Reading
Scrúduithe teanga na hArdteistiméireachta – buneolas do theagascóirí teanga tríú leibhéil

D’fhéadfadh sé nach mbeadh taithí ag teagascóirí tríú leibhéil ar an próiseas foghlamtha teanga ag an dara leibhéal in Éirinn. Téann an t-oideachas iarbhunscoile go mór i bhfeidhm ar dhearcadh na mac léinn i leith na foghlama teanga, agus mar sin, d’fhéadfadh sé go gcabhródh tuiscint ní ba dhoimhne ar thaithí na mac léinn leis an teagasc teanga ag an tríú leibhéal.  Bíonn tionchar an-mhór ag scrúdú na hArdteistiméireachta ar dhearcadh na mac léinn i leith an ábhair ach go háirithe. Tugann an tasc seo léargas do theagascóirí tríú leibhéil ar an tionchar a bhíonn ag córas na hArdteistiméireachta ar a gcuid mac léinn.

Ábhar agus naisc:   Suíomh gréasáin PPLI Languages Initiative.

Ar chríochnú an taisc seo, beidh tuiscint níos doimhne ag teagascóirí teanga ar thaithí na mac léinn ar an bhfoghlaim teanga. Beidh siad feasach ar na dúshláin a bhíonn amach roimh mhic léinn na chéad bhliana agus iad ag iarraidh dul i dtaithí ar an gcur chuige nua teagaisc. Beidh siad in ann straitéisí a fhorbairt a chabhróidh le mic léinn leis an athrú go dtí an t-oideachas tríú leibhéil.

  1. Féach ar na sleamhnáin a thugann eolas ginearálta faoi chóras na hArdteistiméireachta in Éirinn agus ar na sleamhnáin a bhaineann leis an teanga a mhúineann tú.
  2. Freagair na ceisteanna seo a leanas:
    • An aithníonn tú tionchar na hArdteistiméireachta ar do chuid mac léinn?
    • Cé na difríochtaí idir scrúdú na hArdteistiméireachta agus na scrúduithe a chuireann tú ar mhic léinn na chéad bhliana?
    • Cé na gnéithe den chúrsa teanga is mó a chothaíonn deacrachtaí do mhic léinn na chéad bhliana?
  3. Cén chaoi a bhféadfá aghaidh a thabhairt ar na deacrachtaí a bhíonn ag na mic léinn agus iad ag athrú ó chóras na hArdteistiméireachta go dtí an córas tríú leibhéil? Breac síos nótaí.
  4. Pléigh na smaointe atá agat le do chomhghleacaithe agus forbraígí straitéis roinne chun cabhrú leis na mic léinn dul i dtaithí ar an gcur chuige foghlamtha teanga ar an tríú leibhéal.

Ábhar don fhorbairt ghairmiúil leanúnach

Foinse: DigiLanguages        Údar: Emma Riordan

D’fhéadfadh sé nach mbeadh taithí ag teagascóirí tríú leibhéil ar an próiseas foghlamtha teanga ag an dara leibhéal in Éirinn. Téann an t-oideachas iarbhunscoile go mór i bhfeidhm ar dhearcadh na mac léinn i leith na foghlama teanga, agus mar sin, d’fhéadfadh sé go gcabhródh tuiscint ní ba dhoimhne ar thaithí na mac léinn leis an teagasc teanga ag an tríú leibhéal.  Bíonn tionchar an-mhór ag scrúdú na hArdteistiméireachta ar dhearcadh na mac léinn i leith an ábhair ach go háirithe. Tugann an tasc seo léargas do theagascóirí tríú leibhéil ar an tionchar a bhíonn ag córas na hArdteistiméireachta ar a gcuid mac léinn.Ábhar agus naisc:   Suíomh gréasáin PPLI <a href=”http://languagesinitiative.ie/” data-mce-href=”http://languagesinitiative.ie/”>Languages Initiative</a>.Ar chríochnú an taisc seo, beidh tuiscint níos doimhne ag teagascóirí teanga ar thaithí na mac léinn ar an bhfoghlaim teanga. Beidh siad feasach ar na dúshláin a bhíonn amach roimh mhic léinn na chéad bhliana agus iad ag iarraidh dul i dtaithí ar an gcur chuige nua teagaisc. Beidh siad in ann straitéisí a fhorbairt a chabhróidh le mic léinn leis an athrú go dtí an t-oideachas tríú leibhéil.<li>Féach ar na <a href=”http://voicethread.com/app/player/?threadId=8036644″ data-mce-href=”http://voicethread.com/app/player/?threadId=8036644″>sleamhnáin</a> a thugann eolas ginearálta faoi chóras na hArdteistiméireachta in Éirinn agus ar na sleamhnáin a bhaineann leis an teanga a mhúineann tú.</li><li>Freagair na ceisteanna seo a leanas:<ul><li>An aithníonn tú tionchar na hArdteistiméireachta ar do chuid mac léinn?</li><li>Cé na difríochtaí idir scrúdú na hArdteistiméireachta agus na scrúduithe a chuireann tú ar mhic léinn na chéad bhliana?</li><li>Cé na gnéithe den chúrsa teanga is mó a chothaíonn deacrachtaí do mhic léinn na chéad bhliana?</li>
</ul>
</li><li>Cén chaoi a bhféadfá aghaidh a thabhairt ar na deacrachtaí a bhíonn ag na mic léinn agus iad ag athrú ó chóras na hArdteistiméireachta go dtí an córas tríú leibhéil? Breac síos nótaí.</li><li>Pléigh na smaointe atá agat le do chomhghleacaithe agus forbraígí straitéis roinne chun cabhrú leis na mic léinn dul i dtaithí ar an gcur chuige foghlamtha teanga ar an tríú leibhéal.</li>
<strong>Ábhar don fhorbairt ghairmiúil leanúnach</strong><li>Bruen, J. (2013) ‘<a href=”http://online.liverpooluniversitypress.co.uk/doi/abs/10.3828/ejlp.2013.5″ data-mce-href=”http://online.liverpooluniversitypress.co.uk/doi/abs/10.3828/ejlp.2013.5″>Towards a national policy for languages in education: The case of Ireland</a>’, <em>European Journal of Language Policy, 5</em>.1: 99-114. doi: 10.3828/ejlp.2013.5</li><li>Department of Education and Science (2004) <a href=”http://www.sdpi.ie/inspectorate/insp_modern_language.pdf” data-mce-href=”http://www.sdpi.ie/inspectorate/insp_modern_language.pdf”><em>Inspection of modern languages: Observations and issues</em></a>. Dublin: Department of Education and Science.</li><li>Department of Education and Science (2009) <a href=”https://www.education.ie/en/Publications/Inspection-Reports-Publications/Evaluation-Reports-Guidelines/insp_eflusl_report_project_pdf.pdf” data-mce-href=”https://www.education.ie/en/Publications/Inspection-Reports-Publications/Evaluation-Reports-Guidelines/insp_eflusl_report_project_pdf.pdf”><em>Evaluating languages: Report of the evaluation of foreign languages at upper secondary level (EFLUSL) project</em></a>. Dublin: Department of Education and Science.</li><li>Tá roinnt mhaith nasc úsáideach ar fáil ar an leathanach <a href=”http://www.education.ie/en/Schools-Colleges/Information/Curriculum-and-Syllabus/Foreign-Languages-Strategy/” data-mce-href=”http://www.education.ie/en/Schools-Colleges/Information/Curriculum-and-Syllabus/Foreign-Languages-Strategy/”>Straitéis do Theangacha Iasachta</a> de chuid na Roinne Oideachais agus Scileanna</li><li>Little, D. (2003) <a href=”https://ncca.ie/media/1808/languages_in_the_post-primary_curriculum_a_discussion_paper.pdf” data-mce-href=”https://ncca.ie/media/1808/languages_in_the_post-primary_curriculum_a_discussion_paper.pdf”><em>Languages in the Post-primary Curriculum: A discussion paper</em></a> Dublin: National Council for Curriculum and Assessment.</li><li>Riordan, E. (2015) ‘The policy and practice of teacher target language use in post-primary foreign language classrooms in Ireland’, <em>European Journal of Language Policy 7:2 </em>pp. 165-179</li><li><a href=”http://languagesinitiative.ie/” data-mce-href=”http://languagesinitiative.ie/”>http://languagesinitiative.ie/</a></li>
<strong>Foinse</strong>: DigiLanguages        <strong>Údar: </strong>Emma Riordan

D’fhéadfadh sé nach mbeadh taithí ag teagascóirí tríú leibhéil ar an próiseas foghlamtha teanga ag an dara leibhéal in Éirinn. Téann an t-oideachas iarbhunscoile go mór i bhfeidhm ar dhearcadh na mac léinn i leith na foghlama teanga, agus mar sin, d’fhéadfadh sé go gcabhródh tuiscint ní ba dhoimhne ar thaithí na mac léinn leis an teagasc teanga ag an tríú leibhéal.  Bíonn tionchar an-mhór ag scrúdú na hArdteistiméireachta ar dhearcadh na mac léinn i leith an ábhair ach go háirithe. Tugann an tasc seo léargas do theagascóirí tríú leibhéil ar an tionchar a bhíonn ag córas na hArdteistiméireachta ar a gcuid mac léinn.Ábhar agus naisc:   Suíomh gréasáin PPLI <a href=”http://languagesinitiative.ie/” data-mce-href=”http://languagesinitiative.ie/”>Languages Initiative</a>.Ar chríochnú an taisc seo, beidh tuiscint níos doimhne ag teagascóirí teanga ar thaithí na mac léinn ar an bhfoghlaim teanga. Beidh siad feasach ar na dúshláin a bhíonn amach roimh mhic léinn na chéad bhliana agus iad ag iarraidh dul i dtaithí ar an gcur chuige nua teagaisc. Beidh siad in ann straitéisí a fhorbairt a chabhróidh le mic léinn leis an athrú go dtí an t-oideachas tríú leibhéil.<li>Féach ar na <a href=”http://voicethread.com/app/player/?threadId=8036644″ data-mce-href=”http://voicethread.com/app/player/?threadId=8036644″>sleamhnáin</a> a thugann eolas ginearálta faoi chóras na hArdteistiméireachta in Éirinn agus ar na sleamhnáin a bhaineann leis an teanga a mhúineann tú.</li><li>Freagair na ceisteanna seo a leanas:<ul><li>An aithníonn tú tionchar na hArdteistiméireachta ar do chuid mac léinn?</li><li>Cé na difríochtaí idir scrúdú na hArdteistiméireachta agus na scrúduithe a chuireann tú ar mhic léinn na chéad bhliana?</li><li>Cé na gnéithe den chúrsa teanga is mó a chothaíonn deacrachtaí do mhic léinn na chéad bhliana?</li>
</ul>
</li><li>Cén chaoi a bhféadfá aghaidh a thabhairt ar na deacrachtaí a bhíonn ag na mic léinn agus iad ag athrú ó chóras na hArdteistiméireachta go dtí an córas tríú leibhéil? Breac síos nótaí.</li><li>Pléigh na smaointe atá agat le do chomhghleacaithe agus forbraígí straitéis roinne chun cabhrú leis na mic léinn dul i dtaithí ar an gcur chuige foghlamtha teanga ar an tríú leibhéal.</li>
<strong>Ábhar don fhorbairt ghairmiúil leanúnach</strong><li>Bruen, J. (2013) ‘<a href=”http://online.liverpooluniversitypress.co.uk/doi/abs/10.3828/ejlp.2013.5″ data-mce-href=”http://online.liverpooluniversitypress.co.uk/doi/abs/10.3828/ejlp.2013.5″>Towards a national policy for languages in education: The case of Ireland</a>’, <em>European Journal of Language Policy, 5</em>.1: 99-114. doi: 10.3828/ejlp.2013.5</li><li>Department of Education and Science (2004) <a href=”http://www.sdpi.ie/inspectorate/insp_modern_language.pdf” data-mce-href=”http://www.sdpi.ie/inspectorate/insp_modern_language.pdf”><em>Inspection of modern languages: Observations and issues</em></a>. Dublin: Department of Education and Science.</li><li>Department of Education and Science (2009) <a href=”https://www.education.ie/en/Publications/Inspection-Reports-Publications/Evaluation-Reports-Guidelines/insp_eflusl_report_project_pdf.pdf” data-mce-href=”https://www.education.ie/en/Publications/Inspection-Reports-Publications/Evaluation-Reports-Guidelines/insp_eflusl_report_project_pdf.pdf”><em>Evaluating languages: Report of the evaluation of foreign languages at upper secondary level (EFLUSL) project</em></a>. Dublin: Department of Education and Science.</li><li>Tá roinnt mhaith nasc úsáideach ar fáil ar an leathanach <a href=”http://www.education.ie/en/Schools-Colleges/Information/Curriculum-and-Syllabus/Foreign-Languages-Strategy/” data-mce-href=”http://www.education.ie/en/Schools-Colleges/Information/Curriculum-and-Syllabus/Foreign-Languages-Strategy/”>Straitéis do Theangacha Iasachta</a> de chuid na Roinne Oideachais agus Scileanna</li><li>Little, D. (2003) <a href=”https://ncca.ie/media/1808/languages_in_the_post-primary_curriculum_a_discussion_paper.pdf” data-mce-href=”https://ncca.ie/media/1808/languages_in_the_post-primary_curriculum_a_discussion_paper.pdf”><em>Languages in the Post-primary Curriculum: A discussion paper</em></a> Dublin: National Council for Curriculum and Assessment.</li><li>Riordan, E. (2015) ‘The policy and practice of teacher target language use in post-primary foreign language classrooms in Ireland’, <em>European Journal of Language Policy 7:2 </em>pp. 165-179</li><li><a href=”http://languagesinitiative.ie/” data-mce-href=”http://languagesinitiative.ie/”>http://languagesinitiative.ie/</a></li>
<strong>Foinse</strong>: DigiLanguages        <strong>Údar: </strong>Emma Riordan

D’fhéadfadh sé nach mbeadh taithí ag teagascóirí tríú leibhéil ar an próiseas foghlamtha teanga ag an dara leibhéal in Éirinn. Téann an t-oideachas iarbhunscoile go mór i bhfeidhm ar dhearcadh na mac léinn i leith na foghlama teanga, agus mar sin, d’fhéadfadh sé go gcabhródh tuiscint ní ba dhoimhne ar thaithí na mac léinn leis an teagasc teanga ag an tríú leibhéal.  Bíonn tionchar an-mhór ag scrúdú na hArdteistiméireachta ar dhearcadh na mac léinn i leith an ábhair ach go háirithe. Tugann an tasc seo léargas do theagascóirí tríú leibhéil ar an tionchar a bhíonn ag córas na hArdteistiméireachta ar a gcuid mac léinn.Ábhar agus naisc:   Suíomh gréasáin PPLI <a href=”http://languagesinitiative.ie/” data-mce-href=”http://languagesinitiative.ie/”>Languages Initiative</a>.Ar chríochnú an taisc seo, beidh tuiscint níos doimhne ag teagascóirí teanga ar thaithí na mac léinn ar an bhfoghlaim teanga. Beidh siad feasach ar na dúshláin a bhíonn amach roimh mhic léinn na chéad bhliana agus iad ag iarraidh dul i dtaithí ar an gcur chuige nua teagaisc. Beidh siad in ann straitéisí a fhorbairt a chabhróidh le mic léinn leis an athrú go dtí an t-oideachas tríú leibhéil.<li>Féach ar na <a href=”http://voicethread.com/app/player/?threadId=8036644″ data-mce-href=”http://voicethread.com/app/player/?threadId=8036644″>sleamhnáin</a> a thugann eolas ginearálta faoi chóras na hArdteistiméireachta in Éirinn agus ar na sleamhnáin a bhaineann leis an teanga a mhúineann tú.</li><li>Freagair na ceisteanna seo a leanas:<ul><li>An aithníonn tú tionchar na hArdteistiméireachta ar do chuid mac léinn?</li><li>Cé na difríochtaí idir scrúdú na hArdteistiméireachta agus na scrúduithe a chuireann tú ar mhic léinn na chéad bhliana?</li><li>Cé na gnéithe den chúrsa teanga is mó a chothaíonn deacrachtaí do mhic léinn na chéad bhliana?</li>
</ul>
</li><li>Cén chaoi a bhféadfá aghaidh a thabhairt ar na deacrachtaí a bhíonn ag na mic léinn agus iad ag athrú ó chóras na hArdteistiméireachta go dtí an córas tríú leibhéil? Breac síos nótaí.</li><li>Pléigh na smaointe atá agat le do chomhghleacaithe agus forbraígí straitéis roinne chun cabhrú leis na mic léinn dul i dtaithí ar an gcur chuige foghlamtha teanga ar an tríú leibhéal.</li>
<strong>Ábhar don fhorbairt ghairmiúil leanúnach</strong><li>Bruen, J. (2013) ‘<a href=”http://online.liverpooluniversitypress.co.uk/doi/abs/10.3828/ejlp.2013.5″ data-mce-href=”http://online.liverpooluniversitypress.co.uk/doi/abs/10.3828/ejlp.2013.5″>Towards a national policy for languages in education: The case of Ireland</a>’, <em>European Journal of Language Policy, 5</em>.1: 99-114. doi: 10.3828/ejlp.2013.5</li><li>Department of Education and Science (2004) <a href=”http://www.sdpi.ie/inspectorate/insp_modern_language.pdf” data-mce-href=”http://www.sdpi.ie/inspectorate/insp_modern_language.pdf”><em>Inspection of modern languages: Observations and issues</em></a>. Dublin: Department of Education and Science.</li><li>Department of Education and Science (2009) <a href=”https://www.education.ie/en/Publications/Inspection-Reports-Publications/Evaluation-Reports-Guidelines/insp_eflusl_report_project_pdf.pdf” data-mce-href=”https://www.education.ie/en/Publications/Inspection-Reports-Publications/Evaluation-Reports-Guidelines/insp_eflusl_report_project_pdf.pdf”><em>Evaluating languages: Report of the evaluation of foreign languages at upper secondary level (EFLUSL) project</em></a>. Dublin: Department of Education and Science.</li><li>Tá roinnt mhaith nasc úsáideach ar fáil ar an leathanach <a href=”http://www.education.ie/en/Schools-Colleges/Information/Curriculum-and-Syllabus/Foreign-Languages-Strategy/” data-mce-href=”http://www.education.ie/en/Schools-Colleges/Information/Curriculum-and-Syllabus/Foreign-Languages-Strategy/”>Straitéis do Theangacha Iasachta</a> de chuid na Roinne Oideachais agus Scileanna</li><li>Little, D. (2003) <a href=”https://ncca.ie/media/1808/languages_in_the_post-primary_curriculum_a_discussion_paper.pdf” data-mce-href=”https://ncca.ie/media/1808/languages_in_the_post-primary_curriculum_a_discussion_paper.pdf”><em>Languages in the Post-primary Curriculum: A discussion paper</em></a> Dublin: National Council for Curriculum and Assessment.</li><li>Riordan, E. (2015) ‘The policy and practice of teacher target language use in post-primary foreign language classrooms in Ireland’, <em>European Journal of Language Policy 7:2 </em>pp. 165-179</li><li><a href=”http://languagesinitiative.ie/” data-mce-href=”http://languagesinitiative.ie/”>http://languagesinitiative.ie/</a></li>
<strong>Foinse</strong>: DigiLanguages        <strong>Údar: </strong>Emma Riordan