Reading
Céard is inniúlacht i líonraí ann?

Aidhmeanna

Ar chríochnú an aonaid seo:

  • beidh tú in ann na heochairchoincheapa a bhaineann le hinniúlacht i líonraí a shainmhíniú
  • beidh tuiscint agat ar na gcaoi ar féidir líonraí a úsáid laistigh agus lasmuigh den seomra ranga
  • beidh tú in ann acmhainní don seomra ranga a roghnú agus tascanna don inniúlacht i líonaí a dhearadh do do chuid mac léinn

Sainmhíniú

Sainmhíníonn Dudeney, Hockly and Pegrum (2014: 29) inniúlacht i líonraí mar “the ability to deploy online social and professional networks to filter and obtain information (see also filtering literacy); to communicate with and inform others; to build collaboration and support; and to develop a reputation and spread influence”.

Mar sin, céard is inniúlacht i líonraí ann?

Chonaiceamar cheana gur féidir líonraí a úsáid chun scagadh a dhéanamh ar an méid mór eolais ar an idirlíon (féach inniúlacht sa scagadh), bímid in ann teacht ar eolas ar leith agus ar eolas cothrom le dáta. Anuas air sin, tugann líonraí pearsanta foghlama  (féach PLNs) deis do mhic léinn pearsantú a dhéanamh ar a bhfoghlaim féin. Tugann siad an seomra ranga agus an domhain mór le chéile agus cuireann siad an fhorbairt acadúil agus an fhorbairt ghairmiúil ar feadh an tsaoil chun cinn.

Baineann inniúlacht i líonraí le hoiliúint a chur ar mhic léinn maidir leis an gcaoi is féidir teacht ar agus bainistiú a dhéanamh ar bhealaí nua chun luchtanna spéise sprice a bhaint amach, comhoibrithe agus lucht tacaíochta a aithint agus dul i bhfeidhm orthu (M. Pegrum, “I link, therefore I am”: as a core digital literacy, E-learning and Digital Media).

Mar theagascóirí, is féidir linn cabhrú le mic léinn líonraí atá ábhartha don oideachas agus don saol gairmiúil a roghnú.  Is féidir linn cabhrú leo líonraí pearsanta foghlama a úsáid agus an tairbhe is mó is féidir a bhaint astu, laistigh agus lasmuigh den seomra ranga.

‘Tended to, curated and expanded over a lifetime, PLNs can serve as information filters, learning spaces, and platforms for collaboration and dissemination’, Dudeney, Hockly and Pegrum (2014: 29).

Is gné lárnach den nascachas iad, cur chuige teagaisc a mhol George Siemens.

Naisc úsáideacha

Foinse:  Digilanguages.         Údar: Alexandre Jacquot

AidhmeannaAr chríochnú an aonaid seo:<li>beidh tú in ann na heochairchoincheapa a bhaineann le hinniúlacht i líonraí a shainmhíniú</li><li>beidh tuiscint agat ar na gcaoi ar féidir líonraí a úsáid laistigh agus lasmuigh den seomra ranga</li><li>beidh tú in ann acmhainní don seomra ranga a roghnú agus tascanna don inniúlacht i líonaí a dhearadh do do chuid mac léinn</li>
Sainmhíniú<a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=qu7s9q” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=qu7s9q”>Sainmhíníonn Dudeney, Hockly and Pegrum (2014: 29)</a> inniúlacht i líonraí mar “the ability to deploy online social and professional networks to filter and obtain information (see also <a href=”/filtering-literacy-what-is-it/#/roles?_k=u8leli” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/filtering-literacy-what-is-it/#/roles?_k=u8leli”>filtering literacy</a>); to communicate with and inform others; to build collaboration and support; and to develop a reputation and spread influence”.<br />
Mar sin, céard is inniúlacht i líonraí ann?Chonaiceamar cheana gur féidir líonraí a úsáid chun scagadh a dhéanamh ar an méid mór eolais ar an idirlíon (féach <a href=”/filtering-literacy-what-is-it/#/roles?_k=u8leli” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/filtering-literacy-what-is-it/#/roles?_k=u8leli”>inniúlacht sa scagadh</a>), bímid in ann teacht ar eolas ar leith agus ar eolas cothrom le dáta. Anuas air sin, tugann líonraí pearsanta foghlama  (féach <a href=”/filtering-literacy-what-is-it/#/roles?_k=mqpmbi” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/filtering-literacy-what-is-it/#/roles?_k=mqpmbi”>PLNs</a>) deis do mhic léinn pearsantú a dhéanamh ar a bhfoghlaim féin. Tugann siad an seomra ranga agus an domhain mór le chéile agus cuireann siad an fhorbairt acadúil agus an fhorbairt ghairmiúil ar feadh an tsaoil chun cinn.Baineann inniúlacht i líonraí le hoiliúint a chur ar mhic léinn maidir leis an gcaoi is féidir teacht ar agus bainistiú a dhéanamh ar bhealaí nua chun luchtanna spéise sprice a bhaint amach, comhoibrithe agus lucht tacaíochta a aithint agus dul i bhfeidhm orthu (M. Pegrum, <em>“I link, therefore I am”: as a core digital literacy</em>, E-learning and Digital Media).Mar theagascóirí, is féidir linn cabhrú le mic léinn líonraí atá ábhartha don oideachas agus don saol gairmiúil a roghnú.  Is féidir linn cabhrú leo líonraí pearsanta foghlama a úsáid agus an tairbhe is mó is féidir a bhaint astu, laistigh agus lasmuigh den seomra ranga.<h5>‘Tended to, curated and expanded over a lifetime, PLNs can serve as information filters, learning spaces, and platforms for collaboration and dissemination’, <a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=qu7s9q” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=qu7s9q”>Dudeney, Hockly and Pegrum (2014: 29)</a>.</h5>
Is gné lárnach den <em>nascachas</em> iad, cur chuige teagaisc a mhol George Siemens.Naisc úsáideacha<li><a href=”https://e9768517-a-cb1f3ec3-s-sites.googlegroups.com/a/binghamton.edu/netscied/Network-Literacy-low-res.pdf?attachauth=ANoY7crjqEHSRHGPq_WRUEbUphh74nKRqok0Uq9R8aF-gPnO8mIiyDalwgvDFe4-7Zw1PBMdpYZhQhpJBozWc3iDv7pnYGJlzximYSus7qaV7lKo4EUgdiq0dzdWwAr7P4CfbzykK9R2uYpbYhE4l3vIOexgNcB-BaLd-HvftPAiRHT8wXxzajmQ_jQQ3z71TUXU9edfNjvcH_FioYuhWyf1R34wmiiZghKmAos5lGTU7nzm6-GRiLo=&attredirects=0″ target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”https://e9768517-a-cb1f3ec3-s-sites.googlegroups.com/a/binghamton.edu/netscied/Network-Literacy-low-res.pdf?attachauth=ANoY7crjqEHSRHGPq_WRUEbUphh74nKRqok0Uq9R8aF-gPnO8mIiyDalwgvDFe4-7Zw1PBMdpYZhQhpJBozWc3iDv7pnYGJlzximYSus7qaV7lKo4EUgdiq0dzdWwAr7P4CfbzykK9R2uYpbYhE4l3vIOexgNcB-BaLd-HvftPAiRHT8wXxzajmQ_jQQ3z71TUXU9edfNjvcH_FioYuhWyf1R34wmiiZghKmAos5lGTU7nzm6-GRiLo=&attredirects=0″>NETWORK LITERACY Essential Concepts and Core Ideas</a>, NetSciEd</li><li><a href=”http://rheingold.com/2013/network-literacy-mini-course/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://rheingold.com/2013/network-literacy-mini-course/”>Network Literacy Mini-Course</a>, Howard Rheingold</li><li><a href=”http://articles.extension.org/pages/62091/what-is-network-literacy” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://articles.extension.org/pages/62091/what-is-network-literacy”>What is network literacy?</a> Cuir leis an ngníomhaíocht</li>
<strong>Foinse:  </strong><strong>Digilanguages.         Údar: Alexandre Jacquot</strong>

AidhmeannaAr chríochnú an aonaid seo:<li>beidh tú in ann na heochairchoincheapa a bhaineann le hinniúlacht i líonraí a shainmhíniú</li><li>beidh tuiscint agat ar na gcaoi ar féidir líonraí a úsáid laistigh agus lasmuigh den seomra ranga</li><li>beidh tú in ann acmhainní don seomra ranga a roghnú agus tascanna don inniúlacht i líonaí a dhearadh do do chuid mac léinn</li>
Sainmhíniú<a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=qu7s9q” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=qu7s9q”>Sainmhíníonn Dudeney, Hockly and Pegrum (2014: 29)</a> inniúlacht i líonraí mar “the ability to deploy online social and professional networks to filter and obtain information (see also <a href=”/filtering-literacy-what-is-it/#/roles?_k=u8leli” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/filtering-literacy-what-is-it/#/roles?_k=u8leli”>filtering literacy</a>); to communicate with and inform others; to build collaboration and support; and to develop a reputation and spread influence”.<br />
Mar sin, céard is inniúlacht i líonraí ann?Chonaiceamar cheana gur féidir líonraí a úsáid chun scagadh a dhéanamh ar an méid mór eolais ar an idirlíon (féach <a href=”/filtering-literacy-what-is-it/#/roles?_k=u8leli” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/filtering-literacy-what-is-it/#/roles?_k=u8leli”>inniúlacht sa scagadh</a>), bímid in ann teacht ar eolas ar leith agus ar eolas cothrom le dáta. Anuas air sin, tugann líonraí pearsanta foghlama  (féach <a href=”/filtering-literacy-what-is-it/#/roles?_k=mqpmbi” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/filtering-literacy-what-is-it/#/roles?_k=mqpmbi”>PLNs</a>) deis do mhic léinn pearsantú a dhéanamh ar a bhfoghlaim féin. Tugann siad an seomra ranga agus an domhain mór le chéile agus cuireann siad an fhorbairt acadúil agus an fhorbairt ghairmiúil ar feadh an tsaoil chun cinn.Baineann inniúlacht i líonraí le hoiliúint a chur ar mhic léinn maidir leis an gcaoi is féidir teacht ar agus bainistiú a dhéanamh ar bhealaí nua chun luchtanna spéise sprice a bhaint amach, comhoibrithe agus lucht tacaíochta a aithint agus dul i bhfeidhm orthu (M. Pegrum, <em>“I link, therefore I am”: as a core digital literacy</em>, E-learning and Digital Media).Mar theagascóirí, is féidir linn cabhrú le mic léinn líonraí atá ábhartha don oideachas agus don saol gairmiúil a roghnú.  Is féidir linn cabhrú leo líonraí pearsanta foghlama a úsáid agus an tairbhe is mó is féidir a bhaint astu, laistigh agus lasmuigh den seomra ranga.<h5>‘Tended to, curated and expanded over a lifetime, PLNs can serve as information filters, learning spaces, and platforms for collaboration and dissemination’, <a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=qu7s9q” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=qu7s9q”>Dudeney, Hockly and Pegrum (2014: 29)</a>.</h5>
Is gné lárnach den <em>nascachas</em> iad, cur chuige teagaisc a mhol George Siemens.Naisc úsáideacha<li><a href=”https://e9768517-a-cb1f3ec3-s-sites.googlegroups.com/a/binghamton.edu/netscied/Network-Literacy-low-res.pdf?attachauth=ANoY7crjqEHSRHGPq_WRUEbUphh74nKRqok0Uq9R8aF-gPnO8mIiyDalwgvDFe4-7Zw1PBMdpYZhQhpJBozWc3iDv7pnYGJlzximYSus7qaV7lKo4EUgdiq0dzdWwAr7P4CfbzykK9R2uYpbYhE4l3vIOexgNcB-BaLd-HvftPAiRHT8wXxzajmQ_jQQ3z71TUXU9edfNjvcH_FioYuhWyf1R34wmiiZghKmAos5lGTU7nzm6-GRiLo=&attredirects=0″ target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”https://e9768517-a-cb1f3ec3-s-sites.googlegroups.com/a/binghamton.edu/netscied/Network-Literacy-low-res.pdf?attachauth=ANoY7crjqEHSRHGPq_WRUEbUphh74nKRqok0Uq9R8aF-gPnO8mIiyDalwgvDFe4-7Zw1PBMdpYZhQhpJBozWc3iDv7pnYGJlzximYSus7qaV7lKo4EUgdiq0dzdWwAr7P4CfbzykK9R2uYpbYhE4l3vIOexgNcB-BaLd-HvftPAiRHT8wXxzajmQ_jQQ3z71TUXU9edfNjvcH_FioYuhWyf1R34wmiiZghKmAos5lGTU7nzm6-GRiLo=&attredirects=0″>NETWORK LITERACY Essential Concepts and Core Ideas</a>, NetSciEd</li><li><a href=”http://rheingold.com/2013/network-literacy-mini-course/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://rheingold.com/2013/network-literacy-mini-course/”>Network Literacy Mini-Course</a>, Howard Rheingold</li><li><a href=”http://articles.extension.org/pages/62091/what-is-network-literacy” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://articles.extension.org/pages/62091/what-is-network-literacy”>What is network literacy?</a> Cuir leis an ngníomhaíocht</li>
<strong>Foinse:  </strong><strong>Digilanguages.         Údar: Alexandre Jacquot</strong>

AidhmeannaAr chríochnú an aonaid seo:<li>beidh tú in ann na heochairchoincheapa a bhaineann le hinniúlacht i líonraí a shainmhíniú</li><li>beidh tuiscint agat ar na gcaoi ar féidir líonraí a úsáid laistigh agus lasmuigh den seomra ranga</li><li>beidh tú in ann acmhainní don seomra ranga a roghnú agus tascanna don inniúlacht i líonaí a dhearadh do do chuid mac léinn</li>
Sainmhíniú<a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=qu7s9q” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=qu7s9q”>Sainmhíníonn Dudeney, Hockly and Pegrum (2014: 29)</a> inniúlacht i líonraí mar “the ability to deploy online social and professional networks to filter and obtain information (see also <a href=”/filtering-literacy-what-is-it/#/roles?_k=u8leli” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/filtering-literacy-what-is-it/#/roles?_k=u8leli”>filtering literacy</a>); to communicate with and inform others; to build collaboration and support; and to develop a reputation and spread influence”.<br />
Mar sin, céard is inniúlacht i líonraí ann?Chonaiceamar cheana gur féidir líonraí a úsáid chun scagadh a dhéanamh ar an méid mór eolais ar an idirlíon (féach <a href=”/filtering-literacy-what-is-it/#/roles?_k=u8leli” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/filtering-literacy-what-is-it/#/roles?_k=u8leli”>inniúlacht sa scagadh</a>), bímid in ann teacht ar eolas ar leith agus ar eolas cothrom le dáta. Anuas air sin, tugann líonraí pearsanta foghlama  (féach <a href=”/filtering-literacy-what-is-it/#/roles?_k=mqpmbi” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/filtering-literacy-what-is-it/#/roles?_k=mqpmbi”>PLNs</a>) deis do mhic léinn pearsantú a dhéanamh ar a bhfoghlaim féin. Tugann siad an seomra ranga agus an domhain mór le chéile agus cuireann siad an fhorbairt acadúil agus an fhorbairt ghairmiúil ar feadh an tsaoil chun cinn.Baineann inniúlacht i líonraí le hoiliúint a chur ar mhic léinn maidir leis an gcaoi is féidir teacht ar agus bainistiú a dhéanamh ar bhealaí nua chun luchtanna spéise sprice a bhaint amach, comhoibrithe agus lucht tacaíochta a aithint agus dul i bhfeidhm orthu (M. Pegrum, <em>“I link, therefore I am”: as a core digital literacy</em>, E-learning and Digital Media).Mar theagascóirí, is féidir linn cabhrú le mic léinn líonraí atá ábhartha don oideachas agus don saol gairmiúil a roghnú.  Is féidir linn cabhrú leo líonraí pearsanta foghlama a úsáid agus an tairbhe is mó is féidir a bhaint astu, laistigh agus lasmuigh den seomra ranga.<h5>‘Tended to, curated and expanded over a lifetime, PLNs can serve as information filters, learning spaces, and platforms for collaboration and dissemination’, <a href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=qu7s9q” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”/bibliography/?lang=ga#/?_k=qu7s9q”>Dudeney, Hockly and Pegrum (2014: 29)</a>.</h5>
Is gné lárnach den <em>nascachas</em> iad, cur chuige teagaisc a mhol George Siemens.Naisc úsáideacha<li><a href=”https://e9768517-a-cb1f3ec3-s-sites.googlegroups.com/a/binghamton.edu/netscied/Network-Literacy-low-res.pdf?attachauth=ANoY7crjqEHSRHGPq_WRUEbUphh74nKRqok0Uq9R8aF-gPnO8mIiyDalwgvDFe4-7Zw1PBMdpYZhQhpJBozWc3iDv7pnYGJlzximYSus7qaV7lKo4EUgdiq0dzdWwAr7P4CfbzykK9R2uYpbYhE4l3vIOexgNcB-BaLd-HvftPAiRHT8wXxzajmQ_jQQ3z71TUXU9edfNjvcH_FioYuhWyf1R34wmiiZghKmAos5lGTU7nzm6-GRiLo=&attredirects=0″ target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”https://e9768517-a-cb1f3ec3-s-sites.googlegroups.com/a/binghamton.edu/netscied/Network-Literacy-low-res.pdf?attachauth=ANoY7crjqEHSRHGPq_WRUEbUphh74nKRqok0Uq9R8aF-gPnO8mIiyDalwgvDFe4-7Zw1PBMdpYZhQhpJBozWc3iDv7pnYGJlzximYSus7qaV7lKo4EUgdiq0dzdWwAr7P4CfbzykK9R2uYpbYhE4l3vIOexgNcB-BaLd-HvftPAiRHT8wXxzajmQ_jQQ3z71TUXU9edfNjvcH_FioYuhWyf1R34wmiiZghKmAos5lGTU7nzm6-GRiLo=&attredirects=0″>NETWORK LITERACY Essential Concepts and Core Ideas</a>, NetSciEd</li><li><a href=”http://rheingold.com/2013/network-literacy-mini-course/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://rheingold.com/2013/network-literacy-mini-course/”>Network Literacy Mini-Course</a>, Howard Rheingold</li><li><a href=”http://articles.extension.org/pages/62091/what-is-network-literacy” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” data-mce-href=”http://articles.extension.org/pages/62091/what-is-network-literacy”>What is network literacy?</a> Cuir leis an ngníomhaíocht</li>
<strong>Foinse:  </strong><strong>Digilanguages.         Údar: Alexandre Jacquot</strong>