Reading
Straitéisí léitheoireachta: Feasacht a chothú

Torthaí Foghlama:

Ar chríochnú an taisc seo duit, beidh tú in ann:

  • téacs ar líne a úsáid chun cabhrú le mic léinn a gcuid straitéisí léitheoireachta a fheabhsú:
  • réamhbhreathnú agus tuar a dhéanamh (anailís a dhéanamh ar an teideal, tuairimí a cheapadh/buille faoi thuairim a thabhairt bunaithe ar réamheolas)
  • sruthléamh agus ruaill léitheoireachta a dhéanamh
  • tuairimí faoin téacs a dheimhniú

 

 

Sula ndéantar an ghníomhaíocht:

  • Roghnaigh téacs feiliúnach ar líne nó úsáid ceann de na téacsanna i míreanna sainiúla teanga na gníomhaíochta seo.
  • Mínigh na próisis éagsúla do na mic léinn céim ar chéim chun tábhacht a leagan orthu agus chun cabhrú leo na próisis a fhoghlaim.

 

Plé ranga:

Iarr ar na mic léinn an teideal a léamh agus ábhar an téacs a phlé eatarthu féin.

  • Freagraíonn na mic léinn na ceisteanna seo a leanas: Céard atá ar eolas agat faoin ábhar? Céard iad na heochairfhocail a bhaineann leis an topaic seo atá ar eolas agat? Tobsmaointeoireacht a dhéanamh ar smaointe agus ar fhoclóir a bhaineann le hábhar.

 

Obair ghrúpa:

  • Léann na mic léinn an téacs ina iomláine. Cé acu de na smaointe a pléadh roimh ré a tháinig chun cinn sa téacs? Céard é príomhtheachtaireacht an téacs?
  • Iarrtar ar dhaltaí machnamh a dhéanamh ar na ceisteanna seo a leanas i ngrúpaí: An bhfuil codanna áirithe den téacs atá deacair a thuiscint? An bhfuil focal ann nach bhfuil ar eolas agaibh? Má tá, cuirigí líne fúthu agus pléigí iad – an féidir libh brí na bhfocal a thuiscint ón gcomhthéacs ina bhfuil siad? Cén chaoi?
  • Léann na mic léinn an téacs arís agus roinneann siad ina ailt é: Tugann gach mac léinn sa ghrúpa teideal gearr do gach alt agus déanann siad comparáid idir na teidil éagsúla sa ghrúpa.
  • Machnamh deireanach: Cén tuiscint atá ag an údar ar an ábhar? Céard é tón an téacs? Cén cineál téacs é? Iarr ar na mic léinn na ceisteanna thuas a phlé sna grúpaí.

 

 

Cleachtadh teanga:

Cuir gníomhaíochtaí teanga ar fáil chun cleachtadh a dhéanamh ar struchtúir áirithe atá sa téacs nó úsáid na gníomhaíochtaí a mholtar sna míreanna sainiúla teanga a ghabhann leis an ngníomhaíocht seo.

 

Machnamh ar straitéisí léitheoireachta:

Fiafraigh de dhaltaí:

Cé na straitéisí léitheoireachta a d’úsáid tú? Cén fhad a thóg sé ort teacht ar thuiscint iomlán ar an téacs? Pléigí leis an rang uile.

 

Moltaí don mheasúnú:

 

  1. Má úsáidtear an ghníomhaíocht chun scileanna foghlama a mheas, iarr ar dhaltaí machnamh a dhéanamh ar an bhfoghlaim agus na ceisteanna seo a fhreagairt:
  • Céard a d’fhoghlaim tú i dtaca leis na gnéithe seo a leanas agus an ghníomhaíocht ar bun agat:
    • Léitheoireacht/scileanna léamhthuisceana
    • Stíl chomhaimseartha teanga
    • Stór focal/teanga
  • Déan measúnú ar an dialann foghlama
  1. Má úsáidtear an ghníomhaíocht chun a gcuid scileanna teanga a mheas:
  • Déan measúnú ar an gcumas atá acu tuairimí ábhartha a cheapadh agus a phlé.
  • Déan measúnú ar an gcleachtadh teanga.

 

 

 

 

Foinse: DigiLanguages        Údar: Valentina Rizzo


Show Additional Content

Additional Content

<strong>Torthaí Foghlama:</strong>Ar chríochnú an taisc seo duit, beidh tú in ann:<li>téacs ar líne a úsáid chun cabhrú le mic léinn a gcuid straitéisí léitheoireachta a fheabhsú:</li><li>réamhbhreathnú agus tuar a dhéanamh (anailís a dhéanamh ar an teideal, tuairimí a cheapadh/buille faoi thuairim a thabhairt bunaithe ar réamheolas)</li><li>sruthléamh agus ruaill léitheoireachta a dhéanamh</li><li>tuairimí faoin téacs a dheimhniú</li>
<br /><strong> </strong><strong>Sula ndéantar an ghníomhaíocht:</strong><li>Roghnaigh téacs feiliúnach ar líne nó úsáid ceann de na téacsanna i míreanna sainiúla teanga na gníomhaíochta seo.</li><li>Mínigh na próisis éagsúla do na mic léinn céim ar chéim chun tábhacht a leagan orthu agus chun cabhrú leo na próisis a fhoghlaim.</li>
<br /><strong>Plé ranga:</strong>Iarr ar na mic léinn an teideal a léamh agus ábhar an téacs a phlé eatarthu féin.<li>Freagraíonn na mic léinn na ceisteanna seo a leanas: <em>Céard atá ar eolas agat faoin ábhar? Céard iad na heochairfhocail a bhaineann leis an topaic seo atá ar eolas agat? Tobsmaointeoireacht a dhéanamh ar smaointe agus ar fhoclóir a bhaineann le hábhar.</em></li>
<br /><strong>Obair ghrúpa:</strong><li>Léann na mic léinn an téacs ina iomláine. <em>Cé acu de na smaointe a pléadh roimh ré a tháinig chun cinn sa téacs? Céard é príomhtheachtaireacht an téacs?</em></li><li>Iarrtar ar dhaltaí machnamh a dhéanamh ar na ceisteanna seo a leanas i ngrúpaí: <em>An bhfuil codanna áirithe den téacs atá deacair a thuiscint? An bhfuil focal ann nach bhfuil ar eolas agaibh? Má tá, cuirigí líne fúthu agus pléigí iad – an féidir libh brí na bhfocal a thuiscint ón gcomhthéacs ina bhfuil siad? Cén chaoi?</em></li><li>Léann na mic léinn an téacs arís agus roinneann siad ina ailt é: <em>Tugann gach mac léinn sa ghrúpa teideal gearr do gach alt agus déanann siad comparáid idir na teidil éagsúla sa ghrúpa.</em></li><li>Machnamh deireanach: <em>Cén tuiscint atá ag an údar ar an ábhar? Céard é tón an téacs? Cén cineál téacs é? Iarr ar na mic léinn na ceisteanna thuas a phlé sna grúpaí.</em></li>
<br /><br /><strong>Cleachtadh teanga:</strong>Cuir gníomhaíochtaí teanga ar fáil chun cleachtadh a dhéanamh ar struchtúir áirithe atá sa téacs nó úsáid na gníomhaíochtaí a mholtar sna míreanna sainiúla teanga a ghabhann leis an ngníomhaíocht seo.<br /><strong>Machnamh ar straitéisí léitheoireachta:</strong>Fiafraigh de dhaltaí:<em>Cé na straitéisí léitheoireachta a d’úsáid tú? Cén fhad a thóg sé ort teacht ar thuiscint iomlán ar an téacs? Pléigí leis an rang uile.</em><br /><strong>Moltaí don mheasúnú:</strong><br /><li>Má úsáidtear an ghníomhaíocht chun scileanna foghlama a mheas, iarr ar dhaltaí machnamh a dhéanamh ar an bhfoghlaim agus na ceisteanna seo a fhreagairt:</li>
<li><em>Céard a d’fhoghlaim tú i dtaca leis na gnéithe seo a leanas agus an ghníomhaíocht ar bun agat:</em><ul><li><em>Léitheoireacht/scileanna léamhthuisceana</em></li><li><em>Stíl chomhaimseartha teanga</em></li><li><em>Stór focal/teanga</em></li>
</ul>
</li><li><em>Déan measúnú ar an dialann foghlama</em></li>
<li>Má úsáidtear an ghníomhaíocht chun a gcuid scileanna teanga a mheas:</li>
<li><em>Déan measúnú ar an gcumas atá acu tuairimí ábhartha a cheapadh agus a phlé.</em></li><li><em>Déan measúnú ar an gcleachtadh teanga.</em></li>
<br /><br /><br /><br /><strong>Foinse: </strong>DigiLanguages        <strong>Údar: </strong>Valentina Rizzo

<strong>Torthaí Foghlama:</strong>Ar chríochnú an taisc seo duit, beidh tú in ann:<li>téacs ar líne a úsáid chun cabhrú le mic léinn a gcuid straitéisí léitheoireachta a fheabhsú:</li><li>réamhbhreathnú agus tuar a dhéanamh (anailís a dhéanamh ar an teideal, tuairimí a cheapadh/buille faoi thuairim a thabhairt bunaithe ar réamheolas)</li><li>sruthléamh agus ruaill léitheoireachta a dhéanamh</li><li>tuairimí faoin téacs a dheimhniú</li>
<br /><strong> </strong><strong>Sula ndéantar an ghníomhaíocht:</strong><li>Roghnaigh téacs feiliúnach ar líne nó úsáid ceann de na téacsanna i míreanna sainiúla teanga na gníomhaíochta seo.</li><li>Mínigh na próisis éagsúla do na mic léinn céim ar chéim chun tábhacht a leagan orthu agus chun cabhrú leo na próisis a fhoghlaim.</li>
<br /><strong>Plé ranga:</strong>Iarr ar na mic léinn an teideal a léamh agus ábhar an téacs a phlé eatarthu féin.<li>Freagraíonn na mic léinn na ceisteanna seo a leanas: <em>Céard atá ar eolas agat faoin ábhar? Céard iad na heochairfhocail a bhaineann leis an topaic seo atá ar eolas agat? Tobsmaointeoireacht a dhéanamh ar smaointe agus ar fhoclóir a bhaineann le hábhar.</em></li>
<br /><strong>Obair ghrúpa:</strong><li>Léann na mic léinn an téacs ina iomláine. <em>Cé acu de na smaointe a pléadh roimh ré a tháinig chun cinn sa téacs? Céard é príomhtheachtaireacht an téacs?</em></li><li>Iarrtar ar dhaltaí machnamh a dhéanamh ar na ceisteanna seo a leanas i ngrúpaí: <em>An bhfuil codanna áirithe den téacs atá deacair a thuiscint? An bhfuil focal ann nach bhfuil ar eolas agaibh? Má tá, cuirigí líne fúthu agus pléigí iad – an féidir libh brí na bhfocal a thuiscint ón gcomhthéacs ina bhfuil siad? Cén chaoi?</em></li><li>Léann na mic léinn an téacs arís agus roinneann siad ina ailt é: <em>Tugann gach mac léinn sa ghrúpa teideal gearr do gach alt agus déanann siad comparáid idir na teidil éagsúla sa ghrúpa.</em></li><li>Machnamh deireanach: <em>Cén tuiscint atá ag an údar ar an ábhar? Céard é tón an téacs? Cén cineál téacs é? Iarr ar na mic léinn na ceisteanna thuas a phlé sna grúpaí.</em></li>
<br /><br /><strong>Cleachtadh teanga:</strong>Cuir gníomhaíochtaí teanga ar fáil chun cleachtadh a dhéanamh ar struchtúir áirithe atá sa téacs nó úsáid na gníomhaíochtaí a mholtar sna míreanna sainiúla teanga a ghabhann leis an ngníomhaíocht seo.<br /><strong>Machnamh ar straitéisí léitheoireachta:</strong>Fiafraigh de dhaltaí:<em>Cé na straitéisí léitheoireachta a d’úsáid tú? Cén fhad a thóg sé ort teacht ar thuiscint iomlán ar an téacs? Pléigí leis an rang uile.</em><br /><strong>Moltaí don mheasúnú:</strong><br /><li>Má úsáidtear an ghníomhaíocht chun scileanna foghlama a mheas, iarr ar dhaltaí machnamh a dhéanamh ar an bhfoghlaim agus na ceisteanna seo a fhreagairt:</li>
<li><em>Céard a d’fhoghlaim tú i dtaca leis na gnéithe seo a leanas agus an ghníomhaíocht ar bun agat:</em><ul><li><em>Léitheoireacht/scileanna léamhthuisceana</em></li><li><em>Stíl chomhaimseartha teanga</em></li><li><em>Stór focal/teanga</em></li>
</ul>
</li><li><em>Déan measúnú ar an dialann foghlama</em></li>
<li>Má úsáidtear an ghníomhaíocht chun a gcuid scileanna teanga a mheas:</li>
<li><em>Déan measúnú ar an gcumas atá acu tuairimí ábhartha a cheapadh agus a phlé.</em></li><li><em>Déan measúnú ar an gcleachtadh teanga.</em></li>
<br /><br /><br /><br /><strong>Foinse: </strong>DigiLanguages        <strong>Údar: </strong>Valentina Rizzo

<strong>Torthaí Foghlama:</strong>Ar chríochnú an taisc seo duit, beidh tú in ann:<li>téacs ar líne a úsáid chun cabhrú le mic léinn a gcuid straitéisí léitheoireachta a fheabhsú:</li><li>réamhbhreathnú agus tuar a dhéanamh (anailís a dhéanamh ar an teideal, tuairimí a cheapadh/buille faoi thuairim a thabhairt bunaithe ar réamheolas)</li><li>sruthléamh agus ruaill léitheoireachta a dhéanamh</li><li>tuairimí faoin téacs a dheimhniú</li>
<br /><strong> </strong><strong>Sula ndéantar an ghníomhaíocht:</strong><li>Roghnaigh téacs feiliúnach ar líne nó úsáid ceann de na téacsanna i míreanna sainiúla teanga na gníomhaíochta seo.</li><li>Mínigh na próisis éagsúla do na mic léinn céim ar chéim chun tábhacht a leagan orthu agus chun cabhrú leo na próisis a fhoghlaim.</li>
<br /><strong>Plé ranga:</strong>Iarr ar na mic léinn an teideal a léamh agus ábhar an téacs a phlé eatarthu féin.<li>Freagraíonn na mic léinn na ceisteanna seo a leanas: <em>Céard atá ar eolas agat faoin ábhar? Céard iad na heochairfhocail a bhaineann leis an topaic seo atá ar eolas agat? Tobsmaointeoireacht a dhéanamh ar smaointe agus ar fhoclóir a bhaineann le hábhar.</em></li>
<br /><strong>Obair ghrúpa:</strong><li>Léann na mic léinn an téacs ina iomláine. <em>Cé acu de na smaointe a pléadh roimh ré a tháinig chun cinn sa téacs? Céard é príomhtheachtaireacht an téacs?</em></li><li>Iarrtar ar dhaltaí machnamh a dhéanamh ar na ceisteanna seo a leanas i ngrúpaí: <em>An bhfuil codanna áirithe den téacs atá deacair a thuiscint? An bhfuil focal ann nach bhfuil ar eolas agaibh? Má tá, cuirigí líne fúthu agus pléigí iad – an féidir libh brí na bhfocal a thuiscint ón gcomhthéacs ina bhfuil siad? Cén chaoi?</em></li><li>Léann na mic léinn an téacs arís agus roinneann siad ina ailt é: <em>Tugann gach mac léinn sa ghrúpa teideal gearr do gach alt agus déanann siad comparáid idir na teidil éagsúla sa ghrúpa.</em></li><li>Machnamh deireanach: <em>Cén tuiscint atá ag an údar ar an ábhar? Céard é tón an téacs? Cén cineál téacs é? Iarr ar na mic léinn na ceisteanna thuas a phlé sna grúpaí.</em></li>
<br /><br /><strong>Cleachtadh teanga:</strong>Cuir gníomhaíochtaí teanga ar fáil chun cleachtadh a dhéanamh ar struchtúir áirithe atá sa téacs nó úsáid na gníomhaíochtaí a mholtar sna míreanna sainiúla teanga a ghabhann leis an ngníomhaíocht seo.<br /><strong>Machnamh ar straitéisí léitheoireachta:</strong>Fiafraigh de dhaltaí:<em>Cé na straitéisí léitheoireachta a d’úsáid tú? Cén fhad a thóg sé ort teacht ar thuiscint iomlán ar an téacs? Pléigí leis an rang uile.</em><br /><strong>Moltaí don mheasúnú:</strong><br /><li>Má úsáidtear an ghníomhaíocht chun scileanna foghlama a mheas, iarr ar dhaltaí machnamh a dhéanamh ar an bhfoghlaim agus na ceisteanna seo a fhreagairt:</li>
<li><em>Céard a d’fhoghlaim tú i dtaca leis na gnéithe seo a leanas agus an ghníomhaíocht ar bun agat:</em><ul><li><em>Léitheoireacht/scileanna léamhthuisceana</em></li><li><em>Stíl chomhaimseartha teanga</em></li><li><em>Stór focal/teanga</em></li>
</ul>
</li><li><em>Déan measúnú ar an dialann foghlama</em></li>
<li>Má úsáidtear an ghníomhaíocht chun a gcuid scileanna teanga a mheas:</li>
<li><em>Déan measúnú ar an gcumas atá acu tuairimí ábhartha a cheapadh agus a phlé.</em></li><li><em>Déan measúnú ar an gcleachtadh teanga.</em></li>
<br /><br /><br /><br /><strong>Foinse: </strong>DigiLanguages        <strong>Údar: </strong>Valentina Rizzo

<strong>Torthaí Foghlama:</strong>Ar chríochnú an taisc seo duit, beidh tú in ann:<li>téacs ar líne a úsáid chun cabhrú le mic léinn a gcuid straitéisí léitheoireachta a fheabhsú:</li><li>réamhbhreathnú agus tuar a dhéanamh (anailís a dhéanamh ar an teideal, tuairimí a cheapadh/buille faoi thuairim a thabhairt bunaithe ar réamheolas)</li><li>sruthléamh agus ruaill léitheoireachta a dhéanamh</li><li>tuairimí faoin téacs a dheimhniú</li>
<br /><strong> </strong><strong>Sula ndéantar an ghníomhaíocht:</strong><li>Roghnaigh téacs feiliúnach ar líne nó úsáid ceann de na téacsanna i míreanna sainiúla teanga na gníomhaíochta seo.</li><li>Mínigh na próisis éagsúla do na mic léinn céim ar chéim chun tábhacht a leagan orthu agus chun cabhrú leo na próisis a fhoghlaim.</li>
<br /><strong>Plé ranga:</strong>Iarr ar na mic léinn an teideal a léamh agus ábhar an téacs a phlé eatarthu féin.<li>Freagraíonn na mic léinn na ceisteanna seo a leanas: <em>Céard atá ar eolas agat faoin ábhar? Céard iad na heochairfhocail a bhaineann leis an topaic seo atá ar eolas agat? Tobsmaointeoireacht a dhéanamh ar smaointe agus ar fhoclóir a bhaineann le hábhar.</em></li>
<br /><strong>Obair ghrúpa:</strong><li>Léann na mic léinn an téacs ina iomláine. <em>Cé acu de na smaointe a pléadh roimh ré a tháinig chun cinn sa téacs? Céard é príomhtheachtaireacht an téacs?</em></li><li>Iarrtar ar dhaltaí machnamh a dhéanamh ar na ceisteanna seo a leanas i ngrúpaí: <em>An bhfuil codanna áirithe den téacs atá deacair a thuiscint? An bhfuil focal ann nach bhfuil ar eolas agaibh? Má tá, cuirigí líne fúthu agus pléigí iad – an féidir libh brí na bhfocal a thuiscint ón gcomhthéacs ina bhfuil siad? Cén chaoi?</em></li><li>Léann na mic léinn an téacs arís agus roinneann siad ina ailt é: <em>Tugann gach mac léinn sa ghrúpa teideal gearr do gach alt agus déanann siad comparáid idir na teidil éagsúla sa ghrúpa.</em></li><li>Machnamh deireanach: <em>Cén tuiscint atá ag an údar ar an ábhar? Céard é tón an téacs? Cén cineál téacs é? Iarr ar na mic léinn na ceisteanna thuas a phlé sna grúpaí.</em></li>
<br /><br /><strong>Cleachtadh teanga:</strong>Cuir gníomhaíochtaí teanga ar fáil chun cleachtadh a dhéanamh ar struchtúir áirithe atá sa téacs nó úsáid na gníomhaíochtaí a mholtar sna míreanna sainiúla teanga a ghabhann leis an ngníomhaíocht seo.<br /><strong>Machnamh ar straitéisí léitheoireachta:</strong>Fiafraigh de dhaltaí:<em>Cé na straitéisí léitheoireachta a d’úsáid tú? Cén fhad a thóg sé ort teacht ar thuiscint iomlán ar an téacs? Pléigí leis an rang uile.</em><br /><strong>Moltaí don mheasúnú:</strong><br /><li>Má úsáidtear an ghníomhaíocht chun scileanna foghlama a mheas, iarr ar dhaltaí machnamh a dhéanamh ar an bhfoghlaim agus na ceisteanna seo a fhreagairt:</li>
<li><em>Céard a d’fhoghlaim tú i dtaca leis na gnéithe seo a leanas agus an ghníomhaíocht ar bun agat:</em><ul><li><em>Léitheoireacht/scileanna léamhthuisceana</em></li><li><em>Stíl chomhaimseartha teanga</em></li><li><em>Stór focal/teanga</em></li>
</ul>
</li><li><em>Déan measúnú ar an dialann foghlama</em></li>
<li>Má úsáidtear an ghníomhaíocht chun a gcuid scileanna teanga a mheas:</li>
<li><em>Déan measúnú ar an gcumas atá acu tuairimí ábhartha a cheapadh agus a phlé.</em></li><li><em>Déan measúnú ar an gcleachtadh teanga.</em></li>
<br /><br /><br /><br /><strong>Foinse: </strong>DigiLanguages        <strong>Údar: </strong>Valentina Rizzo

<strong>Torthaí Foghlama:</strong>Ar chríochnú an taisc seo duit, beidh tú in ann:<li>téacs ar líne a úsáid chun cabhrú le mic léinn a gcuid straitéisí léitheoireachta a fheabhsú:</li><li>réamhbhreathnú agus tuar a dhéanamh (anailís a dhéanamh ar an teideal, tuairimí a cheapadh/buille faoi thuairim a thabhairt bunaithe ar réamheolas)</li><li>sruthléamh agus ruaill léitheoireachta a dhéanamh</li><li>tuairimí faoin téacs a dheimhniú</li>
<br /><strong> </strong><strong>Sula ndéantar an ghníomhaíocht:</strong><li>Roghnaigh téacs feiliúnach ar líne nó úsáid ceann de na téacsanna i míreanna sainiúla teanga na gníomhaíochta seo.</li><li>Mínigh na próisis éagsúla do na mic léinn céim ar chéim chun tábhacht a leagan orthu agus chun cabhrú leo na próisis a fhoghlaim.</li>
<br /><strong>Plé ranga:</strong>Iarr ar na mic léinn an teideal a léamh agus ábhar an téacs a phlé eatarthu féin.<li>Freagraíonn na mic léinn na ceisteanna seo a leanas: <em>Céard atá ar eolas agat faoin ábhar? Céard iad na heochairfhocail a bhaineann leis an topaic seo atá ar eolas agat? Tobsmaointeoireacht a dhéanamh ar smaointe agus ar fhoclóir a bhaineann le hábhar.</em></li>
<br /><strong>Obair ghrúpa:</strong><li>Léann na mic léinn an téacs ina iomláine. <em>Cé acu de na smaointe a pléadh roimh ré a tháinig chun cinn sa téacs? Céard é príomhtheachtaireacht an téacs?</em></li><li>Iarrtar ar dhaltaí machnamh a dhéanamh ar na ceisteanna seo a leanas i ngrúpaí: <em>An bhfuil codanna áirithe den téacs atá deacair a thuiscint? An bhfuil focal ann nach bhfuil ar eolas agaibh? Má tá, cuirigí líne fúthu agus pléigí iad – an féidir libh brí na bhfocal a thuiscint ón gcomhthéacs ina bhfuil siad? Cén chaoi?</em></li><li>Léann na mic léinn an téacs arís agus roinneann siad ina ailt é: <em>Tugann gach mac léinn sa ghrúpa teideal gearr do gach alt agus déanann siad comparáid idir na teidil éagsúla sa ghrúpa.</em></li><li>Machnamh deireanach: <em>Cén tuiscint atá ag an údar ar an ábhar? Céard é tón an téacs? Cén cineál téacs é? Iarr ar na mic léinn na ceisteanna thuas a phlé sna grúpaí.</em></li>
<br /><br /><strong>Cleachtadh teanga:</strong>Cuir gníomhaíochtaí teanga ar fáil chun cleachtadh a dhéanamh ar struchtúir áirithe atá sa téacs nó úsáid na gníomhaíochtaí a mholtar sna míreanna sainiúla teanga a ghabhann leis an ngníomhaíocht seo.<br /><strong>Machnamh ar straitéisí léitheoireachta:</strong>Fiafraigh de dhaltaí:<em>Cé na straitéisí léitheoireachta a d’úsáid tú? Cén fhad a thóg sé ort teacht ar thuiscint iomlán ar an téacs? Pléigí leis an rang uile.</em><br /><strong>Moltaí don mheasúnú:</strong><br /><li>Má úsáidtear an ghníomhaíocht chun scileanna foghlama a mheas, iarr ar dhaltaí machnamh a dhéanamh ar an bhfoghlaim agus na ceisteanna seo a fhreagairt:</li>
<li><em>Céard a d’fhoghlaim tú i dtaca leis na gnéithe seo a leanas agus an ghníomhaíocht ar bun agat:</em><ul><li><em>Léitheoireacht/scileanna léamhthuisceana</em></li><li><em>Stíl chomhaimseartha teanga</em></li><li><em>Stór focal/teanga</em></li>
</ul>
</li><li><em>Déan measúnú ar an dialann foghlama</em></li>
<li>Má úsáidtear an ghníomhaíocht chun a gcuid scileanna teanga a mheas:</li>
<li><em>Déan measúnú ar an gcumas atá acu tuairimí ábhartha a cheapadh agus a phlé.</em></li><li><em>Déan measúnú ar an gcleachtadh teanga.</em></li>
<br /><br /><br /><br /><strong>Foinse: </strong>DigiLanguages        <strong>Údar: </strong>Valentina Rizzo

<strong>Torthaí Foghlama:</strong>Ar chríochnú an taisc seo duit, beidh tú in ann:<li>téacs ar líne a úsáid chun cabhrú le mic léinn a gcuid straitéisí léitheoireachta a fheabhsú:</li><li>réamhbhreathnú agus tuar a dhéanamh (anailís a dhéanamh ar an teideal, tuairimí a cheapadh/buille faoi thuairim a thabhairt bunaithe ar réamheolas)</li><li>sruthléamh agus ruaill léitheoireachta a dhéanamh</li><li>tuairimí faoin téacs a dheimhniú</li>
<br /><strong> </strong><strong>Sula ndéantar an ghníomhaíocht:</strong><li>Roghnaigh téacs feiliúnach ar líne nó úsáid ceann de na téacsanna i míreanna sainiúla teanga na gníomhaíochta seo.</li><li>Mínigh na próisis éagsúla do na mic léinn céim ar chéim chun tábhacht a leagan orthu agus chun cabhrú leo na próisis a fhoghlaim.</li>
<br /><strong>Plé ranga:</strong>Iarr ar na mic léinn an teideal a léamh agus ábhar an téacs a phlé eatarthu féin.<li>Freagraíonn na mic léinn na ceisteanna seo a leanas: <em>Céard atá ar eolas agat faoin ábhar? Céard iad na heochairfhocail a bhaineann leis an topaic seo atá ar eolas agat? Tobsmaointeoireacht a dhéanamh ar smaointe agus ar fhoclóir a bhaineann le hábhar.</em></li>
<br /><strong>Obair ghrúpa:</strong><li>Léann na mic léinn an téacs ina iomláine. <em>Cé acu de na smaointe a pléadh roimh ré a tháinig chun cinn sa téacs? Céard é príomhtheachtaireacht an téacs?</em></li><li>Iarrtar ar dhaltaí machnamh a dhéanamh ar na ceisteanna seo a leanas i ngrúpaí: <em>An bhfuil codanna áirithe den téacs atá deacair a thuiscint? An bhfuil focal ann nach bhfuil ar eolas agaibh? Má tá, cuirigí líne fúthu agus pléigí iad – an féidir libh brí na bhfocal a thuiscint ón gcomhthéacs ina bhfuil siad? Cén chaoi?</em></li><li>Léann na mic léinn an téacs arís agus roinneann siad ina ailt é: <em>Tugann gach mac léinn sa ghrúpa teideal gearr do gach alt agus déanann siad comparáid idir na teidil éagsúla sa ghrúpa.</em></li><li>Machnamh deireanach: <em>Cén tuiscint atá ag an údar ar an ábhar? Céard é tón an téacs? Cén cineál téacs é? Iarr ar na mic léinn na ceisteanna thuas a phlé sna grúpaí.</em></li>
<br /><br /><strong>Cleachtadh teanga:</strong>Cuir gníomhaíochtaí teanga ar fáil chun cleachtadh a dhéanamh ar struchtúir áirithe atá sa téacs nó úsáid na gníomhaíochtaí a mholtar sna míreanna sainiúla teanga a ghabhann leis an ngníomhaíocht seo.<br /><strong>Machnamh ar straitéisí léitheoireachta:</strong>Fiafraigh de dhaltaí:<em>Cé na straitéisí léitheoireachta a d’úsáid tú? Cén fhad a thóg sé ort teacht ar thuiscint iomlán ar an téacs? Pléigí leis an rang uile.</em><br /><strong>Moltaí don mheasúnú:</strong><br /><li>Má úsáidtear an ghníomhaíocht chun scileanna foghlama a mheas, iarr ar dhaltaí machnamh a dhéanamh ar an bhfoghlaim agus na ceisteanna seo a fhreagairt:</li>
<li><em>Céard a d’fhoghlaim tú i dtaca leis na gnéithe seo a leanas agus an ghníomhaíocht ar bun agat:</em><ul><li><em>Léitheoireacht/scileanna léamhthuisceana</em></li><li><em>Stíl chomhaimseartha teanga</em></li><li><em>Stór focal/teanga</em></li>
</ul>
</li><li><em>Déan measúnú ar an dialann foghlama</em></li>
<li>Má úsáidtear an ghníomhaíocht chun a gcuid scileanna teanga a mheas:</li>
<li><em>Déan measúnú ar an gcumas atá acu tuairimí ábhartha a cheapadh agus a phlé.</em></li><li><em>Déan measúnú ar an gcleachtadh teanga.</em></li>
<br /><br /><br /><br /><strong>Foinse: </strong>DigiLanguages        <strong>Údar: </strong>Valentina Rizzo