Network
Cuairteoir nó cónaitheoir idirlín? An úsáid a bhaineann tú as an teicneolaíocht

Is é aidhm na gníomhaíochta seo feasacht a chothú ar an úsáid a bhainimid as an teicneolaíocht agus ar an gcaoi a dtéann sí i bhfeidhm orainn. Úsáidtear na téarmaí cuairteoir idirlín agus cónaitheoir idirlín chun cur síos a dhéanamh ar an úsáid a bhainimid as an idirlíon.

 

Féach an físeán seo chun tuilleadh eolais a fháil:

Ar chríochnú an taisc seo duit:

  • beidh tú feasach ar an méid ama a chaitheann tú ar líne
  • beidh a fhios agat cé acu an cuairteoir idirlín nó cónaitheoir idirlín atá ionat
  • beidh tú in ann an úsáid a bhaineann tú as an teicneolaíocht a phleanáil

Cuid 1 Cúlra

  1. Fiafraigh de na mic léinn cén tuiscint atá acu ar na téarmaí cuairteoir idirlín agus cónaitheoir idirlín.  D’fhéadfaí an plé seo a dhéanamh ar fhóram plé ar líne nó d’fhéadfaí uirlis tobsmaointeoireachta a úsáid, ar nós Padlet.
  2. Fiafraigh de na mic léinn cé acu, cuairteoir digiteach nó cónaitheoir digiteach atá iontu maidir leis na huirlisí seo a leanas:
    • Ríomhphost
    • Facebook
    • Whats app
    • Snapchat
    • Google Scholar, Google Search agus innill chuardaigh eile
    • Baincéireacht
    • Timpeallacht Fhíorúil Foghlama
    • Siopadóireacht ar líne
    • Twitter
    • YouTube
    • Tumbler
    • Vine
    • Instagram
  3. Fiafraigh de na mic léinn an bhfuil aon uirlisí eile ann a úsáideann siad go minic nach bhfuil ar an liosta.
  4. Pléigí cé acu uirlisí a chabhraíonn leis na mic léinn staidéar a dhéanamh agus cé acu a chuireann isteach ar an staidéar.
  5. Is féidir leis na mic léinn MindMeister a úsáid chun na huirlisí a rangú.
    • Seo a leanas físeán gearr maidir leis an uirlis mhapála a úsáid:

Tabhair faoi d’aire:  D’fhéadfaí go mbeadh sé úsáideach dath nó cruth ar leith a chur ar na huirlisí atá úsáideach don fhoghlaim teanga nó ar na cinn a chuireann isteach ar an staidéar.

 

 

Cuid 2 – Teicneolaíochtaí soghluaiste

Pléitear teicneolaíochtaí soghluaiste sa chuid seo agus an chaoi a dtéann siad i bhfeidhm ar an bhfoghlaim teanga.

Modh oibre

  1. Iarr ar na mic léinn machnamh a dhéanamh ar an méid ama a chaitheann siad ag úsáid a bhfóin phóca.  Úsáid uirlis tobsmaointeoireachta, mar shampla Padlet,chun eolas i dtaca leis na gnéithe seo a leanas a bhailiú:
    • Cé mhéad uair a chaitheann tú ag úsáid d’fhóin phóca gach lá?
    • Cé mhéad uair a chaitheann tú ar na suímh shóisialta (Twitter, Facebook, Snapchat, srl)
    • Cé mhéad uair a chaitheann tú ag labhairt ar an bhfón nó ag cur teachtaireachtaí téacs?
    • Cé na feidhmchláir nó aipeanna eile a úsáidtear?
  2. Molann an teagascóir do na mic léinn aip a dhéanann taifead ar an úsáid a bhaineann siad as na haipeanna éagsúla a íoslódáil agus go bpéifear na sonraí sa chéad rang eile.
  3. Sa chéad rang eile, pléigí na torthaí i ngrúpaí nó mar rang.
    • Cé na haipeanna is mó a úsáidtear?
    • An gcabhraíonn na haipeanna seo leis an staidéar nó an gcuireann siad isteach ar an bhfoghlaim.
    • Déan comparaid idir an méid ama a chaitheann na mic léinn ag plé le fón póca agus an meastachán a rinne siad ag an tús.  An bhfuil difríocht ar bith ann?

An Chéad Chéim eile

Faigh tuilleadh eolais faoin gcaoi a gcuireann an teicneolaíocht isteach ar an staidéar agus ar an gcaoi a gcabhraíonn sí leis.

Foinse: Silvia Benini agus Marta Giralt