i bhfeidhm ar an ábhar atá air agus ar an dearcadh atá le sonrú ann?</li><li>Ar athraigh tuairimí na mac léinn nuair a léigh siad na suímh ghréasáin a bhain leis an taobh eile den argóint.</li><li>Cé na himpleachtaí atá aige seo don staidéar ar líne?</li>
</ol>
</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Tar éis an ranga</span><li>Iarr ar na mic léinn postáil bhlag/fóraim a scríobh faoin dearcadh atá acu ar an ábhar a pléadh sa rang, ba chóir dóibh naisc a thacaíonn leis na tuairimí atá acu a chur leis.</li><li>Ba chóir do mhic léinn nótaí tráchta a scríobh ar ábhar na mac léinn eile tar éis dóibh an píosa scríbhneoireachta a phostáil.</li>

Díríonn an ghníomhaíocht seo ar fheasacht a chothú sna mic léinn ar an gcaoi a dtéann hipearnaisc i bhfeidhm ar théacs ar líne. Cén tionchar a bhíonn acu ar chreidiúnacht agus ar inléiteacht an téacs? (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).Bunaíodh an ghníomhaíocht seo ar <em>Activity 8: Building links</em> in <a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=ap10lz”>Dudeney, Hockly & Pegrum</a> (2013: 102-104).<br />Torthaí FoghlamaAr chríochnú na gníomhaíochta seo, beidh mic léinn in ann:<li>fianaise a thacaíonn leis an dearcadh atá acu a aimsiú agus dul i bhfeidhm ar léitheoirí</li><li>naisc ábhartha a chur le hipirtéacs a scríobhann siad féin</li><li>machnamh a dhéanamh ar an gcaoi a dtéann ábhar ina bhfuil hipearnaisc i bhfeidhm ar an bhfoghlaim</li>
<br />An Teicneolaíocht a bheas de dhíth<li><strong>Trealamh: </strong>Ríomhaire a bhfuil ceangal idirlín aige agus teilgeoir sonraí; ba chóir go mbeadh ríomhaire/gléas soghluaiste le ceangal idirlín ag gach duine/in aghaidh gach beirte.</li><li><strong>Uirlisí:</strong> uirlisí scríbhneoireachta ar féidir hipearnaisc a úsáid leo, m.sh., wiki nó blag, bogearraí láithreoireachta (m.sh, Google Slides, PowerPoint, Keynote, Prezi, srl.), nó bogearraí próiseáilte focal (Google Docs, Word, Pages, srl.)</li>
<br />Modh oibre<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Roimh an rang</span><li>Roghnaigh ábhar conspóideach chun go mbeidh díospóireacht sa rang  (m.sh., ábhar a mbíonn dhá dhearcadh éagsúla air, <em>ar son an rúin</em> agus <em>ina aghaidh</em>). D’fhéadfá topaic a roghnú ón liosta <a href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/4686-33-controversial-topics-and-how-to-teach-them.html”>33 controversial topics and how to teach them</a> (<a href=”http://busyteacher.org/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://busyteacher.org/”>Busy Teacher</a>)</li><li>Ullmhaigh ábhar chun spléachadh a thabhairt ar an topaic: ráitis ghearra, íomhánna, srl.</li><li>Aimsigh naisc úsáideacha do na dearcthaí éagsúla agus leabharmharc iad.</li><li>Ullmhaigh dhá dhoiciméad ar líne (m.sh., Google Docs), ceann don dá dhearcadh ina bhfuil cúpla nasc chun cabhrú leis na daltaí ag an tús. Roinn leis an rang iad.</li><li>Ullmhaigh dhá fhoirm Google chun go mbeidh mic léinn in ann freagairtí a thabhairt ar na ráitis éagsúla sula ndéantar an ghníomhaíocht agus ina diaidh  (easaontaím go laidir= -5, aontaím go laidir= +5).</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Sa rang</span><li>Tabhair spléachadh ar an ábhar (úsáid na ráitis ghearra agus na hacmhainní físeacha) agus iarr ar na mic léinn a léiriú ar an bhfoirm Google cibé acu a aontaíonn siad nó a easaontaíonn siad leis an ráiteas.</li><li>Déan tobsmaointeoireacht ar na hargóintí is mó i bhfábhar agus in aghaidh an ráitis; cuir ar an gclár iad (PowerPoint, Google Docs, etc.) nó scríobh ar an gclár iad.</li><li>Roinn an rang ina dhá leath ag brath ar an bhfreagairt a thug na mic léinn ar dtús (céim 1 thuas).</li><li>Tabhair 20 nóiméad do na mic léinn a oiread eolais agus is féidir leo a aimsiú a thacaíonn leis an dearcadh atá acu ag baint úsáide as <strong><u>inneall cuardaigh</u>.</strong> Is féidir le mic léinn oibriú astu féin nó i mbeirteanna.</li><li>Bí ag breathnú ar na mic léinn agus iad i mbun oibre agus cabhraigh leo nuair is gá.</li><li>Ba chóir do na mic léinn na hacmhainní a aimsíonn siad a chur sna doiciméid ar líne a d’ullmhaigh tú (m.sh., wiki/blog, Google Docs, Google Slides, etc.), cinntigh go bhfuil na naisc beo (féach <a href=”/hypertext-literacy-what-is-it/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/hypertext-literacy-what-is-it/”>Céard is inniúlacht sa hipirtéacs ann?</a>).</li><li>Iarr ar na mic léinn breathnú ar na naisc a d’aimsigh na grúpaí lena mhalairt de dhearcadh. Is féidir leis na mic léinn oibriú i mbeirteanna.</li><li>Iarr ar na mic léinn an Google form a líonadh arís agus a léiriú cén dearcadh atá acu anois i leith an ráitis.</li><li>Breathnaígí ar na suímh idirlín le chéile agus pléigí iontaofacht na suíomh (féach an <u>ghníomhaíocht: Teacht ar shuíomh idirlín</u>).</li><li><strong>Plé ranga</strong> (<em>tuairim is. 10 nóiméad</em>). Pléigí na ceisteanna seo a leanas:<ol><li>Cén chaoi a dtéann an t-údar/an eagraíocht a chruthaigh an suíomh i bhfeidhm ar an ábhar atá air agus ar an dearcadh atá le sonrú ann?</li><li>Ar athraigh tuairimí na mac léinn nuair a léigh siad na suímh ghréasáin a bhain leis an taobh eile den argóint.</li><li>Cé na himpleachtaí atá aige seo don staidéar ar líne?</li>
</ol>
</li>
<span style=”text-decoration: underline;” data-mce-style=”text-decoration: underline;”>Tar éis an ranga</span><li>Iarr ar na mic léinn postáil bhlag/fóraim a scríobh faoin dearcadh atá acu ar an ábhar a pléadh sa rang, ba chóir dóibh naisc a thacaíonn leis na tuairimí atá acu a chur leis.</li><li>Ba chóir do mhic léinn nótaí tráchta a scríobh ar ábhar na mac léinn eile tar éis dóibh an píosa scríbhneoireachta a phostáil.</li>