Cén fáth a n-úsáidfí blaganna mar chuid de chúrsa?
Is iomaí cúis a n-úsáidtear blaganna le mic léinn. Cuidíonn siad le mic léinn agus le múinteoirí a bheith i dteagmháil lena chéile lasmuigh den seomra ranga agus is féidir iad a úsáid chun gníomhaíochtaí éagsúla agus tarraingteacha a chur ar bun. D’fhéadfadh blaganna mic léinn a thabhairt le chéile agus muintearas a chothú ina measc.
Sa ghníomhaíocht seo, feicfidh tú cén chaoi ar féidir leat blagáil a úsáid mar chuid den churaclam atá agat agus cén chaoi a gcuireann sí leis an bhfoghlaim.
Céard is blag ann?
An teicneolaíocht a bheas de dhíth:
- Ríomhaire/PC/ríomhaire glúine, nasc idirlín
Cur síos/Torthaí Foghlama
Foghlaimeoidh tú cén chaoi blagáil a úsáid chun teanga a mhúineadh
Modh Oibre
Tá suíomhanna gréasáin éagsúla is féidir a úsáid chun blag a chruthú saor in aisce (mar shampla, Blogger nó WordPress).
- Roghnaigh suíomh gréasáin
- Cláraigh le suíomh gréasáin go mbeidh tú in ann blag a oscailt
- Breathnaigh ar fheidhmeanna éagsúla an bhlaig agus socraigh céard iad na huirlisí atá ann a chuirfidh le do chuid múinteoireachta
- Breathnaigh ar bhlaganna oideachasúla eile (céard a oibríonn/nach n-oibríonn?)
- Tabhair ainm ar do bhlag
- Roghnaigh leagan amach/téama a bhaineann le hábhar an chúrsa
- Beartaigh cén chaoi a n-úsáidfidh tú an blag mar chuid den siollabas (déan do mhachnamh ar chúinsí oideolaíocha agus déan do rogha bunaithe ar na cúinsí sin)
- Cruthaigh na gníomhaíochtaí/tascanna
- Iarr ar na mic léinn an blag a úsáid – cuimhnigh nach mór ceacht a phleanáil a mhíníonn cén chaoi ar chóir an blag a úsáid agus chun rialacha a leagan síos
Tá blaganna úsáideach don mhúinteoireacht toisc go gcuireann siad plé agus comhoibriú chun cinn agus tugtar spreagadh do mhic léinn a bheith gníomhach i ngníomhaíochtaí foghlama. Seo a leanas samplaí den úsáid is féidir a bhaint as blaganna:
- Smaointe i dtaca le hábhar ar leith a roinnt
- Tascanna agus acmhainní eile a fhoilsiú
- Tascanna cleachta a fhoilsiú
- Is féidir le mic léinn an blag a úsáid agus iad ag oibriú astu féin ar ghníomhaíochtaí ranga sa bhaile nó go deimhin, le linn an ranga agus iad ag tabhairt faoi thascanna aonair/grúpa.
- Is féidir an blag a úsáid chun plé a chur ar bun agus smaointe a roinnt maidir le hobair bhaile nó acmhainní/ábhair don staidéar.
- Is féidir an blag a úsáid chun cleachtadh a dhéanamh ar an sprioctheanga le piaraí
- Is féidir measúnú a bhunú ar gníomhaíochtaí blaig nó ar rannpháirtíocht
Cuimhnigh gur chóir pleanáil a dhéanamh ar an mblag sula dtosaíonn an téarma: Bíonn am agus an-chuid eagrúcháin i gceist leis an mblagáil a úsáid mar chuid den churaclam.
Cuimhnigh gur chóir treoir a thabhairt do na mic léinn maidir leis an mblag a úsáid; cruthaigh RIALACHA iompair.
Be aware of the specific characteristics of writing for the web:
- use plain language
- make a visual impression
- make a clear structure for you contents
- keep content short
- use hypertext features (Hypertext Literacy, what is it?)
________________________________________________
CPD reference material
- Strategies for teaching with blogs:Teaching with blogs
- Readings on writing for the web: Dalhousie University and NYU
- Advantages of teaching English with blogs: Blogging for ELT
- Tips for teaching with Blogs (video):
Foinse: DigiLanguages Údar: Valentina Rizzo
Pourquoi utiliser un blog, l’aspect juridique et des exemples d’utilisation possibles:
http://www.cndp.fr/crdp-dijon/Utiliser-le-blog-comme-un-outil.html
http://cours.ifmadrid.com/prof/le_blog.htm
http://www.profweb.ca/publications/dossiers/bloguer-pour-enseigner-et-apprendre
Hier einige Beispiele:
Tá liosta de na blaganna Gaeilge agus de na blagálaithe Gaeilge is bisiúla le fáil ag an nasc seo: Indigenousblogs.com (Gaeilge).
Osservazioni interessanti sull’uso del Blog nella didattica si possono trovare qui:
L’uso del blog nella didattica dell’italiano: l’esempio di Adgblog
Esempio di Blog didattico:
En este artículo puedes encontrar 10 ideas sencillas para utilizar los blogs en clase.